Problem: LED notifieringsproblem.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av hoowe, 9 aug 2012.

  1. hoowe

    hoowe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis rootat och lagt in JB, men har ett problem med notifieringar. Det lyser för att jag ska ha en notifiering men tänder jag skärmen slocknar LED:en men så fort skärmen låses igen så tänds den på en gång. Någon som har samma "problem" och i bästa fall en lösning? o_O
     
  2. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Du skulle kunna hämta hem Light flow från Google play. Vet inte om det fixar problemet men det kan ju vara värt ett försök :)
     
  3. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Det är inte tänkt att det ska fungera precis så? Tycker det verkar smidigt. När skärmen är släckt blinkar dioden för att uppmärksamma dig om notifikationen och när du tänder skärmen så visas det ju en ikon i notifikationsfältet så då behövs inte dioden förrän du släcker skärmen igen. Eller har jag missuppfattad dig?
     
  4. hoowe

    hoowe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo det blev en missuppfattning. :) När jag startar skärmen så finns det ingen ikon i notifieringsfältet. Har iaf märkt att det är handcent som är boven i dramat, varför den envisas med att tända vet jag dock inte....
     
  5. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jag har haft samma problem med light flow jag med. Riktigt störande när det sker ganska ofta. Tråkigt nog så har jag inte funnit någon lösning än så länge
     
  6. northwest

    northwest Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag gick in i inställningar och tömde Lightflows data och cache. Sedan ställde jag in allt igen och nu fungerar det felfritt. :)
     
    Raketostkostym och speedline gillar detta.
  7. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem. När jag stänger av skärmen så tänds notifieringslampa med ett konstant sken. Och det finns inga notifikationer i notifieringsfältet.

    Hur spårade du det till Handcent?
     
  8. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, jag tror jag har löst det. Iallafall när kopplingen är Handcent.

    Scenariot som triggar problemet:
    1. Man tar emot ett SMS.
    2. Får en notifikation i notifieringsfältet.
    3. Läser SMSet i notifieringsfältet och tar bort notifieringen.
    4. SMSet ligger nu kvar som oläst i Handscent och när man stänger av skärmen så tänds notifierings-LED:en med ett fast sken.

    Följande lösningar har jag fått att fungera:
    Alternativ 1: Helt enkelt läsa SMS:et i handcent. (Får LED:en att slockna men löser inte problemet i sig).

    Alternativ 2: Gå in i inställningarna för Handcent. Se till att följande är avstängt. Notifieringsalternativ->Notifieringsalternativ->Charm-notifiering

    Det är lite lustigt att Charm-notifiering verkar vara påslaget som standard för Galaxy Nexus, det faktiskt står i inställningarna att "(Fungerar endast på vissa HTC telefoner)".
     
  9. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag har så med i de flesta program och jag kör inte med handcent, men jag har för mig att det stod när man uppdaterade lightflow senast att de hade problem med när man kollar saker från notifieringsbaren att de inte får nåt indikation på att den är läst då.
    För tex om jag öppnar ett mail direkt från notifikationsbaren så när man släcker skärmen så lyser fortfarande ledlampan men tänder man då skärmen och öppnar tex gmail eller vanliga mail appen och stänger den sen och släcker skärmen så lyser inte leden längre.
    Så tror det bara är att vänta på att lightflow löser det på något sätt.
     
  10. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Lightflow funkar inte längre för mig, har inte funkat på ett tag..... JB verkar ha ändrat en hel del under huven, Seting Profiles misslyckas ofta med att deaktivera vibratorn när mobilebn ligger plant, Volume+ kan inte längre boosta ringsignalen......

    Tar nog ett tag innan utvecklarna får till det med JB, för en annan blire baksidan med yakju...