Problem: HTC Hub "Kan inte ansluta till HTC-Sense-servern..."

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 11 aug 2012.

  1. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Får samma problem varje gång jag försöker starta HTC Hub, "Kan inte ansluta till HTC Sense-servern. Försök igen senare."
    Jag kör för tillfället Nova Launcher Prime och WidgetLocker vilket jag trodde var anledningen till att det inte fungerade. Men så testade jag att sätta HTC Sense till standard-launchern och avaktiverade WidgetLocker men problemet kvarstår ännu(jag har startat om mobilen utan snabb boot). Jag har testat att bytat SIM-kort och utan SIM-kort men det hjälper inte. Jag gick även in på "info om appen" och det går inte att rensa någon data men jag testade forcerat stopp utan något resultat där heller. Anledningen till att jag vill komma åt HTC Hub är att jag vill ladda ner olika ljudpaket (ringsignaler, meddelandesignaler mm.).

    Fungerar HTC Hub för er? Har HTC stängt ner HTC HUB tillfälligt? Jag tänker inte göra en systemåterställning, så långt orkar jag inte gå för att fixa det utan då låter jag det hellre vara som det är.

    Tacksam för svar
     
  2. KåMaNn

    KåMaNn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har samma problem med min sensation... Nån som har en lösning kanske?
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    På htcsense.com skriver man ju att de bygger nytt! Att därmed spårningstjänsten o de där inte finns tillgängligt just nu. HTC hub är ju typ som google play, fast med några HTC-appar
     
    Hackerlacka gillar detta.
  4. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Aha, tack så mycket :-)