Tips: Uppdatering 2.17.401.2 aka 4.0.4

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Joe, 10 aug 2012.

  1. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    ingen skillnad alls i batteritid...har de som "fått bättre" gjort återställning? Annars tror jag mer på placebo för jag använder min ganska likadant varje dag..bättre flyt och så annars men webbläsare fick jag problem med, den tog bort och öppnade status baren hela tiden numera istället så länge webbläsaren är igång, skumt som fan...trodde det skulle vara bättre förändringar..
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att htc använder sig av en så pass gammal kernel som 2.6.39? Både one x och nexus 7 använder sig av tegra 3, och nexus 7 använder kernel 3.1. Någon som vet varför?
     
  3. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Någon som hört nåt från Tre om när dom tänker släppa uppdateringen?
     
  4. Jocke.F

    Jocke.F Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag garanterar att jag har fått bättre batteritid efter denna uppdatering. Det är definitivt inte placebo i mitt fall. Efter den uppdateringen som kom innan denna så blev batteritiden usel. Då fick jag inte ut mer än 2 timmar skärmtid men efter denna uppdatering så får jag som sagt ut c:a 3,5 timmar. Och jag använder min telefon på i stort sett samma sätt varje dag, jag surfar, spelar enklare spel och läser mejl och böcker. Och nej, jag har inte gjort någon återställning.
     
  5. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har fått en stor försämring i batteritiden och det är lite små tok med swiftkey. Haptiska återkoppling fungerar si så där.

    Blir återställning ngn dag framöver.
     
  6. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Skärm på auto? Vistas mycket utomhus? Just hur mycket sås skärmen drar borde inte kunna skilja så mycket tycker jag. Jag har aldrig fått ut med än 2,5 timme, inte nu heller..
     
  7. vic

    vic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min skärm har också börjat flimra mer. Innan uppdateringen flimrade den bara ibland på lägsta ljusstyrkan men nu flimrar den både mer och på högre ljusstyrka :/ suck! Däremot så verkar allt fungera lite bättre, rapp som fasen är den. Dock spökar mina SwiftKey predictions lite men det fixar väl de snart....

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  8. Jocke.F

    Jocke.F Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skärmen är på auto. Jag använder inte telefonen så mycket utomhus, det är nog inte mer än 10min.

    Men det verkar som att det är väldigt olika från telefon till telefon. Alla uppdateringar som har kommit sedan den släpptes har upplevts så fruktansvärt olika för så många. Batteritiden blir bättre för vissa men sämre för andra. Samma sak med mottagning, flimmer m.m.

    Jag har varit toknöjd med min HOX sedan jag fick den. Tyvärr har inte alla haft samma flyt.
     
  9. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Min batteritid har med blivit bättre. Innan uppdateringen hade jag 2-3 Tim MAX i skärmtid. Igår kom jag upp i 3 Tim 58 min. Exakt samma ljusstyrka som innan och samma användande.
    Dock har jag fabriksåterställt telefonen åtminstone en gång vid varje uppdatering.
    Vid en såpas här stor uppdatering rekommenderar åtminstone jag att man gör det. Åtminstone ni som ej märker någon skillnad. :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    aj då. Hoppas på en fix för oss :)
    Jag har märkt att min diceplayer inte flyter på lika som förr. Är lite hackig på 720p filmer
     
  11. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ingen återställning. Ingen placebo heller. Har endast ett fåtal gånger kommit över 3h skärmtid innan denna uppdateringen. Nu har jag nått 4h varje dag sedan den kom.
     
  12. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Tänke att jag oxå skulle delge er mina upplevelser med denna uppdatering.
    Batteritiden blev mycket sämre än tidigare, vilket gjorde att jag övervägde en fabriksåterställning.
    När jag kopplade telefonen till datorn, ja då kraschar telefonen och startade om sig, varje gång.
    Efter att ha gjort backup via dropbox, så gjorde jag en fabriksåterställning. Telefonen är nu mycket, mycket snabbare än tidigare (jo, jag gjorde ju en fabriksåterställning på föregående uppdatering också), jag slipper äntligen bocken för "håll skärmen aktiverad" efter varje omstart av telefonen, och jag kan koppla telefonen till datorn.

    Dock, batteritiden är inte alls bra igen. Den var bättre på förra uppdateringen (efter fabriksåteställningen).

    Men som tidigare skrivet, uppdateringarna slår olika, bättre för vissa, sämre för andra.
     
  13. Degauss

    Degauss Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Jag måste också säga att jag får lätt 3+ tim skärmtid nu utan problem. Det och att animationerna blev mycket smoother, så är detta en lyckad uppdateringen för min del.
     
  14. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det vanligt att uppdateringar som släpps har så olika resultat på olika telefoner?
    Jag och många med mig har gått från 3h till 4h skärmtid medan vissa har fått sämre batteritid än tidigare.

    Är ingen expert på detta, men är inte det väldigt märkligt? Hårdvaran är väl densamma så mjukvaran bör väl ha samma påverkan på alla telefoner?
     
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det har väl också med hur man använder sin telefon, vilka appar som står och synkar och hur hög frekvensen är, hur mycket man spelar. Hur nära man har till radiomaster och hur bra man är på stänga av/sätta på wifi/3g vid behov. Det är högst individuellt och jag tror att okunskap ligger bakom det mesta av den dåliga batteritiden.

    Själv hade jag väldigt bra batteritid innan, mellan 3-4 timmars skärmtid (då spelar man ju eller surfar/läser samtidigt, såklart). Det är bra tycker jag, men inget mirakel. Efter uppdateringen har jag märkt en viss förbättring och har nu över 4 timmar skärmtid.

    Klart är att vissa spel kräver betydligt mer än andra. Spelar jag Auralux slukas batteritiden snabbt, spelar jag Riptide klarar jag mer, och spelar jag Andoku Sudoku så påverkas inte batteritiden något anmärkningsvärt öht.

    Om man upplever extremt dålig batteritid, alltså att batteriet dräneras när det inte telefonen används, då tycker jag att man ska se över sina appar, se till ha köpt appar (reklamstödda appar synkar mycket), kolla synkfrekvensen och i värsta fall fabriksåterställa luren.
     
  16. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, men det där förklarar ju som du säger mer varför vissa upplever en mycket dålig batteritid.

    Jag tänker mer på att vissa verkar få bättre medan vissa verkar få sämre, trots att användningen är likadan som innan uppdateringen.
    Tycker det är konstigt att själva uppdateringar ger så olika resultat.
     
  17. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En liten grej som jag upptäckte efter uppdateringen är miniräknaren. Använder miniräknare mycket i jobbet, annars hade jag aldrig märkt det.

    Tidigare angav miniräknaren exempelvis 1 miljon på följande sätt : 1000000
    Nu anger den 1 miljon såhär: 1,000,000

    Den lägger nu in komma för att göra det mer överskådligt. Ingen stor grej men det uppskattas.
     
  18. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    är det inte jobbigt fabriksåterställa varje gång det kommer stora saker ut? Man måste ju installera om allt? eller?
     
  19. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jo det är lite...frustrerande! Fast jag har gjort det då jag precis som vissa skrivit märkt att exempelvis min batteritid försämrats gentemot andras där den ökats. Då har jag gjort det för att se om det hjälpt vilket det gjort! Så det har varit värt det alla gånger för min del åtminstone!

    Dessutom får telefonen en rensning, vilket jag tror kan vara bra i mellan åt! :)
     
    Janne303 gillar detta.
  20. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    "Hej!

    När börjar ni rulla ut senaste uppdateringen för One X?"

    "Hej, informationen som vi fått är att nästa uppdatering till HTC One X är baserad på Android 4.0.4, kommer ut V.35 om allt går som det ska.

    Mvh Johnny"
     
    kin0, bananapa och TeePee gillar detta.