Problem: Min nya Nexus 7! Lyckan blev kortvarig!

Diskussion i 'Google Nexus' startad av rizpusher, 25 jul 2012.

  1. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Haha, dumma telefon! Jag skrev Hessi men den tyckte tydligen att du skulle heta Jessica :)

    Ok, vore sjysst om du berättar hur det går!
     
  2. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Fick ett svar inatt. De skickar ut en ny om jag så vill, dock reserverar de beloppet, tills att de får tillbaka min. Vet inte om jag behöver stå för returfrakten (antar det).

    Får se hur jag gör, ramen sitter inte så löst.
     
  3. areskoug

    areskoug Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Mailade Google för att uppmärksamma den om problemet, lär nog få vänta på svar från dem. Det vore dock bra om man kunde vänta till Asus Sverige får in enheter så man slipper stå för frakten.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  4. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag märkte senare på kvällen i går att vänsterkanten av skärmen buktade upp lite från ramen som många pratat om. Jag kan nästan svära på att det inte var så när jag packade upp den. Jag tror dock jag vet vad det är för fel på enheterna. Jag lossade försiktigt bakstycket på min Nexus 7 och lossade och skruvade åt samtliga skruvar som håller i skärmen (Som det rekommenderas att man gör på bland annat XDA). Till en början sitter skrämen som en smäck, men efter någon timme börjar det hända igen. Andra gången jag öppnade såg jag att på mitten under vänster skärmen sitter ett litet rektangulärt plastskum. Min teori är att när enheten arbetar och blir varm så expanderar detta skum en aning och trycker upp skärmen. Varför tror jag då detta? Jo, idag när jag satt och läste på tunnelbanan till jobber så provade jag att trycka ned skärmen försiktigt där skummet finns - höll kvar ett tag och släppte sedan. Vips så kändes det som om skärmen satt som en smäck igen.
     
  5. areskoug

    areskoug Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER


    Jag testade skruvtricket igår och det verkade fungera till en början men i morse tyckte jag att skärmen satt lite löst igen.

    Pressar man ner skärmen en stund så håller den sig så ett tag för att sedan bukta upp igen. Ska testa tricket som någon på XDA gjort med framgång:
    -Ta bort bakstycket
    -Skruva lös skruvarna
    -Värm sidan med skärmsläpp i ca 45 sek med en hårtork
    -Pressa området som släppt och skruva samtidigt i skruvarna igen, skruva diagonalt (skruva ner en skruv på vänster sida, sedan en på höger sida osv)
    -Sätt på bakstycket och låt ligga under press ett par timmar tills den svalnat ordentligt.
     
  6. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Någon som gjort en RMA från Google Play UK och vet om retursedel fungerar från Sverige eller om man måste få enheten till UK?
     
  7. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Så, då har jag fixat min Nexus 7 från en buktande skärm och jag använde mig av den här metoden:

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=29422550&postcount=1

    Det fungerar verkligen klockrent och skärmen är riktigt stadig. Tråkigt dock att man ska behöva göra sånt här, men annars är detta den absolt bäsr Tablet jag testat. Formatet är perfekt!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  8. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Uppdatering angående metoden.

    Efter några timmar upptäckte jag återigen att skärmen började bukta lite på vänster sida. Det är dock bättre än förut, men inte tillräckligt för att jag inte ska störa mig på det. Får väl se om en annan lösning dyker upp eller om man kan få den bytt när väl Asus släpper maskinen i Sverige.

    Frågan är om bakstycket inte är den största boven i det här dramat. Innan man trycker på det sitter ju skärmen skitbra i ramen.
     
  9. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Goda nyheter! Igår läste jag på xda om en snubbe som tydligen använde det existerande limmet mellan skärmen och ramen för att fästa vänstra sidan. Jag prövade metoden i brist på alternativ och jag är idag förbluffad över att det verkar fungera. Här behöver man varken öppna sin Nexus 7 eller göra några modifieringar som kan bryta garantin. Jag tar inte på mig något ansvar om npgot skulle gå fel, men så gjorde jag med lyckat resultat:

    - Kör spel eller benchmarks som får enheten att bli riktigt varm. Kör detta i någon timma eller två.

    - Tryck till skärmen så den sitter som den ska. Täck skärmens yta med en putsduk för att hindra repor. Sätt sedan några gummiband runt enheten som ser till att hålla ramen tryckt mot skärmen (inte för tajta och hårda gummiband) och lägg slutligen en tyngre bok ovan på skärmen som hindrar den från att bukta. Fortsätt köra HD-film eller tunga spel och benchmarks i några timmar till.

    - Stäng av enheten och låt gummibanden och boken ligga kvar under natten så att allt får kallna och stelna ordentligt.

    Nästa dag satt allt perfekt och jag stressade hårdvaran igen för att se om buktningen återvända, men än så länge håller det utan problem. Jag tog till och med ut plastbitarna som jag provade sätta in tidigare och skärmen sitter fortfarande där den ska :-)

    Jag uppdaterar er om någon förändring skulle ske.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
    Blackspeed gillar detta.
  10. dennisnp

    dennisnp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Surt som f*n

    Låg o läste på kindle appen i sängen, skärm jäveln bara sprak.

    https://www.dropbox.com/s/ksnp39pjsjydhp3/sprika.jpg

    Tappade hakan o ville bara gråta. Ringt google usa supporten där den är köpt.
    Dom bytar ut den men vill reservera pengarna och här blir det problem.
    Mitt mastercard är inte ok, ingen anning varför. Någon som vet?
    Mer än att dom blockerar icke usa utfärdade kort.

    Iallafall när jag beställde så hjälpte en kompis i staterna mig.
    Nu vete fasiken hur det går, ska prata o ser. Men ni som har skickat
    in på service, england eller usa. Hur fick ni era kort att fungera?
    Testade en virtuell visa kort service online, men fungerade inte den heller.

    /Dennis
     
    Last edited: 15 aug 2012
  11. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Den senaste metoden jag testade fungerade ett tag, men tillslut började skärmen bukta igen. Så jag fick nog och tog fram lite epoxylim och la försiktigt en sträng lim mellan skärmen och ramen. Nu jäklar sitter den och har inte rubbats en millimeter under flera dagar :)
     
  12. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Usch och fy vilken otur! :( Hur var det med din enhet, hade den några andra defekter? Buktande skärm, flimrande skärm? Hoppas du får en ny snart och snabbt. Nu blir man lite orolig att detta ska hända en själv...

    Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem med kontokortet :( Hur ska du betala? Via Google Play?
     
  13. dennisnp

    dennisnp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej den var bra annars, fattar det inte. måste ha varit någon spänning i glaset. Fick inte använda den många timmar. Problemet är att eftersom glaset sprukit så fungerar inte touch alls. Går inte att låsa upp skärmen eller någonting. kan inte stänga av den, allt jag kan göra är knapparna på sidan. kan ändra volym och slå av och på skärmen.

    Ringde Asus Sverige, som andra skrivit så är det världsgaranti men dom har inte något system igång för N7 eftersom den inte är lanserad här ännu.

    Google Devices Supporten i USA var jätte hjälpsam. Fungerar som så att man får en länk till Google Play som man beställer en ny N7 med, men där behöver man precis som när man beställer, ha ett giltigt kort. Man beställer och dom reserverar pengarna för den på kortet. Sedan skickar man in sin defekta och dom släpper reservationen på pengarna. Fick även som så att jag slapp skicka den till Usa, fick en adress till England istället, men som sagt fallerar totalt på att jag inte kan använda mitt svenska kort.

    Fick använda min N7 i ett par timmar och nu får jag antagligen vänta tills den släpps i sverige och köra supporten här. Min kompis har åkt hem igen och känner ingen här som har UK eller USA kort. Surt surt men inget att göra åt. Ev om det finns någon vänlig själ här som vet eller kan hjälpa mig.

    /Dennis
     
  14. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag börjar bli orolig att jag har ett liknande problem på väg, jag får upp en svart tunn linje som går från långsida till långsida, som tur är så blinkar den bara till och försvinner inom en sekund. Något är ju fel, men tycks vara en lightversion av ditt mer uppenbara problem.
     
  15. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Verkar vara väldigt mycket fel på den med tanke på att det inte kan finnas så värst många enheter i swe då den inte ens är släppt här ännu.

    Känns lite som när Transformern släpptes..
     
  16. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hoppas innerligt att mitt problem inte eskalerar, vill gärna skicka in en rootad platta med custom ROM i onödan :D
     
  17. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Ja om man läser forum som satan läser bibeln. Min är fortfarande hel och jättebra. :-)
    Att runt 10 personer har problem betyder inte att de flesta har det. Läs andra trådar så ser det trevligare ut.

    Men usch vad jag lider med er som har problem med era... Skulle nog också gråta om skärmen sprack när jag satt och läste...

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  18. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Givetvis är det så, jag menade inte att alla strular, men med tanke på att det inte finns så många i landet ännu så tycker jag det var ganska många som nämner felaktigheter.

    Men självklart så hörs ju det negativa högst..
     
  19. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Och vi nördar som lägger tid och pengar på en direktimport är troligen rätt kinkiga och vill ha det bästa? :-)

    Sent from my Nexus 7
     
  20. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det ligger nog nåt i det också.