Transformer Pad Infinity

Diskussion i 'ASUS' startad av Konstigt, 15 mar 2012.

  1. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    I måndags hämtade jag ut min Infinity och är än så länge nöjd. En fråga till er med dockningsstation,på paket står det att den är till TF201. Står det så på era också eller har jag fått en gammal?
     
  2. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det är samma som jag fick till min 700 ("Eee Pad TF201 Mobile Docking").
     
  3. slobodan87

    slobodan87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som lider av felet att de inte går att lägga till hotmailkonto?
     
  4. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet var man kan beställa en extra original-laddare för Infinityn? Gärna en likadan som den som medföljer.

    Där ser man, står TF201 på min också, hade inte märkt det tidigare :)
     
    Last edited: 15 aug 2012
  5. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Nej du är inte ensam om det.
    Konstigt nog lyckades jag med det på plattan efter flera försök här om dagen, men på min telefon fungerar det inte.

    Det verkar vara ett problem som gäller alla Android-enheter just nu som använder Googles E-postklient :( (gissar jag)
     
  6. Skallepor

    Skallepor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Det billigaste jag hittat (letar inte längre eftersom jag beställt därifrån) är ASUS reseladdare på amazon.co.uk. Den är i stort sett identisk med orginalladdaren, den utbytbara kontakten bygger på högst 5mm och hade jag inte hållt dem bredvid varandra så hade jag inte kunnat se någon skillnad. Man får även en extra USB-kabel på det viset (laddaren fungerar exakt som orginalladdaren). I svenska butiker ligger priset på samma eller motsvarande laddare runt 50% högre.

    Det kan finnas billigare laddare från tredjepartstillverkare, då kontakten är samma som den varit sedan orginal-Transformer:n (TF101).
     
    Senap gillar detta.
  8. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    En annan variant är att köpa en sån här http://www.amazon.co.uk/dp/B007GJR7GS/?tag=swedroid-21 och ladda plattan med samma AC/USB-plugg som man har till mobilen. Tanken är att man ändå troligen har en sådan med sig om man är ute och reser. Nackdelen är att man bara kan ladda en pryl i taget.
     
    Senap gillar detta.
  9. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Funkar inte. Transformerns laddare ger ifrån sig 5 eller 15 Volt, och använder USB-3.0-pinnarna i kontakten (USB 3.0 har 5 extra pinnar i kontakten) för att signalera till laddaren att ge 15V. Transformern kräver 15V för att ladda. Vanliga USB-laddare ger bara 5V (att Transformerns laddare har stöd för 5V överhuvudtaget är för att den inte ska bränna upp andra USB-enheter man kan tänkas koppla till den).

    Det är därför inte Transformern laddar (märkbart) kopplad till en dator. Det är också därför det inte går att ladda Transformern om det sitter en USB 1.X- eller 2.0-förlängningskabel mellan kabeln och laddaren (de extra pinnarna saknas, vilket gör det omöjligt för Transformern att säga till laddaren att vrida upp spänningen till 15V).
     
  10. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För alla som fortfarande har problem med stabiliteten trots uppdateringar, kallboots och root-tweaks så kan jag varmt rekommendera en ren fabriksåterställning. Gjorde underverk för min infinity och nu flyter allt på riktigt bra utan långa felloggar om minnesfel.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  11. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Varje gång man laddar ner en app från play store läggs den på hemskärmen, kan man stänga av det så den inte gör det? Är det en Asus funktion eller den följer med ICS?
     
  12. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Har för mig att det går att stänga av genom att gå in i inställningar i Play Store och bocka ut någonting. Minns inte vad det heter, men det bör ha ett logiskt namn.
     
  13. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Bocka ur "lägg till widgets på hemskärmen" eller vad den står som. Lite missvisande kanske att kalla det widget
     
    Senap och CoccaBurra gillar detta.
  14. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Asus north america lade ut en bild på en androidgubbe med jelly bean med texten: when mister jelly bean is in the office, it means something god is coming.
     
  15. jocef

    jocef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    http://www.facebook.com/asus.n.america
     
  16. Icey

    Icey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpte mig en infinity nu i helgen! Kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd med den! Underbar!

    Behöver dock ett "fodral" till den för att skydda den! Vill ha ett slimmat skydd så jag hittade detta: http://www.dustinhome.se/product/50...eeve-black-tf201/#intcmp=searchProvider_dacsa

    Tror ni att det passar? Vad jag har förstått det som så passar dockan från de gamla modellerna på infinity så då borde ju detta med funka?!

    Passar perfekt för de som vill veta!
     
    Last edited: 27 aug 2012
  17. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Hej Hej Jag ska till London snart och funderar om man kanske skulle köpa med dig en tf700. men vet någn här vilka butiker som är bra och billiga i London? verkar ju kosta runt 4000kr där.
    mvh
     
  18. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag letar med efter ett slimmat fodral som inte gör att plattan blir 4 gånger fetare åt alla håll å kantar.
    När du fått hem ditt fordral får du gärna berätta hur den är. Tycker inte man ser så mkt på bilden hur det kommer se ut med den.
     
  19. Icey

    Icey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker att "fodralet" är helt kanon! Visst inte lika genomtänkt som till Ipad:en med magnet som tänder/släcker skärmen. Men som ett skärmskydd och som ställ funkar det kanon samtidigt som det inte bygger på med vikt/tjocklek!

    Det enda jag har märkt är att om man har "fodralet" vikt länge så har de en tendens att "fastna" så och man får vika det lite åt andra hållet för att det ska lägga sig platt mot skärmen.

    Kort och gott så tycker jag det är ett kanon skydd/ställ. Rekommenderas absolut om man vill ha ett slimmat skydd!

    Spana in:
    http://www.youtube.com/watch?v=lSz_91YxE3s

    http://www.asus.se/Peripherals_Accessories/Eee_Pad_Accessories/Eee_Pad_Transformer_Prime_TF201_TranSleeve/
     
  20. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick en uppdatering till min tangentbordsdocka igår. Någon mer som fått det? Någon som vet vad den gör?

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2