Tips: Galaxy Note 2 - 29 augusti

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av TMH, 3 aug 2012.

  1. HomieX

    HomieX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Galaxy watch 4Classic LTE 46mm
    Vi håller tummarna tills knogarna vitnar :P


    /Homie
     
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    [​IMG]

    tror ni detta kan va nåt riktigt eller bara en mockup?
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det där är väl bara en s3 ?
    snarlik s3 komemr den ju lätt vara.. första noten ser ju eg ut som en s2 mer eller mindre så sådär enormt stor skillnad på design kan det ju eg inte vara... jag tror på en uppblåst s3 något annat verkar osannolikt.
     
  4. Paulie

    Paulie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    http://www.gsmarena.com/alleged_samsung_n7100_galaxy_note_ii_official_photo_surfaces-news-4647.php

    Along with the link to the alleged Samsung Galaxy Note II photo, our tipster also sent us some of the specs of the phoneblet. As expected, the 1280 x 800 pixel Super AMOLED screen will measure 5.5" and will utilize a regular RGB matrix. As for those FullHD screen rumors - according to the tip, it did indeed undergo testing, but it was found to be putting too much strain on the battery to make it to the final device.

    The chipset inside was once again tipped to be Exynos 4 Quad, with quad-core CPU clocked at 1.5GHz. while the camera will use the same 8MP sensor as the Galaxy S III.

    The Jelly Bean update for the Galaxy Note II is still being developed, so it's likely that the hybrid droid will launch with Android 4.0 ICS. There is an outside chance that Jelly Bean will be ready in time for the announcement, but it's more likely to come out later on.
     
  5. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Verkar nice, men jag skulle hellre se touchknapparna vara mjukvaruknappar och inte hårdvaruknappar :)
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ingen full HD skärm, ingen A15 ? haha va i helvete ska man köpa den för då ? :D
    Hoppas inte dessa rykten är sanna, och det där med att det drar för mkt batteri, man kan faktiskt ha ÄNNU större batteri om de velat. Släpper dom inte den med A15 kommer Iphone 5 äga galaxy totalt förmodligen... och inte få det försprånget som samsung skulle behöva...
    Apple är smarta, dom VET NÄR det perfekta tillfället är att släppa en produkt, vilket ger dom försprånget och fritt spelrum som dom behöver.

    Galaxy S3 har nyss släppts.. Iphone 5 kommer snart, men om man ska tro dessa rykten har ju Gnote absolut inget vettigt att komma med förutom quad some är standard på varenda jävla mobil nuförtiden, men är knappast något som ger dom ett försprång på marknaden. Så hoppas verkligen samsung har något vettigt att komma med i höst och att dom visar vart skåpet ska stå, annars kommer nog dessvärre Iphone 5 skämma ut Galaxy serien ganska rejält...som Apple redan har varnat för.

    Beträffande bilden, kan jag säga ja den ser bra ut, väldigt mkt som S3an, men detta är knappast vad vi GNOTE ägare har hoppats på. Dom flesta vill ha större skärm, minder sorgkanter, och vi offrar gärna den fysiska hemknappen för att ge mobilen en mindre formfaktor som inte tar lika stor plats i fickan.

    Så en lyckad release för mig skulle vara A15, FullHDskärm med högre ljusstyrka, galaxy note är nästintill omöjlig att använda utomhus på sommaren, 4G, bättre ljudchip, jelly bean, mindre form faktor, ingen fysisk hem knapp.

    Ska bli mkt spännade som sagt för att se vad det blir, det handlar ju trots allt om man ska uppgradera eller ha samma telefon ytterligare 1-1.5 år till till Gnote 3 släpps.
     
    Last edited: 15 aug 2012
  7. NiQ3

    NiQ3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Vad kommer då Apple ha för hårdvara som är så mycket bättre än samsung?
    A15? Knappast. Då samsung tillverkar deras processor så har dom nog bra koll på vad apple har i görningen. Jag förstår förövrigt inte hur man kan jämföra en Iphone med Galaxy note eller SGS3. allt för stor storleksskillnad.

    Det mest troliga i Note 2 är det som står nån rad ovan, Exynos Quad och 5.5" RGB-skärm. Annars var det väl ett rykte om 1650x1050 upplösning? trevligt om det vore sant

    Har nu själv en note och är nöjd med den som den är, blir nog inget byte till nya på länge.
     
    Last edited: 15 aug 2012
  8. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Man kan ju hopppas på 1920x1080
     
  9. NiQ3

    NiQ3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ja visst det vore underbart. Men det är nog inte troligt alls.
    Men gärna en ökning från nuvarande 1280x800.
     
  10. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Högre upplösning genererar väl sämre batteritid?
    Hellre lång/bättre batteritid än überbra upplösning. 1280x800 är ju inte direkt dåligt på en 5-6 tumsskärm.
     
  11. Skyblazer

    Skyblazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hoppas verkligen Bilden/och specifikationerna är fejk. Fysiska knappar, seriöst så jäkla illa om det blir så. Sen o använda gammal hårdvara i den dessutom. Nja, visar det sig att detta stämmer så blir det inget köp, jag som har varit så sugen på Note 2 i ett par veckor nu och försökt hitta information nästan varje dag. Kan ju alltid skaffa den stora HTC telefonen som sägs komma i Oktober, men HTC har så fula telefoner, alla har sett i princip likadana ut sen Desire kom. Min dröm vore en 5,5" mobil, 1650x1050 upplösning, Android 4.1, 2gb ram, A15 processor, 64gb internt minne, möjlighet till extra minne genom Sd kort plats, ett väl tilltaget batteri, samt i samma design som Motorola Razr, det vore nått!
     
  12. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    En Full-HD skärm innehåller drygt dubbelt så många pixlar som en skärm på 1280x800 pixlar. Som ni kanske förstår har detta en stor inverkan på prestandan samt batteritiden, något som kommer leda till fler missnöjda kunder än om skärmen "bara" har 1280x800 pixlar.
     
  13. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Mycket sant. 1280x800 utan pentile :D
     
  14. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Måste bara hålla med föregående inlägg. Är det ngt som jag är sjukt nöjd med, så är det bildkvaliteten o upplösningen. Jag har absolut inget krav på högre upplösning. Dock är det ett plus om note 2 blir utan pentile. Full hd hit o dit är bara nonsens marknadsföring. När du tittar på full hd på din 42 tums TV på ca 4 meters avstånd, så kan jag lova dig att notens nuvarande upplösning på 0,5 meters avstånd slår det. Istöllet för att lägga ner resurser på högre upplösning, så satsa istället på hårdvara som ger en märkbar skillnad typ A15, jelly bean, bättre batteritid eller mindre dö yta...

    Ha de
     
  15. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Last edited: 17 aug 2012
  16. RustyNotes

    RustyNotes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet man datum för lansering i sverige? Ja vill köpa ny lur nu till löning då batteritiden på min 4s är bedrövlig, saknar också android. Har spanat på note 1, men om tvåan är på ingång snarast så väljer man ju den. Va säger ni? Värt att vänta?
     
  17. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vänta hellre :)

    Visst, Note 1 är sjukt jäkla nice på alla sätt, men jag skulle hellre väntat till Note 2 :P
     
  18. RustyNotes

    RustyNotes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I know.. Men denkommer ju ta typ 2-3 månader ju :(
     
  19. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Om du inte bryr dig om priset så är det klart att du ska vänta. Note 2 kan knappast vara sämre än sin föregångare.
     
  20. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520