[ICS] [CM9] ColdFusion for the ZTE Blade [ROM]

Diskussion i 'Blade' startad av eraluno, 19 feb 2012.

  1. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Jag la in ColdFusion och partitionerade då om min blade. Nu har jag lagt in KonstaKANGs rom och eftersom den tar mindre plats så skulle jag vilja partitionera om igen. Jag försöker använda TPT helper men det går inte att starta tpt direkt därifrån (Sorry, this feature is not yet supported for your current ROM) och när jag startar den med meny och volym upp så står det bara error flera gånger och jag får ta ut batteriet för att få bort det. Den startar fint som vanligt efteråt. Men varför fungerar det inte? jag har följt alla stegen i TPT helper...
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kör en TPT som finns färdig för romen. Finns både för gen 1,2 och 3.
    http://www.modaco.com/topic/355059-romgen23157-cyanogenmod-9-konstakang-android-404/#entry1971861
     
  3. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag önskar att folk slutade säga att det funkar för GEN3, för det funkar INTE för de telefoner som är GEN3 original.

    INGEN TPT FUNKAR FÖR GEN3 förutom stock GEN3 via windows flasher, inte en endaste en.

    Jag vet inte hur många som frågat och använt rekommendationerna som inte funkat och sedan kasserat sina telefoner, det är inte nödvändigt dock, det GÅR att komma tillbaka genom att använda proceduren i min tråd om hur man låser upp GEN3.

    Om du läser på Modaco har jag klagat på det där med (jag är Snap.IT där), det funkar helt enkelt inte.
     
  4. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Använd stock, JB är snart här och du kommer att behöva mer utrymme för den.

    Om du vill ha mer utrymme för data, använd S2E med script, det funkar alldeles utmärkt och uppriktigt talat, jag märker ingen skillnad förutom att det tar 10 sekunder längre vid boot.
     
  5. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det verkar som om KonstaT och andra utvecklare koncentrerar sig på JellyBean/CM10 nu istället enligt trådar på MoDaCo och XDA developers. Det negativa är väl att CM9 inte kommer bli stabil och att chansen att CM9/CM10 inte blir officiella CM releaser för Blade minskar.

    KonastaT har trimmat ner JB på samma sätt som ICS så man behöver kanske inte ompartitionera i nödan.
    Det finns nedladdningslänk, rekommenderas nog inte ännu...
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778926

    Fast jag kör SwedishSpring. Vill gärna ha FM radio.
     
  6. Penmax

    Penmax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7a
    kommer säkert bli minst lika stabil som cm9 är nu om inte stabilare om de inte släpper en ny version snart.

    den kommer behöva ca 140-150 mb vad det verkar som iaf i nuläget
     
  7. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur skulle den kunna bli stabil när den inte ens har officiellt stöd från CM?

    Det finns icke en enda version, varken nightly eller rc eller stable för CM9 för blade.

    Det kommer heller aldrig att finnas någon CM9 ELLER CM10 för Blade, alla versioner kommer att vara unofficial och ingen kommer någonsin att finnas som "official stable CM version".

    Om inte din FM radio funkar i SSRLS7 så är det märkligt, det ska funka på alla GEN förutom möjligtvis GEN3 med MMHP patchen där du möjligtvis behöver en fil från en GEN3 rom för att få det att funka.

    Om det är så att du har en GEN3 original telefon så hör av dig via PM.
     
  8. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vilket innebär ingen FM, ingen panorama, whitescreens i Facebook och Gmail såväl som vissa andra mappar och ingen HW video accel.

    "minst lika stabil"?

    Var har du fått det ifrån? Det är ett djärvare uttalande än någon dev skulle ge sig på. Den kommer KANSKE att bli LIKA stabil men knappast mer, det enda som egentligen kommer att förändras är PJB, det kommer fortfarande aldrig att finnas några OMX IL som funkar med varken ICS eller JB för msm7227.
     
  9. Penmax

    Penmax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Ännu finns det inte något som pekar åt att vi inte skulle få en JB med minst samma funktionalitet som ICS har nu alltså minst lika bra. Och får oss som använder den som telefon nästan enbart är ICS mycket trevligare. så ser du inte Film så klarar man sig. men visst både Konsta och Lalit kanske lägger av betydligt tidigare med JB.

    Men man får hoppas att de som håller på med dualboot projektet drar det i hamn för en kombination av GB och JB på telefonen hade varit kanon.
     
    Last edited: 19 jul 2012
  10. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Med lika stabil menar jag lika instabil som de CM9 varianter som finns eller i alla fall lika med samma begränsningar.
    CM kan ju inte stödja allt i evighet, jag vet inte hur CM hanterar Blade, om någon har plan att göra CM för Blade officiell. (men jag tolkar det du skriver om att det är "bestämt" att det inte ens blir CM9).
    Vad jag menade var att CM9 knappast kommer att bli stabilare än vad det är just nu, om utvecklare lägger fokus på JB/CM10. Det kommer ta lite tid innan CM10 är lika "stabilt" som CM9 är nu.

    SSRLS7 fungerar utmärkt som alltid på min gen2 telefon.
    Jag byter nog till CM någon gång senare ändå, trots FM.

    PS
    Lycka till med dina egna planer.
     
  11. Eskimo

    Eskimo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag installerade verisionen ifrån 10/05/2012 Om jag vill uppgradera till den senaste måste jag göra en helt ny installation då? alltså måste jag ta bort allt eller kan man helt enkelt bara uppgradera. Hoppas det jag skrev inte var för oklart..

    Tack på förhand
     
  12. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Brukar vanligtvis gå bra att bara installera rakt över utan att göra en wipe.
     
  13. Eskimo

    Eskimo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, men du är inte 100% eller? Känns lite jobbigt om jag installerar så försvinner allt. Då jag inte har tillräckligt mycket med plats för att göra en backup just nu.
     
  14. bittin

    bittin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kör lalits jelly bean jag dock inte 100% stabil än

    Sent from my Skate using Tapatalk 2
     
  15. nERVEN

    nERVEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är så att jag har precis installerat cm-9-20120722-KonstaKANG-blade.zip på min GEN2 Blade vilket fungerar alldeles utmärkt förutom att GPS:en är totalt urfunktion. Har kollat igenom Modaco tråden och där påstår folk att det här problemet redan ska vara patchat. Någon som har nått förslag på vad som kan vara knasigt?
     
  16. SankteSatan

    SankteSatan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem att skicka/ta emot MMS

    Som rubriken säger så går det inte att skicka eller ta emot MMS via 3G på Telia. Kopplar jag upp mig mot WLAN så går det utmärkt.

    Jag sökte lite och det verkar som andra har haft problem på andra telefoner, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=63788.

    Jag har provat ett gäng olika inställningar men inget fungerar.
    Är det någon annan som har detta problem eller vet hur man fixar det?

    EDIT: Fipplade vidare och nu funkar det. Kan varit så att MMS var avstängt, skickade ett sms till 4466 och följde instruktionen på telias hemsida, sen var det igång.
     
    Last edited: 28 jul 2012
  17. teposen1

    teposen1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag får inte heller GPSen att fungera, varken på cm-9-20120722-KonstaKANG-blade.zip eller någon 7.2-rom. Med original rom och Swedish Snow fungerar det dock.
     
  18. Eskimo

    Eskimo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta kanske låter som en helt efterbliven fråga, men kan man på något sätt göra internminnet större? typ att man tar lite ifrån sd kortet eller något sådant? Kanske låter helt efterblivet men jag har installerat Coldfusion CM9 och allt fungerar utmärkt förutom att jag knappt kan installera några apps på grund av att internminnet har tagit slut. Antar att det är för att romen tog så mycket plats. Det är väldigt störande också när det gäller uppdateringar av apps, då det inte heller fungerar pga det låga internminnet. Så jag hade varit väldigt tacksam om någon visste ett sätt där man kan öka internminnet.

    Jag har läst lite snabbt igenom forumet och läst om att folk som skriver om partitioneringar osv. Men jag vet inte riktigt om det är det jag är ute efter.

    Tack på förhand!
     
  19. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    det är nog partionering av SD-kortet du är ute efter. m.h.a till exempel s2e, kan alla appar flyttas till en partion på SD-kortet å du slipper problem med att utrymmet tar slut, bör finnas utförliga guider på hur det hela går till, annars är det bara att fråga så kan nog nån vägleda
     
  20. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER