Diskussion: Problem/buggar med Xperia P

Diskussion i 'Xperia P' startad av K1M, 29 maj 2012.

  1. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Simkortsbyte?

    Jag kör själv med 6.0.B.3.162, den som flertalet har problem med och jag upplever INGA av de problem som du nämner ovan.

    Splitterskyddet är just ett splitterskydd för att skärmen inte ska splittras vid ev skada.
     
  2. mjoelner

    mjoelner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ska beställa ett nytt simkort, får se om det gör någon skillnad.

    Vad det gäller splitterskyddsfilmen så anser jag att den är en del av skärmen. Som kund så är jag rätt ointresserad av vilka skikt och glas telefonen har i sin skärmkonstruktion. Anger dom att skärmen är reptålig så tycker jag att den som helhet ska vara reptålig, inklusive ytskiktet.

    Själv tänker jag nog slita bort splitterskyddsfilmen när jag tycker den blivit för repig. Fast innan dess ska dom få byta den transparenta listen.
     
    Concha gillar detta.
  3. goranha

    goranha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också problem med 3:e partsladdare. Vissa fungerar vissa inte. Alla fungerade med min HTC.
     
  4. goranha

    goranha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen anslutning, missad väckning

    När telefonen förlorar anslutningen pga dålig täckning. Sen när man kommer till områden med bra täckning så kopplar den inte upp sig utan man måste starta om telefonen för att den ska fungera.

    När batteriet är nästan tomt så och luren läggs på laddningen stänger den av sig. Vilket får till följd att man försover sig eftersom telefonen är astängd, fast fulladdad.
     
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Uppdaterat till. 184?
    Om inte så gör det.

    Skickat från min Xperia P
     
  6. purjolotta

    purjolotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska testa om det är någon skillnad. Den andra laddaren var en Belkin. Har hittat min originalladdare igen!

    Fick tillbaka min Xperia P idag efter ytterligare 2 veckor på verkstad. Köpte mobilen den 2 juni och den har nu varit inlämnad totalt fem veckor!!! Av restrerande veckor har den legat död här hemma i drygt en vecka så man har ju inte hunnit lära känna varandra direkt...

    Den senaste verkstadsvistelsen innebar bland annat byte av batteri! Tyvärr verkar de inte vara särskilt varsamma med produkterna för min kära vän har fått sig några fula skråmor. Skittrist! Hoppas verkligen den ska fungera ett tag nu...
     
  7. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Men det måste du väl kunna gå tillbaks till affären där du köpt telefonen och klaga på?
     
  8. Motegi

    Motegi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Absolut, du ska f*n inte acceptera att få tillbaka en repig telefon. Gå tillbaka till butiken.
     
  9. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej.

    Ni som har P, lider den fortfarande utav "death grip"? finns ju en del videos på youtube där som återskapar det.
    Tacksam för svar.
     
  10. K1M

    K1M Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inga problem med dödgrepp för mig. Jag kan inte återskapa det i alla fall.
     
    chjp82 gillar detta.
  11. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Okej tack. Verkar som de har lite med att göra hur bra täckning man har också kanske.
    Eller så varierar det väldigt ifrån mobil till mobil.
     
  12. setras

    setras Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Platta:
    iPad 10.2, 7th gen.
    Jag kan framkalla det relativt enkelt på min telefon. Från fullt till 0 eller 1 bar.
     
  13. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det ett hårdvarufel? Ser inte hur mjukvaran kan påverka hur man håller telefonen.
     
  14. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tror snarare det är beroende av nätet och kvaliteten på det än på telefonen. Har lyckats framkalla detta två ggr och båda gångerna på ungefär samma geografiska position vilket troligen innebär att det är samma mast som används.

    Skickat från min Xperia P
     
  15. andreas holmstrom

    andreas holmstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft problem med att WiFi stängs av lite titt som tätt, sen hittar jag inte nätet förrän jag startar om WiFi. Har kollat i WiFi-policy att den "alltid" behåller wifi vid viloläge. Funkar inte, så jag ändrade till "aldrig (ökar dataanvändingen)" och nu stänger den ALDRIG av wifi. Har dom gjort fel vid översättningen? Nån annan som upplevt samma sak? eller tolkar jag det helt enkelt bara fel?!
     
  16. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det kan väl vara när du hamnar i radioskugga eller något.
    Tyvärr bor man ju på landsbyggden och då vill man ju gärna ha en telefon som inte är så känslig i mottagningen.:cry:
     
  17. setras

    setras Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Platta:
    iPad 10.2, 7th gen.
    Jag har framkallat det på ett flertal platser inom en radie på sisådär 20mil. Så för mig är det förmodligen telefonen... men nu vet jag exakt vilket sätt jag ska låta bli att hålla den på för att det inte ska hända :P
     
  18. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Bor inte direkt "mitt i stan" själv. Och de enda gångerna jag fått fram felet är när jag själv försökt framkalla det, alltså inget som jag råkat ut för i vardagligt användande. Men se till att köpa den från en butik där du kan få lämna tebax telefonen om du skulle upptäcka att det är ett problem för dig.

    Skickat från min Xperia P
     
    chjp82 gillar detta.
  19. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det är ju iofs sant :) tack för tipset, jag är ju tyvärr utav typen so håller mobilen ofta i vänster handen...
     
  20. frans.b

    frans.b Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har tänkt börja använda Android nu som min huvudtelefon, jag är nybörjare förutom att jag hade en wildfire på jobbet innan. Hoppas att jag inte förolämpar någon när jag säger att den telefonen kan inte ens tyckas om av sin mamma.

    Jag har ett par problem med min Xperia p, jag installerade ics på en omedelbums och det verkar klurigt att få den att dyka upp i Ubuntu, det borde ju inte var svårare än min gamla 3Gs.

    Mitt mw600 fungerar rätt dåligt, normalt när jag trycket på play på det så försöker den ansluta och sedan sätta på musiken. Det fungerar inte, telefonen anser att headsetet är anslutet men all musik spelas upp på telefonen. Har jag gjort något fel?

    Wlanet har strulat en hel del, när den legat på laddning över natten så ser den ansluten ut men det finns ingen kontakt med Internet utan jag måste starta om, wlan ansluter inte automatiskt när jag är nära ett nät som den varit ansluten till. Det är fortfarande ansluten till mitt hemma-nät när jag är 1 km bort.

    Hårdvarumässigt är den ett stort steg upp från min 3Gs men upplevelsen är inte så välpolerad.