Problem: Halvdog, utan anledning [LÖST]

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gempressarn, 18 aug 2012.

  1. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Idag hände något mycket märkligt. Min telefon var nere i botten på batteri under natten, så jag laddade den på morgonen. Jag drog ut laddaren när den var på ungefär 98% eftersom jag skulle hem från min kompis.

    Efter att ha lyssnat på musik och lekt runt med mobilen i 1h efter att jag drog ut laddaren ser jag att batteriet är på 98%. Jag blir förvånad, går in i batterianvändning och ser att skärmen varit på i 1 h men grafen är helt rak (den har alltså inte registrerat användning).

    Jag tänker att det löser sig om jag startar om mobilen. Så det gjorde jag. Tyvärr. Nu vill min mobil inte fungera längre. När jag startade om telefonen fick jag upp vanliga Samsung Galaxy SIII som vanligt, och sedan den pulserande Samsung-logon. Därefter går den till låsskärmen. Men när jag låser upp blir skärmen helt svart, istället för att visa PIN-kodsskärmen.

    Nu kommer jag inte längre. Strömknappen fungerar, så jag kan "starta om" och så, men det blir alltid samma resultat. Jag kan inte använda mobilen alls. Klockan fungerar däremot, och ibland (ungefär var tredje gång när jag försöker starta om mobilen) syns batteriet uppe i högra hörnet. Det står No service och inte ens Emergency call fungerar.

    Jag har testat att ta ut batteriet, vänta i en minut, ta ut simkortet och så. Ingenting har hjälpt. Min telefon är helt original, senaste mjukvaru OTAuppdateringen finns i den. Jag kör med Halebop.

    Snälla. Snälla hjälp mig!




    [LÖSNING:(

    Nu fick jag igång den! Jag tog ut simkortet, satte i det i en adapter (så att det inte blev micro sim utan vanligt simstorlek), satte in simkortet i min gamla X10 Mini Pro. Sedan tog jag bort sim-pinkoden. När jag satte in simkortet i min SGS3 igen så möttes jag aldrig av sim-kodssidan (vilken jag tror var den som spelade en himla massa spratt), så jag kom direkt in till hemskärmen och telefonen fungerade som vanligt igen.
     
    Last edited: 18 aug 2012
  2. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Testa att flasha in original med Odin?

    Skickat från min Samsung Galaxy S III via Tapatalk 2
     
  3. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för svar! Hur gör man det?

    Jag installerar Kies just nu, och tänkte se om man kan återställa telefonen via Kies. Men jag är inte säker på om den vill hitta telefonen via USB. (datorn själv hittar inte telefonen, men kanske att Kies gör det).
     
  4. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kies är nu installerat men varken min dator eller Kies kan identifiera telefonen via USB.
     
  5. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Finns guider i rom & utveckling hur du går tillväga. Börja med att ladda hem den rätta romen från samfirmware.com och sedan Odin

    Skickat från min Samsung Galaxy S III via Tapatalk 2
     
  6. mtm

    mtm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  7. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    JAA! Nu fick jag igång den! Jag tog ut simkortet, satte i det i en adapter (så att det inte blev micro sim utan vanligt simstorlek), satte in simkortet i min gamla X10 Mini Pro. Sedan tog jag bort sim-pinkoden. När jag satte in simkortet i min SGS3 igen så möttes jag aldrig av sim-kodssidan (vilken jag tror var den som spelade en himla massa spratt), så jag kom direkt in till hemskärmen och telefonen fungerade som vanligt igen.

    Måste vara någon otrolig bug från samsungs mjukvara?
     
  8. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Men tusen tack för era svar! Det är riktigt gött att känna att man alltid kan få hjälp här på Swedroid!
     
  9. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det jag har sagt hela tiden pinkod är bara skit! ;) men kul att det löste sig.

    Skickat från min Samsung Galaxy S III via Tapatalk 2