Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu ska de försöka spåra telefonen....lägg ner och hosta upp med en ny:(
    Verkar inte som Tre säljer 800:an längre?

    /dalumia
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Försöka spåra telefonen... nice.
     
  3. bogani

    bogani Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm, är det jag som har kommit åt någon inställning eller var det något med senaste uppdateringen?

    I vanliga menyn där man kan komma åt allt som finns på telefonen så har det dykt upp bokstäver för att markera sorteringen. Dessa fanns inte där innan och det ser i mitt tycke rätt taskigt ut.
     
  4. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Dom dyker upp när du får ett visst antal appar, tror det är runt 40st eller så.
     
    bogani gillar detta.
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Samt att det går inte att ta bort. Men de underlättar mycket (även om jag själv aldrig kom upp i den gränsen). Man kan klicka på bokstäverna för att navigera snabbare. Men jag håller med det ser stilrenare ut utan dem.
     
  6. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har säkringen brunnit för min del, visar sig att butiken inte skickat telefonen innan huvudkontoret börjat leta efter den. Var inne i butiken men butikschefen hade lunch på obestämd tid....

    Får vänta på telefonen i ca:14dagar till, den kompensation Tre vill ge mig är en halv månads fast kostnad på abonnemanget vilket jag inte godtar. Väntar på att "chef" från Tre skulle ringa upp, han hade tydligen 48h på sig....

    Står på deras hemsida att förväntad tid för garantiärende är 6-10 arbetsdagar, kommer aldrig i livet att godta 30-35dagar. De kan köra upp telefonen någonstans och häva bindningstiden, aldrig mer TRE.

    /dalumia
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tre har alltid varit duktiga på att ta betalt men inte göra rätt för sig det är och förblir ett skitbolag ur den synpunkten.
     
  8. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Riktigt nice! Gillar färgerna och skärpan.

    Hoppas att kameran i 800:an förbättras snart. De har ju lyckats att fixa till 900:ans kamera ganska mycket och det är väl samma sensor och optik i 800:an?

    http://www.wpcentral.com/did-nokia-fix-att-lumia-900s-camera-we-think-they-have
     
  9. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tre fortsätter med sin nonchalans ingen "chef" har ringt mig inom utsatt tid, telefonen är fortfarande inte registrerad hos verkstaden.

    När jag ringer igen så säger de att den skickats idag!!! alltså har både butik och huvudkontor ljugit :mad: . Gynna aldrig detta skitföretag, tror f*n inte de skickat telefonen ännu. Har gått 14 arbetsdagar utan att någonting har hänt....

    EDIT: Inte nog med det, de ljög ännu en gång...kollade nu på statusen och en ny serviceorder har skapats ca: 20min efter jag ringde idag...telefonen ligger fortfarande i butiken :/

    /dalumia
     
    Last edited: 16 aug 2012
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Fyfan vilka klappmongon. Det där skulle jag inte godta utan verkligen försöka få tag på högsta hönset och skälla ut efter noter. Det där är inte OK på något sätt!
     
  11. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mmm, tyvärr viker de inte en tum och tycker jag ska samarbeta o_O

    Bryr mig inte om den telefonen längre, ska slänga den i butiksgolvet när jag hämtar den och be dem skicka den igen..."alla kan göra misstag" som TRE säger.

    /dalumia
     
  12. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter ju betryggande "Beskrivning av nuvarande status: Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren"

    Avono...suck, de kanske undrar var powerknappen sitter eller om det finns något batteri. Dom frågorna fick jag i butiken o_O

    /dalumia
     
  13. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER


    Vilka idioter... känns nästan som att de anstränger sig för att aldrig mer få dig som kund, och det låter som att de lyckas.
     
  14. waspman

    waspman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Måste nog säga att Nokia Drive suger duktigt. På min N8 sade den till när man skulle svänga...här säger den i princip inget alls. Den visar dessutom pilen åt fel håll när man ska svänga. Riktigt uselt. Har fler upplevt att det är så eller har det blivit något fel på min installation?
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har inte upplevt några problem alls. Men jag har heller inte kört med röststyrning.
     
  16. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Fungerar perfekt för mig, svensk röst.
     
  17. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    För mig har Nokia Drive funkat klockrent i 9 fall av 10. Jag behöver knappt titta på skärmen utan kan för det mesta förlita mig på rösten.. Har använt den både i storstäder och mindre orter ute på landet!

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nokia Drive är förmodligen marknadens bästa GPS. Riktigt bra. Hela kartbiten är så bra och high tech så t.om Microsoft sparkar ut sitt egna Bing och integrerar NM i WP8.

    Att ND strular beror med all säkerhet på något annat än själva funktionen.
     
  19. waspman

    waspman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har installerat om ND men det är samma sak. Rösten fungerar i början...sedan inget alls...i rondeller säger den inte vilken avfart du ska ta...det gjorde den på min N8. Riktigt irriterande då jag använder telefonen som gps. Fattar inte vad som är fel. Dessutom tycker jag att den visar en hel del fel gentemot N8:an. Ska tillägga att jag har 900:an.
     
  20. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER


    Jag har också 900 och jag älskar ND. Använder den även där jag vet vägen :)

    Har du kollat så du har den senaste versionen? 3.0.02978 tror jag är den senaste, men den har funkar fläckfritt under de andra versionerna också, så jag kan inte riktigt fatta varför din velar som den gör.

    Jag tycker du ska ringa NC (Nokia Care) på 0776-622222 och berätta om ditt problem, troligtvis och förhoppningsvis har de svaret. Lycka till.