Problem: Alarmklockan.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av orsla, 13 jun 2012.

  1. CmeC

    CmeC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Precis samma sak händer på Galaxy S (1). Timern är då i själva verket på, men "i bakgrunden" och ringer vid utsatt tid även om timern är nollad. Är det något liknande på trean?
     
  2. micke_r

    micke_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Sony Z4 tablet wifi
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Chromecast 2, Sony 55" Android TV, Moto 360 2nd edition
    Jag använder alarmet i den vanliga klockappen och försov mig i morse. Flickvännen vaknade inte heller. Är osäker på om det är något fel men kanske det var för få snooze. Ska undersöka saken vidare (förhoppsningsvis utan att försova mig fler gånger). :)
     
  3. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Minns en exakt likadan tråd då S2an släpptes och det visade sig att folk glömt kryssa i dagarna larmet skulle ringa.
    Mitt har funkat perfekt hela veckan iaf.
     
  4. egget01

    egget01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp. Det stämmer. Den ringer efter utsatt tid med den är nollad. Har samma problem med tidtagaruret som oxå kan nolla sig rätt som det är.
     
  5. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ah ok. Dock så vet jag inte hur detta ska gå till på SG3 då dag, med automatik, blir fylld om jag inte väljer att kryssa i detta. Väljer jag fel dag så reagerar man nog på att larmet visar att det går igång om x antal dagar istället för timmar :-)

    Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2.
     
  6. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min kära sambo berättade för mig att klockan inte hade ringt och undrade om hon gjort något fel. Självklart, tänkte jag, men kunde inte se något felaktigt med inställningarna. Nu på morgonen så ringde klockan, men stängde av sig själv efter en kort stund.
    Smart alarm är aktiverad, så den är ju ganska diskret en stund och det är kanske inte alltid så lätt att vakna då. Men helt klart fungerar inte väckarklockan i denna Galaxy S III som den ska.
    Ni andra som haft problem, har ni fortfarande det? Har ni smart alarm aktiverat eller inte?
    Jag tror det för säkerhets skull får bli så att vi plockar ner någon av alla alternativa appar för väckning.

    /Micke

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. coffe

    coffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag anv smart alarm, stänger man av det så stänger man ju även av ordinarie larm, kanske kan vara det som orsakar huvudbry ?
     
  8. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Inte i min sambos fall. Smart alarm är ju, som jag skrev, aktivt. Telefonen tystnade av sig själv utan att någon rörde vid den.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  9. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För mig så ringer väckarklockan i kanske 10 sekunder innan den slutar att ringa. Finns väl en orsak till varför jag hade 4-5 olika tider som den ringde med 5 minuters mellanrum. Fast nu använder jag en bättre väckarklocka som ringer tills man skriver in en text på telen så att den låser upp och man kan slå av larmet haha.

    Det fungerar utmärkt tillsammans med en hårdrockslåt på högsta volym, panik varje morgon, får mig upp i alla fall.
     
  10. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag ställer 4 larm varje morgon. Litar inte på någon klocka eller mig själv.
     
  11. coffe

    coffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har har jag inte råkat ut för, kanske bör nu med senaste uppdateringen. Lär jag märka i morgon, dock vart med om att telefoner svarat av sig själv.
     
  12. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Absolut bästa på Google play är "väckarklocka extreme"
    Precis allt går att ställa in
     
  13. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt att om man har "Körläge" aktiverat startar larmet i ett par sekunder, därefter säger telefonen vad larmet heter, om man nu gett det något namn. I mitt fall säger telefonen "God morgon dags att vakna". Efter den meningen fortsätter larmet att låta tills man stänger av det. Nu efter den senaste LH1-uppdateringen blir det helt tyst efter att larmet startat de första sekunderna! Ingen godmorgon-fras, ingen fortsättning på larmet! Lite chansartat med väckningen... Om jag avaktiverar körläge och därefter aktiverar det igen är allt frid och fröjd. Känns som en bugg! Får väl överleva denna till JB kommer på onsdag(?). Detta gissel med alarmet är väl förhoppningsvis/troligtvis avhjälpt i och med JB.