Fråga: Repfritt?!?

Diskussion i 'Xperia P' startad av MrIcka, 21 aug 2012.

  1. MrIcka

    MrIcka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt sugen på att köpa en Xperia P men har lite funderingar ang. de här med repor på displayen... fattar de som att glaset är repfritt men de sitter en liten plastfilm över som splitterskydd och den blir visst lätt repig?!?

    Kan man utanvidare ta bort plastfilmen, någon som gjort det?

    Min Blade som jag haft rätt länge nu har jag inte alls varit rädd om och den är inte nämnvärt repig så man vill ju inte byta ner sig :)

    Jo jag vet vill jag ha en med bra glas får man köpa en med Gorilla Glas men men vad säger ni som haft era P ett tag?

    Tacksam för svar

    /Micke
     
  2. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Alla SE-modeller har det där skyddet. Bara att ta bort, har gjort det på min arc. Har inte lyckats repa skärmen iaf. Skyddet är till för om man tappar den som jag aldrig gör.

    Däremot tycker jag Sony ska sluta förinstallera det där skyddet. Det är en bra grej att de vill skydda skärmen men problemet är att ingen fattar att det är ett skydd på så forum översköljs med kommentarer om att Sonys skärmar repas lätt.
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Eftersom det är ett splitterskydd tror jag inte att Sony kommer att sluta sätta dit det. Tidigare har det alltid följt med ett displayskydd men jag fick inget till min Xperia P. Jag köpte ett på Kjell o Co och satte utanpå.

    Håller dock med om att det inte är bra att man skryter om repfritt glas och sen har en film utanpå som blir lätt repigt. Det dom borde göra är att se till att splitterskyddet är lika repskyddat som glaset, eller nåt.
     
  4. mjoelner

    mjoelner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Splitterskyddsfilmen blir lätt repig. Som tur är går den att ta bort, men sitter rätt bra så det krävs lite envishet och/eller teknik. Att ta bort filmen påverkar inte garantin (jag har ställt frågan till Sony supporten och fått det svaret).

    Jag har tagit bort filmen på min och glaset under är reptåligt. Enligt vad jag hört är det faktiskt gorillaglas, men det är som sagt vad jag hört...
     
  5. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hur får ni bort det? Pillar ni med ett rakblad typ? Funderar på att ta bort mitt.

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
     
  6. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Kolla YouTube

    Sent from my Xperia Mini Pro using Tapatalk 2
     
  7. mjoelner

    mjoelner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använde naglarna. Behövs inga verktyg. Tryck nageln mot kanten och dra nageln fram och tillbaka längs kanten medan du försöker trycka in nageln under filmen. Så småningom lossnar filmen.

    Jag har inte satt nåt repskydd på min efteråt. Tror inte att det behövs, men glaset blir snabbt flottigt, så nån film som inte drar till sig fingeravtrycken så lätt är kanske trevligt.

    Uppdatering: Jag ändrar mig, repskydd behövs!
     
    Last edited: 30 aug 2012