ICS uppdatering, 4.1.B.0.587

Diskussion i 'Xperia pro' startad av fredda88, 21 aug 2012.

  1. fredda88

    fredda88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hoppas den rättar till lite lagg o annat som blivit knas sedan ICS. Många som laddar ner den nu för det går SEGT!
     
  2. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Den är helt klart lite piggare men LED funkar fortfarande inte. Fast jag är rätt van att inte ha någon notifieringsLED nu ändå så :-P
     
  3. Punchinello

    Punchinello Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fungerar hotspot-funktionen ok? Lagg är förstås trist, men risken att förlora min favoritfunktion är nog den enskilt största anledningen till att jag inte har uppdaterat.

    Sedan hoppades jag på att det skulle finnas inställningar för proxy, och stöd för USB OTG, men det kanske inte är någon som har kunnat testa det?
     
  4. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    USB OTG ska väl funka bara man har rätt kabel, men har inte provat själv. Samma för hotspot tyvärr, men det finns väl fler som kan kommentera hoppas jag :-)
     
  5. fredda88

    fredda88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är det som inte fungerar med hotspotfunktionen?
     
  6. Punchinello

    Punchinello Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Att manicker inte kan ansluta till ens hotspot. Det verkar som att inte alla har haft problemet, men själva misstanken är allvarlig nog för att jag ska avskriva uppdateringen om risken finns.

    Jag använder min telefon på ett lite speciellt sätt; jag har mitt mobila bredband knutet till den och använder den mer som internetmaskin när jag är ute och router när jag är hemma. Kommer snart att sluta med det då jag byter abonnemang, men fram till dess är som sagt funktionen ultraviktig för mig.

    Tyvärr kan jag inte ansluta till jobbets nätverk då de har en proxyserver som jag inte kan ställa in adressen till (funkar störigt nog perfekt på iphone). Så det är en funktion jag skulle vilja ha. Att ansluta andra manicker som usb-minnen, kamera och mp3-spelare skulle också vara toppen för mig, så därför hoppas jag på vettig USB host-funktion också.

    Vet inte om jag hoppas på för mycket med ICS, men detta skulle vara största anledningen för mig att uppdatera.
     
  7. fredda88

    fredda88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK, har bara testat att ansluta med min bärbara till hotspot'en och det fungerar bra. Ska testa att ansluta med nån annan mobil få se!

    Proxyinställningar finns under avancerat på det nätverk man är ansluten till men du kanske testat den vägen o inte fått det att fungera?

    [​IMG]
     
  8. Sharpless

    Sharpless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Uppdateringen lyckades iaf med att plocka bort rootningen på min telefon. Annars har jag inte märkt några skillnader.
     
  9. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    va? det är juh helt sjukt att de inte fått ordning på den buggen.

    har övergått till CM10 istället :)
     
  10. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Jag lyckades få in den uppdateringen med PC Companion men skulle inte den komma OTA?
     
  11. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är precisionen på touch screenen fortfarande trasig? dvs: http://talk.sonymobile.com/thread/40474 (sitter och fixar buggen i CM just nu men ifall den är fixad officiellt så borde sourcen vara ute snart)
     
  12. Sharpless

    Sharpless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag får 9px med 587.
     
  13. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Samma här.
     
  14. Exry

    Exry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Uppdaterade dum som jag var från GB till 4.1.B.0.587. Då började WLAN:et dö hela tiden, helt oanvändbart. När man var ansluten till något så tappade man anslutningen utan förvarning. Enda sättet att få tillbaka anslutningen var att stänga av och sätta på WLAN:et. Söka efter WLAN med scan-knappen fungerade inte heller, alls.

    Förutom WLAN:et så kunde man inte söka efter sändare efter att ha slagit av airplane-mode... Nu använder jag sällan airplane-mode så kan inte svära på att detta problem inte funnits förut.

    Detta + notifikationssignalen som inte heller fungerade.

    Förstår inte hur de öht kan komma på tanken att släppa något så otroligt buggit. :/


    Jag ledsnade, så nu drog jag in CyanogenMod 9.1 FXP139, dock med .431. Inga problem hittills. Känns även ganska rappt, kan iofs vara placebo...
    [EDIT:( Nehe. Lika illa efter ett tag... Nu på 7.2 :P
     
    Last edited: 24 sept 2012
  15. Punchinello

    Punchinello Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Exry: Tack för att du delar erfarenheterna. Verkar tyvärr som att man får bli kvar på GB för överskådlig tid. Hur är det med funktionerna på CM 7.2? Funkar tangentbordet som det ska?
     
  16. Exry

    Exry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det jag hunnit testa verkar fungera som det är nu. Tangentbordet fungerar som det ska, dock så behövde jag manuellt installera den svenska layouten då inställningen för layouten inte verkade göra någon skillnad. Sym- och glob-knappen gör ingenting per default, men knapparna fungerar.

    Dock så verkar ljussensorn vara lite för känslig, så skärmen blinkar ibland. Har inte hunnit kolla närmre på det. Sen så har jag läst att HDMI inte ska fungera, då ingen kod för det finns i CM.