Dåligt ljud i den inbyggda högtalaren !

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ENDOSKELLETONT800, 18 apr 2010.

  1. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Må väl vara så att det är kasst ljud i högtalaren. Men ett band lägger inte flera hundra tusen på en studioinspelning för att det sedan skall lyssnat genom en mobilhögtalare?
     
  2. Sgt. Stinger

    Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nej, men det hade varit trevligt att faktiskt ens kunna höra vilken låt det är man har som ringsignal, eller hur?
     
  3. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Astro Player har EQ. En himla bra mediaspelare!
    Astro Player på Androlib
     
  4. leetsweden

    leetsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag märker lite av de när ja kör på högsta styrkan med högtalare aktiverat vid samtal, så jag brukar köra på näst högsta nivån.

    Dock är ljudet otroligt bra från 3.5mm uttaget när man spelar musik! när jag testa med mina dj-hörlurar från sony är det bättre ljud än på min iPod Touch med eller utan EQ, och det kändes lite..eh konstigt.
     
    Last edited: 19 apr 2010
  5. BeO

    BeO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade kompisens Desire för en stund sedan, just för att se hur pass bra ljudet är på den. Blev ärligt talat besviken. Använder ett par billiga Sennheiserlurar, men jag vet att dom ger bra ljud om spelaren gör det.
    Till och med min gamla Creative Muvo låter bättre än Desiren :(
    Testade även via Astro Player och dess EQ men det blev nästan värre när EQn aktiverades, den lade till en dist på ljudet som absolut inte ska finnas där.

    Jag är ingen audiofil, men bra ljudkvalitet är ändå viktigt för mig. Bristande ljudkvalitet och avsaknad av stöd för fler videoformat gör att jag kommer att avboka min beställda Desire och avvaktar med köp tills jag ser om det kommer några förbättringar på dessa områden.
     
  6. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du är visst audiofil :P
    Märkte ju också när jag analyserade ljudet, att det faktiskt inte är som jag vill ha det, och är van vid. Dåligt register i diskanten, och mycket bas. vi som lyssnar på varierad musik, och vill kunna höra alla detaljer så är inte detta tillfredställande. Men för den "vanliga lyssnaren" så är de nog nöjda då basen tycks vara det viktigaste.. (ska jag säga som spelar bas..)
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    http://www.gsmarena.com/htc_desire-review-468p8.php

    "Great audio output

    The HTC Desire pulls off the same remarkable audio quality as the Sony Ericsson XPERIA X10, but is louder in terms of earphones volume.

    In fact the two frequency response graphs are so similar that we suspect a similar (or maybe identical) hardware has been used inside the two Android flagships. We suspect that HTC have found a way to pump up the volume a bit higher, which has naturally led to the minimal differences you see in the table below.

    At any rate the Desire readings are excellent all over, the HTC handset pulling one of the best all-round performances that we have ever seen. Check it out for yourselves."

    Så era intryck är snarare era lurars fel...
     
  8. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    ehm.. Ja, jag har inte gjort vetenskapliga tester..
    Får fortsätta forska... och kanske kolla mina öron.
    (de är lite skadade efter alla timmar i replokal..)
     
  9. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag har inte klagat på telefonens outputsignal.
    Däremot klagar jag på att det inte finns någon BRA musikspelare med Eq. Astroplayer är skit tyvärr.
    Jag klagar också på den inbygda högtalaren på telefonen som tyvärr också är skit.

    Ordentliga hörlurar är alltid ett måste oavsett vilken telefon man köper då det alltid medföljer skitlurar.

    Jag saknar mao en bra musikspelare med Eq och jag saknar även Headsetssladd med (med samma funktioner på sladden som orginalheadsetet) som man kan plugga in sina riktiga hörlurar.
     
  10. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat här hemma att koppla in både min mp3 spelare och min telefon. Lyssnat på samma låt genom högtalarsystemet.
    Det låter bättre med telefonen! Så, ljudet ÄR bra på min desire.
    Men hade varit önskvärt med en EQ, om även enkel. Tycker basen är för hög när jag kör med lurarna. Får kanske byta dem.
     
  11. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Ok, trevligt med så många olika åsikter, och ljud är ju en högst personlig sak. Men man behöver ju inte vara raketforskare för att kunna avgöra att ljudet från den inbyggda högtalaren är riktigts skräningt, med en allt för vass diskant som förstör ljudbilden. Tycker för visso att det låter helt ok när man lyssnar via hörlurar men söker man högre frälsning bör man nog se efter en mer dedikerad musikspelare istället...