Problem: Nexus 7 glaset släpper och den blir varm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jaxione, 22 aug 2012.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Fick precis hem min Nexus 7 men med min vanliga otur så hade jag ju givetvis det ökända problemet med att glaset släpper och inte sitter fast ordentligt på vänstra sidan. Har försökt nu med att hetta upp den lite och applicera lite tryck och hålla tummarna för att den fastnar. Sen tycker jag den blir varm efter att man spelar eller kollar film, upplever ni detta?

    Mvh J
     
    Last edited: 22 aug 2012
  2. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Har inte problemet med att skärmen släpper men visst märker jag att den blir varm om man spelar eller kollar film. Men vad annat kan man förvänta sig när det sitter en rätt kraftig CPU och GPU innan för någon millimeter plast??

    Så värmen borde vara helt normalt om den inte blir så het att du inte kan hålla i den. Installera någon app som kan tempen från temperatursensorn i plattan. Jag kör med Androsensor eller Quick System Info Pro (där ser man tempen under batteri).
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det sitter väl en Tegra 3 i platten? Min tidigare One X, som också har ett Tegra 3 chip, blev väldigt varm vid ett användande som kräver lote processoraebete, typ spel :)

    Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2
     
  4. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte två stycken för någon vecka sedan. Häromdagen märkte jag att glaset sakta börjat släppa på vänstersidan också. Lite irriterande för mig eftersom jag märkt det. Min fru har inte märkt att hennes också börjat släppa. Det hon inte vet lider hon inte av.

    Någon som vet hur man kan få detta reparerat då den inte är släppt i Sverige ännu?
     
  5. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Verkar rätt kört med Asus sverige innan den släppts här. Skrev ett mail till Bazula som jag köpte den från och frågade om dom kunde hjälpa till. Får se om glaset fastnar med tryck metoden nu först.

    Angående värmen, har kört youtube två sessioner a 40minuter st nu och testat, första gången blev den jättevarm, andra gången inte alls lika varm. Är inte det lite märkligt?

    Mvh J
     
    Last edited: 22 aug 2012
  6. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag måste nog säga emot dig här. Jag har läst igenom nästan hela tråden och flera säger att de har fått en N7 som varit precis som man kunde förvänta sig, dvs utan släpp.
     
  8. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Det är också mängder med folk som sagt att dom har fått perfekta exemplar sedan hittat tråden och insett att som också har problemet med glas som släpper. Men är det så att man inte märker det så är det ju fine. Många har också fått ex som är bra när dom öppnat lådan men släppt efterhand.

    Mvh J
     
  9. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Men om vi glömmer glaset så älskar jag Nexus 7 :-) Flytet är fantastiskt!

    Mvh J
     
  10. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Har också läst mycket i den tråden på xda. Får min Nexus 7 imorgon och är faktiskt ganska nervös över att få en dålig enhet. Speciellt eftersom man inte kan lämna in den i Sverige än.
     
  11. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Även jag har nu börjat märka av detta problem :( Inget jag stör mig på än så länge

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  12. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Bara av ren nyfikenhet, vart exakt släpper glaset? Mitten, längst upp, längst ner? Har ju blivit helt paranoid efter att ha läst denna tråden. Vågar ju knappt spela ett krävande spel ;)
     
  13. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    På vänster sida. Min hade släppet på vänster sida på övre delen av plattan. Jag har lyckats trycka ner kanten igen men den är fortfarande inte riktigt rock solid på vänster sida.

    Skulle ni kunna hjälpa mig att testa en sak? Om ni trycker lite hårdare än normalt på några ställen på vänster sida av plattan, knäpper/klickar det från era plattor då? Det är precis som glaset ändå inte sitter fast riktigt. Är inte alls så på höger sida.

    Mvh J
     
  14. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Precis så upplever jag det. Det knakar lite och har sig. Höger sida däremot är väldigt solid.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  15. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Fick svar från Bazula nu. Kan skicka in den och få en ny men tvekar ändå lite. Verkar ju vara väldigt många som har problem med glaset och andra problem som flimmer och döda pixlar. Jag har varken flimmer eller döda pixlar bara ett glas som knäpper och klickar lite när man trycker på det.

    Vad hade ni gjort? Kan inte bestämma mig!

    Mvh J
     
  16. marot729

    marot729 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade nog väntat lite och hoppats att det kommer nya batcher med lite mindre problem. Det är ju inte så att garantin slutar gälla bara för att du väntar några månader.
     
  17. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Och så exakt samma sak på min med. Glaset sitter på plats som det ska, men när man trycker till så knakar det. Faktiskt ett ljud som just liknar när limmet släpper mellan 2 hårda ytor. Om man nu kan föreställa sig det ;)

    Och så endast på vänster sida övre delen.
     
  18. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Ni som har detta problemet, kommer ni leva med det eller byta ut era plattor?

    Mvh J
     
  19. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag fick min idag men den lider av skärmseparation så jag ska skicka in den och få en ny som Bazula.se ska kontrollera innan dom skickar den! All kred till Bazula men noll kred till Asus!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Hur kan Asus leverera en produkt utan kvalitétskontroll? Ok om den första batchen led av fel men nu borde dom ha åtgärdat felen i produktionen.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2