DMTECH Tablet 725H

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 2 jul 2012.

  1. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    OK, här kommer en snabbbguide. Jag utgår från att du laddat ner den till en dator.

    Packa upp filen om den var zippad eller rarad. Om den inte var det så se till att den slutar med filändelse ".img". Döp om filen till "update.img"

    Anslut plattan till USB uttaget och aktivera USB-lagring. Sätt även i laddaren.

    Kopiera över filen från datorn till plattan. Lägg den i plattans internminne direkt i rotkatalogen, alltså inte i någon av de underkataloger du ser.

    Ta bort usb-kabeln eller avaktivera USB-lagring så säger plattan att den hittat en firmware upgrade image. Svara ja på att du vill installera den och ta en kopp kaffe så sköter det sig självt. vid första ombootning så har jag för mig att plattan frågar om du vill slänga update filen och det kan du göra då så att den inte installerar samma igen.

    gör en factory default på plattan genom att gå på inställningar --->säkerhet och återställ ---> återställ standard.

    Boota om igen.

    Nu har du en r00tad platta och screen density satt till 120 dpi. Om du vill ha fortsatt r00t men annan density så laddar du ner appen LCD density modder och sätter den till 160 igen. Inget annat är ändrat annat än r00t, dpi satt till 120 samt att Astro och väder widgeten försvinner.
     
    Heltfri och lagubben gillar detta.
  2. lagubben

    lagubben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande ingen lycka

    Plattan hittar inte uppdateringen. Är det filen ARGM727HCX_20120528_V1.0.3-twk001_update.img eller STOCK_ROM_Tablet725H_20120528_V1.0.3_update.img. Jag har provat båda
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    twk001_update.img är den senaste.

    Plattan kommer inte hitta filen om du inte döper om den till "update.img" (utan citationstecken) innan du för över den till plattan. Den skall läggas direkt i roten på plattan (typ direkt under C:\) och inte i några av de underkataloger som du ser i windows utforskaren.
     
    lagubben gillar detta.
  4. lagubben

    lagubben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svansen mellan benen

    Tack för hjälpen. Problemet med uppdatering kanske är att den redan är uppdaterad!!!! En annan fundering: Det kan väl inte vara normalt med en betraktningsvinkel uppåt runt 85 grader medan vinkeln dedåt är möjligen 65
    sett med liggande format. I sidled är det säkert minst 85 åt båda hållen.
     
    Last edited: 22 aug 2012
  5. meews

    meews Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    crc-problem med fw

    hej

    har också CRC-problem med filen (rootade), provat lite olika datorer etc, hjälper tyvärr inte.

    Torrenten verkar tyvärr död med så det ser mörkt ut. Är det någon som kan hjälpa?

    //M

    *edit kom på att om någon kan få över filen till mig så kan jag lägga upp den på en http server (självklart 24/7) om det inte är något problem för netlogic
     
    Last edited: 22 aug 2012
  6. meews

    meews Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag kan seeda torrenten om du vill.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  8. gjrono

    gjrono Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jeg seeder også igjen.
     
  9. meews

    meews Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tackar ödmjukast, fick ner den hel och fin nu! seedar på lite jag med innan jag får upp den på servern

    Tack!

    //M
     
  10. chyoli

    chyoli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ICA Maxi

    ICA Maxi säljer just nu en DMTech surfplatta för 899 kr. Är det denna modell, dvs 725H?
     
  11. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det framgår om du läser tråden, men svar ja, det är den.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. gjrono

    gjrono Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  13. henjoh

    henjoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplösningen är 800x432 eftersom menyn alltid är närvarande med sina 48 pixlar.
     
  14. meews

    meews Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tror dock inte att menystrippen är anledning till problemet med skevheten då menyn hamnar olika beroende på om du har den liggandes eller stående. plus att jag läste runt lite och fick fram att billiga skärmar ofta har detta problem och att det beror på att dom fysiska punkterna inte är 1x1 utan devierar från industristandarden för lcd.

    Ah well, fick ordning på rootningen och så men klarade inte av skärmen, för mig var den alldeles för grötig och oskarp. plus att wifi;n ballade ur rätt ofta på typ 5m avstånd och en tunn vägg (bör tillägga att det är rätt fullt med radiotrafik här, hittar runt en 30-40 wifi hotspots från min dator.

    Tror dock det kan vara en ok pad lite beroende på vad man ska ha den till, men för mig blev det en samsung tab2 7"
     
  15. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har ett Felia 4G modem, går det att koppla till plattan så man kan surfa genom det?

    Edit: Hitta det själv på hemsidan: http://www.netlogic.se/dmtech---tablet-725h.aspx

    Nu får man bara se om den är kompatibel med just mitt modem....
     
    Last edited: 25 aug 2012
  16. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Fortfarande crc-fel på uppdateringsfilen från netlogics hemsida. Jag tankar hem torrenten och seedar ett tag....
     
  17. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det fungerar med 132 i dpi efter att man har gjort uppdateringen? (120 dpi fungerar så det borde inte vara för lågt menar jag.)
     
  18. Potac

    Potac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte denna plattan igår och har gillar den mer och mer ju mer jag använder den :) Men när jag skulle testa youtube så stannar videon efter ca: 53-57 sek. Det står bara att den laddar och laddar. Uppdaterade den så den är rootad och dpi på 160
     
  19. Gyllenadler

    Gyllenadler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dog när batteriet var slut

    Hej jag köpte en DMTECH Tablet 725H 7 i Måndags.
    Idag spelade sonen ett spel och batteriet tog slut. La den på laddning, vilket funkar sådär då den glappar, men iaf nu går det inte att starta den..
    Hur länge måste man ladda för att kunna starta den?

    Och , den är röd när man laddar, men i glappet så blinkar den gul snabbt ibland.. Den ska vara röd medans man laddar?
     
    Last edited: 25 aug 2012
  20. Potac

    Potac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ingen aning som kan ha hänt men för mig så lyser det iallafall rött när den laddas