Diskussion: Uppdatering till Android 4.0.4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bia, 12 jul 2012.

  1. skalman999

    skalman999 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för tipset, skall titta på den.

    Men ändå, hur tänkte de? MMS... Det där med bilder som man skickar... Det kan det väl inte vara någon som vill se i fullskärm, för det gör man ju inte med bilder... Nä, det tar vi bort. :P
     
  2. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    12h 56m och 33% kvar. Uppdaterade imorse. Stor förbättring mot tidigare.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    MatsGF gillar detta.
  3. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Fast nästa gång jag startade kameran gick det bra.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  4. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Funkar det med en app som Cache Clear eller måste man in i recovery?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  5. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Kör via recovery annars kan man ju misstänka att vissa filer är låsta av OS:et och därmed ej kan rensas bort.
     
  6. sebelo

    sebelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spolningsfunktionen i stock videoplayer funkar inte!!

    Blir tokig, innan 4.0.4 kunde man scrolla i øverkant før snabbspolning (x16) vågrætt rakt øver skærmen och i underkant av bilden før lite segare spolning (x2, x4)

    Tror inte många anvænder den funktionen men den e sjukt bra nær du ska spola små exakta bitar fram o tillbaka, førbi intron på series etc, men ja nu hænder det inget nær man drar øver skærmen.

    Någon som anvænde sig av detta o vet vad jag snackar evt. vet ngt om det?

    Eller ngn som har ett tips om vad jag kan søka efter før att få bekræftat om det e borttagit eller liknande??
     
  7. GammelGreggan

    GammelGreggan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kör Gentle Alarm och den gör detsamma.
    Men, mitt problem är inte det.
    Problemet är att om jag manuellt via rullgardinen eller via alarm-app enl. ovan sätter "silent mode", dvs. stänger av ljud och vib för notifieringar så vibbar ändå gmail och exchange/epost-appen när jag får mail. Så var det inte på tidigare versioner av Android, pre 4.0.4.
    Vissa appar verkar följa "silent mode"; Calendar Snooze vibbar inte i "silent mode".

    Prova själva genom att sätta telefonen i "silent mode" (överstruken högtalare-ikonen visas i notifieringsfältet) och skicka sedan ett mail till din gmail.
    Någon som också får vib-notifiering från gmail-appen?
     
  8. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Blir inte klok på vad som händer när man gör en fabriksåterställning!!??

    Säg att jag har gjort 4 uppdateringar och tycker att telefonen blev sämre efter dom och bestämmer mig för att göra en systemåterställning. Försvinner då alla uppdateringar som jag gjort och telefonen återställs i samma skick som jag fick den som ny?

    Om det är så varför har då många här på forumet problem från de nya uppdateringarna ändå fastän de gjort en fabriksåterställning???

    Hur är det möjligt?
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställning tar ej bort uppdateringar. Det en fabriksåterställning är att ge dig en telefon som är helt rensad från allt som inte kom till i fabriken (förutom att din media, så som bilder etc. är kvar). Den tar alltså inte bort några uppdateringar utan bara rensar bort allt "tillkommet" på Operativsystemet! Hoppas du har en bättre förståelse för det hela nu ;)
     
    brobjo och johand74 gillar detta.
  10. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    EDIT:

    Haha, du han svara innan jag klickade på spara och din förklaring var mkt bättre än min! :)
     
  11. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Men hur kan det komma sig att många får helt olika problem med exakt samma uppdatering och samma telefon? Och för en del funkar samma uppdatering hur bra som helst!
     
  12. smuppy

    smuppy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir inte riktigt klok på detta. Har läst igenom hela tråden men lyckas ändå inte helt säkert förstå. Har således en fråga som jag hoppas någon vettigare än jag kan svara på :P

    Har en sgs2 med insane chip. Stock, root. Har uppgraderat till 4.0.4. Några appar beter sig lite underligt efter uppgraderingen och att rensa appens data räckte inte för alla (vissa verkar det dock ha löst problemet för).

    Fråga 1: riskerar jag en supertegelsten/brevpress om jag gör en wipe data och/eller factory reset via CWM?
    Fråga 2: om jag MÅSTE göra något av ovan, bör jag först flasha en annan kernel där buggen inte finns med?

    Tacksam om någon kan bringa lite klarhet i mitt förvirrade sinne.



    Sent using Tapatalk.
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det är inte så många som får problem om man uppdaterar till 4.0.4 och sedan fabriksåterställer. Du måste komma ihåg att fabriksåterställa i detta läget betyder fabriksåterställa till det läge det skulle ha varit om telefonen levererats med 4.0.4.
    Det är när folk lägger tillbaks sina gamla appar och inställningar man får tillbaks problem eller får nya. Det gäller att se vilka appar det är som orsakar problem och undvika dem!
    Sedan kan det ju vara ändringar i systemet man inte gillar (t ex att man har tagit bort ljusinställningen via statusbaren) eller saker man gillar (webläsaren är sjukt mycket bättre) med mera.
    Detta är min åsikt och andra tycker helt säkert annorlunda! :)
     
  14. backtoheaven

    backtoheaven Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har blivit en hel del försämringar och andra tokigheter med 4.0.4 t.ex går nu inte inlagda händelser i kalendern att editera eller ens kopiera! Och alla mina gamla sparade off-line sidor tycks ha försvunnit. Hur kommer man i kontakt med ansvariga för dessa uppdateringar?
     
  15. ClaesN

    ClaesN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei p20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei p20 pro
    Går utmärkt att redigera eller kopiera i min telefon! Har du kommit åt någon inställning i kalendern?
     
  16. Per71

    Per71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Buggigt

    Riktigt buggig uppdatering. Uppgraderingen till 4.0 gjorde telefonen buggigare än tidigare, program frös och hängde sig oftare. Men nu är det ännu mer så.

    Började med att jag skulle använda kameran efter uppdateringen - telefonen hänger sig helt. Och nu hänger sig program lite då och då. Dessutom tar den inte bort inaktiva program från statusfältet, t ex radion, det krävs att man startar om telefonen för det. Widgets fungerar inte som de ska, kan exempelvis inte starta låtar från Spotifys widget.

    Riktigt dåligt av Samsung, onödigt att trycka ut ofärdiga uppdateringar.
     
  17. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    Har du gjort en fabriksåterställning eller rensat cache? Min fungerar mycket bra efter det, speciellt om jag inte la tillbaka en backup efter återställningen...
     
  18. Per71

    Per71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Jag behöver alltså rensa telefonen för att det ska fungera? Försvinner t ex sparade anteckningar o dyl?
     
  19. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ja du behöver rensa telefonen för att den säkert skall fungera BRA. Den kan gå hyfsat utan fabriksåterställning, men de flesta får olika problem om man inte fabriksåterställer.
    Ja, om du inte sparar ut anteckningar till dator eller externt minne blir man av med dem också. Men det är väl inget problem, du tar väl regelbundet backup på det som är viktigt i telefonen i alla fall?!! Detta måste ju var och en till slut lära sig!
     
  20. haren8

    haren8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vill uppdatera min S2.a till 4.0.4. Funkar inte via Kies av någon skum anledning.. Hjälp gärna till med program, filer och dyl ( instruktioner mm.) Någon som vill hjälpa till ? ;)