Problem: Nexus 7 glaset släpper och den blir varm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jaxione, 22 aug 2012.

  1. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är ytterst lite på min så jag avvaktar. Hörs eller syns inget vid vanlig användning.


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Mitt har släppt lite men jag märkte det inte förrän folk började prata om det. Det är nästan som att det är nåntin som ligger bakom en bit ovanför hörnet som gör att den verkar perssas ut, även om jag trycker dit den på plats så verkar det som hörnet "buktar" in, så jag låter det vara.

    Blir det värre lämnar jag in den i Sverige, men inget som hindrar dagligt bruk direkt.
     
  3. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Kommer att göra likadant och avvakta. Mitt märks inte heller under normal användning utan först när jag provocerar fram det. Blir det värre så tar jag det då. Verkar finnas ett par andra betydligt värre fel som inte finns några spår av på mon platta som jag helst är utan :-)

    Mvh J
     
  4. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Är det bara vid höga temperaturer det händer?
     
  5. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej, oavsett när jag trycker till så låter det. Jag använder inte plattan speciellt hårt heller. Inga långa stunder med spel och film. Det kanske skulle blivit värre annars.

    Vill påminna om att på min, så handlar det om en kant på ca 3 cm, som det "knäpper" till på, om man trycker till där. Det är först när jag läst tråden som jag kunde konstatera att även min platta lider av liknande symptom.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  6. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Nej det är hela tiden men man jag märker det inte vid normal användning, det är endast när jag trycker till hårdare än vanligt som det kan knaka/knäppa till. Har även lite, lite glas lyft såg jag igår. Tittar man från sidan så tittar glaset upp lite, litegrann. Men man ska egentligen inte läsa på massa forum för som Adamski skrev så hade jag nog inte tänkt på det om jag inte läst om det på nätet.

    Mvh J
     
  7. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Efter ett jäkla velande fram och tillbaka så skickade jag nu tillbaka min Nexus 7 och hoppas på ett bättre exemplar utan knak och utan nya fel!

    Håller tummarna!

    Mvh J
     
  8. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Fick min igår och om jag verkligen anstränger mig kan jag se en liten upphöjning av glaset. Kan vara inbillning bara för jag läst så mycket om det. Glaset sitter iaf stenhårt och jag kommer inte byta om det inte blir mycket värre.
     
  9. Daniel.er

    Daniel.er Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    En designmiss verkar ligga till grund för att skärmglaset släpper.

    Min har släppt en liten bit på vänster sida, glaset sticker upp en liten bit ovanför ramen.. Jag är osäker på om jag ska returnera min. Känns som att plattan jag får i utbyte kommer att lida av samma problem. Sålänge den inte släpper så pass mycket att skräp hamnar under skärmen.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29194958#post29194958
     
    Last edited: 24 aug 2012
  10. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Då är det ju bara en tidsfråga innan alla kommer och släppa eller? Det bådar inte gott eftersom jag ska få en i utbyte. Så länge dom tar det på garanti får mna va glad. Blir kanske att skicka in den nya efter ett tag när den eventuellt har separerat.
    Konstigt att inte Asus eller Google har gjort ett uttalande än angående felet.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  11. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sedan release i USA och har inga problem alls med glapp eller liknande. Lider med er som har problem. Det är det värsta jag vet att behöva skicka tillbaka nyinköpta prylar :-(

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  12. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min har släppt ytterst lite på vänstra sidan. Det är knappt märkbart när man ser den från sidan. Får ett klickande ljud ibland om jag råkar trycka på området och skärmen kan få den här "vattenpöl" effekten som man brukar få på tv/dataskärmar. Men det är faktiskt inget som man märker av men tyvärr så blir det lite störande när man vet att problemet finns.

    Jag väntar nog med att skicka in min tills man faktiskt ser att skärmen har lossnat.
     
  13. nordor

    nordor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hämtade just ut min 16 GB från Bazula. Tyvärr är hela vänstersidan av skärmen lös, redan innan plattan sätts igång. Åker fram någon mm framför ramen. Kontaktar Bazula och försöker få den utbytt.
     
  14. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har samma problem på de två jag köpte.
    Är inte bästa lösningen att vänta till oktober då de släpps här och då kontakta inköpsstället? Känns som att det då borde ha kommit en ny batch med felet fixat.
    Garantin på detta borde väl gälla om ett par månader också?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det hade ju varit skönt om Asus kunde säga att man får den utbytt när felet i produktionen är åtgärdat och risken för en felaktig produkt är borta. Då kan jag leva med felet ett par månader.
    Konstigt att varken Asus eller Google har gjort ett officiellt uttalande angående felet som verkar drabba merparten av alla nexus 7.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hur varma har era plattor blivit som mest? Jag har bara haft min i 1dag så jag kan inte Säga så mycket.. har legat som högst på 33c

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. Daniel.er

    Daniel.er Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror många kommer att släppa, tyvärr. Men det är vad jag tror. Man kan ju även justera några skruvar om man plockar bort bakstycket på nexusen. Skruvarna som ansluter gentemot displayglaset / ramen på framsidan eller vad man ska säga. Man kan dra åt dessa, vilket möjligtvis gör att glaset skjuts in djupare. Asus borde iaf åtgärda detta. Häftytan för displayglaset är underdimensionerat på vänster sida.
     
    Last edited: 25 aug 2012
  18. Gagg3

    Gagg3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Fick min platta idag från Carphonewarehouse.
    Batch C70K

    Öppnade upp den och höll tummarna att den inte skulle vara problem med den och tyvärr verkar det vara _nästan_ hela vänster sida med ursprungspunkt vid mitten.
    Har man den i ett case märker man inte, men fan vad pissed man är.

    Vilka åtgärder kan man göra? Vilken metod är bäst?
    Vem vänder man sig till med problemet?
     
  19. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag verkar vara en av dom få som inte haft några problem alls med min platta, haft den i drygt en vecka och använt den konstant. Verkar tillhöra den 1% lyckliga Skaran
     
  20. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Skicka tillbaks den! Spelar ingen roll att det är en budget plantation. Den ska vara hel för det. Skam att varken Asus eller Google har gjort ett officiellt uttalande angående felet.... Jag kan tänka mig att leva med problemet tills dom har ändrat konstruktionen och erbjuder en hel produkt. Men då ska jag ha ett officiellt uttalande från Asus eller Google.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2