Fråga: Hur får jag CM7 att känna igen min enhet korrekt?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Destroyedbeauty, 24 aug 2012.

  1. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej! Jag provade att installera Cyanogenmod 7.2 bara för skojs skull på min Arc S häromdagen och resultatet är fint och stabilt. Dock så har jag ett litet irriterande problem med ROM:en i sig, som gör att den känner igen min enhet som en LT15i och inte en LT18i och det påverkar väl hur luren funkar i slutändan, right? Arc och Arc S är inte identiska till hundra procent liksom..

    Så jag tänkte be er om hjälp om detta är något som jag bör undvika att bry mig om eller om det finns något sätt att få till det hela, isf hur? :o

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  2. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon? ;o

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att det påverkar hur telefonen fungerar, men det borde gå lätt att kolla i inställningen för max cpufrekvens.

    Det är väl i ROM:en informationen om vilken modell telefonen är ligger, så det är väl helt enkelt en LT15i-baserad ROM du kör nu.

    Möjligen är det kerneln som styr vilken modell din telefon tror att den är. Men oavsett så är det såvitt jag vet inte nåt i ROM:arna som "känner" igen rätt modell, utan det ligger i själva mjukvaran.