Fråga: Vilken ROM kör ni med?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Destroyedbeauty, 16 aug 2012.

  1. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Som trådens titel antyder - vilken ROM kör ni med på eran Arc / Arc S? Vad är fördelar respektive nackdelar? :)

    Vet inte om denna tråd funnits förr.. Isf, lås och länka till ordinarie!

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  2. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag antar att du menar custom ROMs?

    Om inte så kan jag väl flika in att jag personligen är tillbaka på 4.0.2.A.0.62 (2.3.4) på min ursprungliga arc efter att ha kört ICS tidigare.

    Jag föredrog ICS rent visuellt, kändes mer intuitivt upplagt, "renare" och inte fullt lika mycket bloatware med från start. Även de applikationer som var anpassade var trevliga.

    Tyvärr hade jag stora problem med touch-känsligheten, tog ofta 3-4 försök att få svar i övre eller nedre delen av skärmen, 50-60% av batteritiden jag hade på 2.3.4 samt att enheten inte scrollade lika mjukt eller responsivt i användargränssnittet.

    Kommer absolut testa framtida uppdateringar av den officiella ICS-mjukvaran men den jag sett hittils kändes inte färdigbakad.
     
    Last edited: 16 aug 2012
  3. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Custom roms, stock rom, hybrid rom.. Bara det är en Rom som funkar på Arc / Arc S :)

    Du gjorde som mig, gick tillbaka till .62 builden men sen fick jag snilleblixten att låsa upp min bootloader och göra en trevlig root på min Arc S och voila - kör just nu på en tweakad, bloatware rensad Rom som baseras på. Gingerbread .62 builden med Doomlord Kernel v18! :) funkar asbra..

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör iaf JJ's Hybrid ROM 3.2, inte 3.3b eftersom jag inte har låst upp min bootloader.
     
  5. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    JJs 3.3.

    Sent from my LT18i using Tapatalk
     
  6. Oxygen

    Oxygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    CM10, bra flyt!