Får man ta kontakt med kunderna?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av SooDroid, 29 aug 2012.

  1. SooDroid

    SooDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får man ta kontakt med kunder som har fått appen nedladdad men avbutit köpet för att ta reda på varför, om någonting var fel med appen eller om den inte uppnådde deras förväntningar? Eller blir man avstängd ifrån Google då?

    Någon som vet eller har erfarenheter om detta?
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Varför skulle man inte få? Skulle vara en riktigt konstig regel isåfall.
     
  3. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    I rutan leveransinformation i Google Checkout (antar det är där du får kundens mailadress?) finns det en variabel, "E-postmarknadsföring" som är ja eller nej. Mest nej.

    Är bara en gissning men kan ju ha med den att göra, jag personligen har inte vågat ta kontakt med någon kund via de mailadresserna ännu så hoppas någon dyker in och förklarar här! :)

    Edit: https://checkout.google.com/seller/policies.html
     
    Last edited: 30 aug 2012
    SooDroid gillar detta.
  4. SooDroid

    SooDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack

    Tack för informationen! :)

    Jag ska nog ta det säkra före det osäkra och inte ta kontakt med kunderna, men dock tycker jag att man hamnar lite i en gråzon om man tar kontakt med dom för att ta reda på om någonting var fel på produkten. Men Google är ju kända för att stänga ner konton utan minsta förklaring, så jag ger upp den tanken.

    Tack :)