Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Steam?

    Kommer Steam wallet bli bortplockad ur appen, eller fixad i framtida version? :)
     
  2. Mutilated

    Mutilated Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerade bättre utan bindestreck :)
     
  3. Rane

    Rane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Först och främst, en kanonbra app som är det första jag installerar när jag byter lur etc!

    Men jag har två problem, det första är att Bankdroid hänger sig (och resten av luren) tills android avslutar Bankdroid. Det här händer varje gång jag går från 3G till WiFi. Normalt kan jag synka utan problem via både 3G och WiFi

    Problem nummer två är att mitt SEB konto slutar uppdateras med det lilla röda utropstecknet och bara genom att klicka redigera->spara lyckas den synka. Men när jag gör detta lyckas den varenda gång utan fördröjning eller problem... mystiskt mystiskt.

    Är det någon som har snarlika problem, har det kanske tagits upp tidigare som jag missat eller är det ett känt fel?
     
  4. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fungerar inte appen med Skandiabanken? Får bara att den inte kan skapa konto. Är det inte personnummer + 4-siffrig kod!?
     
  5. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Hiero, det är de inloggningsuppgifter som du kan logga in på deras mobilsida med som gäller.

    Appen loggar in på mobilsidan för att hämta saldot, så om du inte lyckas logga in på mobilsidan manuellt så kommer appen inte att kunna logga in.
     
  6. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Funkar inte hur jag än gör. Kräver bankid via mobilsidan och det har jag på mibilen eller så via appen....och den har jag också.
     
  7. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det är den fyrsiffriga kod som används i deras egen app. D.v.s. Du måste ladda ner och installera deras app och genom den skapa din fyrsiffriga kod. Skandiabanken har ingen mobilsida med förenklad inloggning.
     
  8. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har gjort det men den koden fungerar inte...
     
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har de ingen förenklad inloggning utan kräver engångskod så kommer ju inte bankdroid att funka eftersom den klarar ju inte att skapa en ny engångskod varje gång?
     
  10. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bankdroid går inte mot någon mobilsida för Skandiabanken eftersom det inte finns någon sådan med förenklad inloggning utan mot samma API som deras egen app där man identifierar sig med personnummer och en konstant fyrsiffrig PIN-kod.

    Vilken version av deras app kör du? Senaste från Market (1.9.5)? Jag har inte hunnit med att kolla om de gjort några förändringar i API-anropen sedan 1.8.1 som jag kör. Det är ju möjligt att de "fulat" in något så att efter att man uppgraderat deras app fungerar inte anrop enligt 1.8.1 som Bankdriod låstas vara. Någon annan som kör 1.9.5 av Skandiabaknens app och Bankdriod fortfarande fungerar för??
     
  11. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kör med 1.9.5. Kan det bero på att Skandia-appen ligger på sd-kortet istället för mobilen!?
     
    Last edited: 29 aug 2012
  12. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Nej.

    Jag har inte tid att undersöka eventuella ändringar i 1.9.5 på ett tag så jag vore väldigt tacksam om någon annan kunde bekräfta/dementera huruvida Bankdroid mot Skandiabanken fungerar efter uppgradering av deras app till 1.9.5
     
  13. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Funkar med 1.9.5 för mig.
     
    woody gillar detta.
  14. Burger

    Burger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med paypal.
     
  15. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Bioklubben fungerar ej för mig. Får felmeddelandet att kontot inte finns.
     
  16. pibon

    pibon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    såg att nån klagade på google play att nordea inte fungerade, nordea kräver ju nu att man skriver in hela sitt personnr nu(ÅÅååmmddxxxx) i appen står det att man bara behöver dom 2 sista siffrorna i sitt födelseår, du kanske borde uppdatera det :)
     
  17. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bästa appen till android :D
    Tackar!
     
  18. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Västtrafik fungerar inte längre. Dom har gjort om hemsidan, så jag gissar att det gamla inloggningssystemet inte fungerar längre...
     
  19. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag ändrade till det du föreslår (fyra siffror i födelseår) förut och det fungerade bättre ett litet tag, men sen började det strula igen. Det verkar som att Nordea implementerat en captcha för mobilbanken för när jag skulle testa att logga in via telefonen i webbläsaren så fick jag ange en sexsiffrig kod då ett meddelande sa att jag hade loggat in "många gånger den senaste tiden" eller nåt sånt och därför ville den att jag skulle ange en kod.

    Problemet jag har nu är att saldot inte uppdateras förrän direkt efter midnatt så jag antar att Nordea försöker sätta stopp för den här sortens uppdateringar av någon anledning och har X antal inlogg utan captcha per dygn. Någon annan som märkt av samma problem?
     
  20. goober

    goober Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Det stämmer att de har infört en captcha för att försvåra inloggningen. Däremot har liato redan implementerat en lösning på detta och den versionen ligger på github.

    Det var länge sen man såg till honom men vi får hoppas att han släpper en uppdaterad version snart.

    Har du kompetensen föreslår jag att du tar hem källkoden och kompilerar den själv så löser det problemet med nordea.
     
    Lrnflk gillar detta.