Tips: Galaxy Note 2 - 29 augusti

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av TMH, 3 aug 2012.

  1. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Haha testa och ring upp numret! :D Lagom pinsamt
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  3. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Okej en Note II och en Galaxy Camera. Vad tror vi den sista presentationen handlar om?
     
  4. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Den verkar riktigt bra!
    Väldigt snabb och om pennan funderar bättre än vad den gjorde till första Note så blir det garanterat ett köp för min del!
     
  5. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Windows ativ series ;)
     
  6. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Ingen prisuppgift?
     
  7. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    När släpps den i Europa?
     
  8. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Släpps i Oktober
     
    fluppen gillar detta.
  9. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ingen fakta utan tittar på tidigare toppmodeller från samsung.

    Omkring en 6000-lapp!
     
  10. Sgt. Stinger

    Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Den verkar jäkligt nice, men jag tror inte det blir nån uppgradering... Har ju ettan på abbonemang!
     
  11. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Sälj den och köp den nya.. Så har du fortfarande abonnemang ;-)
     
    Janne303 gillar detta.
  12. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Är väl 99% säker att jag kommer köpa Note 2!
    Nu gäller det att kolla när den dyker upp på prisjakt :)
    Egentligen det ända jag är lite besviken på är kameran, har ju inte alls fått någon uppdatering som det verkar (?) Inte på megapixelfronten iallafall, och front kameran har blivit nedgraderad från 2 till 1.9 megapixel :/
     
  13. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kameran kommer vara hästlängder bättre iaf om man ska kolla S2-->S3. Där är det likadant när det kommer till megapixlar men kameran på S3an är däremot mycket bättre.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  14. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Den var ändå nice fan... Smooth, förbättrad S-pen och bättre skärm. Dem är ju på rätt väg :)
     
  15. Qmez

    Qmez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst specifikationerna på GSMArena får jag uppfattningen att LTE-versionen som den släpps med inte fungerar i Sverige. Kan det stämma att vi blir utan 4G här? Mycket tråkigt isåfall. Eller kommer de släppa en europeisk version med annat SoC?
     
  16. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ja men de är inte i mål ännu, varför ska man köpa en halvfärdig telefon?
     
  17. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Håller med dig. Blir lagom med en Note 3 nästa år ;)
     
  18. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    blir en sån där till frugan som företagstelefon :)
     
  19. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag håller med om detta och känner mig själv sval som sagt. För det första är det en besvikelse att Samsung inte lät Note II bli först med Exynos 5250 som ju faktiskt är på G, med dubbel prestanda mot 4412 - och det redan i tvåkärnig version.

    Sedan verkar ju eländet kvarstå med att LTE-versionerna måste baseras på Snapdragon med följden att man hamnar i samma sits som med originalet: en N7000 med bra utvecklarstöd och en sämre (men LTE-försedd) i717 med sämre utvecklarstöd.

    Hade de använt 5250 kunde samtliga Note II försetts med LTE utan behov av att ta fram specialversioner med den standarden.

    Iövrigt är naturligtvis 2 GB RAM och 64 GB-versionen klart vettiga uppgraderingar, dock är jag inte riktigt 100 på tillgängligheten av den sistnämnda.

    Skärmen ser jag inte direkt som en uppgradering, även om tekniken ändrats. Detta eftersom pentile inte stör mig på min Note.

    Kameran - där vet jag enbart att vissa användare säger att en S III tar bättre bilder, andra att skillnaden inte är astronomisk. Jag är därmed tämligen neutral på den punkten.

    Mjukvaran innehåller en del intressanta nyheter, dock ingenting (förutom Air View möjligen) som inte kommer att portas till originalet. TouchWiz använder jag inte.

    Jag kan absolut förstå de som vill köpa Note II och ur Samsungs synvinkel är det en vettig uppgradering.

    Personligen ser jag den dock inte som tillräckligt nyskapande och designen är helt klart en besvikelse (hade den sett ut som metallmockupen hade saken varit en annan på den fronten).

    Så det blir till att behålla Note Ian och invänta en A15-baserad utmanare, alternativt invänta Note III.
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag jag delar min besvikelse med dom flesta av er här...men som sagt det var väntat..även då jag tänkt tanken att den kommer ha samma utseende på S3an så kunde jag ej föreställa mig att dom skulle välja den formfaktorn...för att den är lång på längden...och att den har för stora sorgkanter...

    Samsung har misslyckats med utmaningen att göra telefonen mindre med större skärm och minder sorgkanter = Fail

    Ska man göra en så här stor skärm borde samsung fan inse att dom göra den kompaktare, vad är problemet ? dom lyckas få i exakt samma hårdvara i S3an och den är bra mkt mindre, så det borde vara bra med tomrum i Note II, är det bara för att dom ska skriva samsung loggan på eller vad är det frågan om ???

    Varför finns den fysiska hemknappen kvar ? bort med den bort med sorkanterna, snälla någon när ska samsung inse detta ??? Jag tror ärligt att det kommer dröjja alldeles för länge innan dom inser vad konsumenterna vill ha... är säker på att någon annan tillverkare kommer släppa en mobil med stor skärm men nästan noll sorgkanter

    [​IMG]
    Detta är vad Note 2 borde varit, bara att göra en undersökning kan lova er att 99% hade valt den bilden ovan framför Note II utseende... Som sagt...Samsung kommer nog inte inse vad vi vill ha..tror LG..eller skulle inte förvåna mig någon mindre kinesisk uppstickare skullle släppa en sådan enhet först... men samsung verkar vara alldeles förälskade med den där jävla hemknappen...

    Typ "ja, nu har vi släppt s3an den säljer som smör, däför borde vi göra en större s3 och kalla den Note II" typ så känns det...allt jävla chafs om pennan gör mig trött.. har samsung någon gång gjort någon undersökning om hur många som igentilgen använder penjäveln ?? Jag har seriöst bara använt 2-3 gånger när jag ska skriva upp ett telefon nummmer.. men dom lägger på tok för mkt viktgt på den där jävla pennan i all marknadsföring...

    Jag tror nog Note II kommer sälja bäst till dom som inte äger Note I idag redan, ska du köpa en Note idag så lär man nog ej välja ettan iallafall...
    Men som ägare av Note 1 måste jag säga att jag är djupt besviken...detta känns som en väldigt stressad release... Samsung utnyttjar inte det faktum att Note II är mkt större och man därmed kan pressa i betydligt bättre hårdvara i mer kompakta telefoner, Samsung saknar timing...dom släpper den vid helt felt tidpunkt... Iphone 5 släpps om bara några veckor...jag kan lova er att Iphone 5 kommer klå Note II på prestanda... Apple har något som samsung inte har...nämligen timing..apple skulle inte släppa något om dom inte vet att det skulle ge dom ett enormt försprång... alltså kan jag satsa allt jag äger på att Iphone 5 inte kommer ha sammas cpu..utan en betydligt snabbare...detta är en förhastad release en panikrelease precis som jag trodde bara för att få ut något snabbt på marknaden.. den ser ju ta mig fan exakt ut som S3... det är fan inte lätt att se skillnad..



    Det som kan få mig att byta är den skärmen, är den mer ljusstark ?
    drar den mindre batteri ? är den bättre eller sämre, om man bara ska gå på upplösning och DPI är den sämre på pappret... men upplösning och DPI är knappast allt..

    Något som är positivt är iallafall det väldigt stora batteriet..det borde ju ge väldigt bra batteritid, iallafallpå 3G versionen!!! på 4G versionen behövs nog det stora batteriet..

    Skulle gärna vilja se en side by side jämförlese mellan note I och note 2, har redan sett en på youtube därman jämför note 1 med S3 m.f...

    Hoppas Note II kommer i brun version, den bruna S3 versionen var väldigt snygg...

    Ledsen jag är bitter och frusterad över samsung..hade väntat mig mer...
    och det är ju också givetvis en gigantisk besvikelse att bara vissa länder får 4G... jag hade ta mig fan väntat mig inget mer eller mindre att alla 4G länder skulle få 4G..... om jag köper en ny telefon efter note 1, inte fan kommer du bli en 3 G telefon ??? 4G håller redan på att bli vanligare... och priset på 4G abbonemang sjunker i takt med att antalet användare ökar... så tror att priserna kommer sjunka ganska snabbt..

    Nej tyvärr samsung detta räcker inte för att konkurrea med Iphone 5... det kommer bli precis som apple sa att Iphone 5 kommer göra galaxy serien till åtlöjje...samsung missade sin chans att visa vart skåpet ska stå...visst dom kommer ha prenstandatronen nu i en månad..men sedan kommer dom ligga långt långt efter..tills samsung släpper något nytt..