Hello Operator - Hantera mobil växel

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av uncoloured, 25 mar 2011.

  1. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    @PsychoCheF:

    Det är lite olika beroende på telefonmodell hur paustecken hanteras. Prova att byta till en annan variant i nummerinställningar, standard är kommatecken (,).

    Ang "USSD kod körs" så verkar det (igen) vara Android som "strular". Jag får samma problem om jag lägger till "822#" som en kontakt. Jag har hittat en lösning som åtminstone fungerar på min Desire, lägg till ett plustecken på slutet. Alltså, numret till svarsgruppen blir "822#+".

    I Market-versionen missade jag tyvärr att dubbelkolla att textfälten innehåller giltiga värden när man sparar så skriver man fel kan appen krascha, som du säger. Det kommer åtgärdas till nästa version.

    I en kommande version ska man självklart kunna ange själv om/när en hänvisning upphör i växeln.

    Hoppas ni inte tröttnar på mitt snack om kommande versioner. Har haft fullt upp och samtidigt försökt vara ledig mellan varven så det här lilla projektet har inte fått så mycket uppmärksamhet under sommaren :(
     
  2. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nu närmar det sig, nu fungerar vidarekopplingen till telesvar, både som hänvisningsknapp och svarsgrupp.
    "880,4" skulle det stå.

    Dock hjälpte det inte för att logga in/ut på vår svarsgrupp.
    Jag glömde ju nämna att det borde vara 822p# men med "p" som kommer USSD flummet. Sätter jag 822,# så försvinner allt efter "," när den ringer upp :(

    Sedan avslutar jag med lite feature requests :D
    - Kan man har svarsgrupperna direkt på skärmen? Känns onödigt att "gömma" dem.
    - Fler ikoner.
    -Interaktiva ikoner, t.ex. så kan knappen för min svarsgrupp (som f.n. inte fungerar men ändå :) ) bli grön när jag är inloggad?
    - Kan appen (är det ens möjligt?) hämta information från telefonen/växeln om aktuella hänvisningar etc?


    Sedan tror och hoppas jag att alla här bara är glada att du har gjort appen och ger support :)
     
  3. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Prova med ; (semikolon) istället för p. Funkar inte 822p#+ alt 822,#+?

    Funderar på att antingen lägga en liten actionbar i överkant och/eller göra det möjligt att swipe:a mellan olika skärmar (hänvisningar, svarsgrupper, vidarekoppling)

    Vad menar du med fler ikoner? Man kan lägga till hur många som helst i Inställningar. Eller menar du fler val för ikonbild? Och ja, svarsgruppsknapparna ska bli lite mer intuitiva och visa senast kända status med t.ex. färg.


    Nix, inte med de flesta växlar. De flesta styrs via DTMF-toner och det är huvudanledningen till att jag gjorde appen. Finns ett fåtal växlar med web-API:er och det är tänkt att appen eventuellt ska kunna sköta dem också i framtiden. Då får man en lite mer interaktiv app och fler intressanta funktioner.

    Hoppas jag också! :cool: Fortsätt att betygsätta appen i Market!
     
  4. pfor

    pfor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj;
    Testa Switchboard från Avancit AB; den gör överflyttningen åter er. Supersmidigt!
    Den finns för iPgone också - löser överflyttning i mobila växlar där med för iallafall 3, Telenor, Telia jobbmobil, tre...
     
  5. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Provversionen för snål för att göra nytta för mindre behov, den var rimligare förut när man kunde ha fem nummer.
    Betalversionen löjligt dyr.

    Alltså hoppas jag att Hello Operator får till funktionen så det blir lite konkurrens :)
     
  6. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Avbeställa tjänst

    Jag lyckas inte få varken Hello Operator eller Telias egna centrex app att avbeställa åt mig.

    Jag kör även med WhoIsCalling och får upp en fråga om jag vill ringa 990,#23#
    Men sen tutar det bara med fast ton. Händer inget mer. Slår jag då #23# själv så kommer bekräftelserösten att (av)beställningen är mottagen.

    Vad kan vara fel?
     
  7. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    WhoIsCalling kan vara fel :) Låter som att den inte skickar vidare hela nummersträngen.
     
    carnaval gillar detta.
  8. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Ibland skäms man... Det var faktiskt så enkelt.
    Men hänvisningarna har ju fungerat!?

    Jaja, tack för tipset :D

     
  9. Bigsound

    Bigsound Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Honor 8 där jag använder dubbla simkort. Företagskortet är på simplats 2 (måste sitta där). När jag ringer med telefonen i vanliga fall får jag välja vilket simkort som ska ringa upp. 1 eller 2.

    Men med appen får jag inget val på detta utan den ringer upp som standard med simkort 1 som är mitt privata.

    Någon som har en enkel lösning? Annars har jag ett önskemål på uppdatering på appen :)