Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Efter lite pillande så märker jag att WiFi, BT/musik och Radio buggarna är åtgärdade. Jag hade kvar lagget/hack i launchern och pinch etc så en fabriksåterställning kanske kan hjälpa. Märkligt nog tycker jag touchknapparna äntligen är mer responsiva. Blir och fabriksåtersälla till helgen o komma med slutgiltig dom om 2-3 veckor. Än så länge verkar det lovande.. men det brukar alltid vara så när man precis uppdaterat.
     
    Last edited: 30 aug 2012
  2. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    min uppdatering kraschade! Halvägs så fick jag bara meddelandet att det inte gått att uppdatera telefonen. nu har jag bara en svart skärm med en varningstriangel. Är det någon som vet hur jag gör nu?
     
  3. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har du provat att köra reparation i PCC?
     
  4. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Du får gärna berätta om huruvida du anser att fabriksåterställningen gör en markant förbättring. Jag vill helst slippa göra en, ety jag anser att en backup-återställning-restore, inte är någon riktig återställning. Man för ju med sig många underligheter tillbaka vid restore.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag gillar inte själv fabriksåterställningar men när man gör det så försvinner all data, cache, mappar etc som man har på SD-kortet. Gamla inställningar/data/cache kan ställa till problem så ibland är det bäst o börja från scratch.
     
  6. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Alltså jag börjar känna mig som den enda som inte har fått uppdateringen. Är det så? :(
     
  7. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Nope, jag har heller inte lyckats..

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  8. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM


    Jag lyckades inte via PC Companion men när jag körde Update Service fungerade det..

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Rollouten sker antagligen kontinuerligt över hela veckan beroende på serienummer. Sonys servers blir överbelastade om alla ska ladda den samtidigt. Fick den tidigare ikväll, men fick vänta två dar. Antagligen dyker den upp snart.
     
  10. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Drog precis ner uppdateringen via SUS och upplever telefonen som generellt rappare i menyerna etc. Så första minutrarna känns redan bra! Har en obrandad lur köpt på Net on Net!
     
  11. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Om man har hårdvaruacc. på så är timer buggen fortfarande kvar. Please sony.. inget jättesak men ändå.. läser ni ens inläggen här ang problem etc!? eller är det bara när ni vill visa er givmildhet med gratis skärmskydd!? Skärpning.

    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1055818&postcount=343
     
  12. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    såg att nya uppdateringen gick igenom alla program och optimerade dem, någon som vet vad den gör med befintliga program?

    Telefonen håller på att startas just nu...
    EDIT:
    Telefonen stannar på Android uppgraderas: Startar program
    Vågar inte avbryta men snart måste jag då jag väntat fem minuter nu säkert...
    EDIT2:
    Fungerar efter omstart, ibland måste man våga.. :)
     
    Last edited: 31 aug 2012
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Du är då en tuff nöt å knäcka, eller rättare sagt din lur. hehe. Det är ett mysko problem måste jag säga och ovanligt. En möjlig orsak till den svåra lösningen. Troligen är det som du själv kanske säger, tt de koncentrerat på de mer viktigaste funktionerna som features som de skrytit om som fastcapture o s v. Men om problemet löses om du stänger av Hårdvaruacceleration så är ju det kanske ett bättre val.

    Men du har rätt. börja nu märka lite buggar också som fortfarande finns kvar.
    Som jag skrev i en annan länk så har jag fortfarande buggen i telefonboken då ikoner i pop-up fönstret ibland försvinner. Och ja, fastcapture verka fortfarande ha ett problam att vilja vakna. Händer sporadiskt nu att antingen så måste jag klicka 1 gång extra på kameraknappen för att väcka kameran. Eller så vaknar kameran och får felanmälandet att kameran inte går att nå. Vilket snarare talar för att funktionen troligen inte är tillgänglig. Skall påpeka att detta händer om luren legat orörd ett bra tag. Misstänker att det är ICS som spökar och stänger av funktionen för att spara ström eller något. Så om mobilen legat i några timmar, så brukar man få klicka 2 gånger för att väcka kameran. Har mobilen legat i ca 20 minuter eller mer, så vaknar förvisso funktionen, men kameran verka fortfarande sova. typ. Men Sedan funkar det som det ska. Jag tror Android helt enkelt stänger ner något som den inte borde göra. Annars är det stor skillnad fortfarande. :-)
     
    Last edited: 31 aug 2012
  14. Nikorasu

    Nikorasu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick min uppdatering tidigare idag, funkar bra. En sak dock som stör mig är att min telefon flyter skitbra och har inget att klaga på där MEN tv.nu widgeten och min kalender widget orsakar att den hackar när jag byter hemskärm för då ska fanskapen laddas om av någon anledning. Detta händer inte alltid men så fort den gör en refresh i samband med skärmbyte så rycker den till nått djävulskt...
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hehe.. Ja petigt värre eller hur!? :) men min ton är nog så hård pga alla problem jag haft med SXS´n. Finns nog inte den perfekta luren eller tillverkaren för den delen men det är bra o visa missnöje..

    Men som vi ser så finns det en hel del buggar kvar.. provade fastcapture och som du sa så kom den inte igång första gången.. var tvungen o väcka luren med on-knappen (använder pattern unlock btw) sen fungerade det.. Irriterande buggar. Verkar oxå att Auto-fokus problemen är hårdvaru relaterade. Så synd att ha en så pass bra kamera men ändå inte.
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... fast lite bättre tycker jag nog ändå att fastcapture funkar. Däremot funkar den lika dåligt som innan om man har hårdvaruaccelering ingång märkte ja... hehe. Och det var ju synd. Men börja fundera på vad det är som gör att fast capture lika somna så hårt... Den kanske sover dåligt på natten och är morgon trött. :D Men nu tycker jag nog ändå buggarna ligger på ställen som inte är så hemskt farligt ändå. fast capture är ju inte livsnödvändigt som tur väl är, och inte heller telefonboks-buggen. Somm jag faktiskt glömde att nämna i den gamla ICS-versionen. Men Sony får försöka jobba med fast-capture. tror de löser problemet så fort de fixat det för de nya lurarna.
     
  17. korte

    korte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Alltså det här med hårdvaruaccelerering tror jag är en icke-fråga. Inställningen ligger under utvecklaralternativ och alltså är till för folk som utvecklar t.ex appar. Det är ju inte meningen att man ska köra med framtvingad hårdvaruaccelerering hela tiden, eftersom det är den som gör appen som väljer det. Hårdvaruaccelereringen är alltså på ändå.

    Google sa ju innan ICS kom ut att de har kört HW-acc. sedan lång tid men bara delar av fönster som skulle uppdateras. Skillnaden med ICS var att man nu körde GPU:n i hela fönster istället.
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jo, du har ju rätt där. Men jag bara påpekade för galaxy att den funktionen snarare gör att fast-capture fungerar ännu sämre.
     
  19. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    "Tvinga hårdvaru accelering" gör INTE saker snabbare, det finns en anledning att alternativet finns i just utvecklare inställningarna. Finns appar som körs/är optimerade för just att köras av GPUn utan att man behöver "tvinga" Android till att just göra det.

    Så får ni buggar i vissa appar stäng av det eller var beredda på det, inte Sonys fel du är leker i utvecklar inställningarna när den är urkryssad som standard, kommer som sagt vad inte göra saker snabbare för det, även om vissa tror det, kan även kallas inbildning.
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Och en annan tycker Sonys egna timer app borde vara optimerat för hårdvaruacc. och inte bugga ur. Ja ja.. ingen big deal. Jag är ganska nöjd med uppdateringen i sin helhet men rätt besviken på kameran/kamera-appen, hade hoppats på förbättringar där men icke. Undrar om de ens har lagt ner någon tid på den.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2