Problem: Synk problem med Gmail och Exchange

Diskussion i 'Google Nexus' startad av gregoff, 31 aug 2012.

  1. gregoff

    gregoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har någon annan upplevt problem med synk av mail via gmail eller exchange?

    Allt funkar för mig och så, men det pushas inte till mig. Måste synka om manuellt för att nya mail ska dyka upp ibland. Enstaka gånger funkar det utan problem.
     
  2. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mejlen kommer som de ska, men jag hittar inte hur jag talar om vilka mappar som ska synkas. På min HTC Sensation kan jag tala om vilka mappar på Exchange-servern som jag vill synka, och sen kan jag välja "Alla meddelanden" så får jag upp allt. Nu får jag bara upp inkorgen på Nexusen och eftersom jag har olika regler som flyttar inkommande mejl till undermappar duger inte det.
     
  3. gregoff

    gregoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter lite mera läsning har jag kommit fram till att Android kort och gott suger på Exchange-synkning. Lustigt är dock att gmail verkar funka sisådär med. Om jag skickar ett mail till min gmail, så plingar det till i min iphone efter ca 2 sekunder (bokstavligen, synkar mot gmail via exchange) medan det ibland tar 5-10 min innan det plingar i min nexus 7 (där jag kopplar den mot gmail på "vanligt vis"). Känns som att det borde vara tvärt om.
     
  4. areskoug

    areskoug Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har inga som helst problem med exchange. Email dimper ner direkt och de mappar jag valt att synkronisera synkroniseras också. Gå in i resp. mapp du vill synkronisera och välj synkroniseringsalternativ för att ställa in. Inboxen synkas automatiskt.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    moonroy gillar detta.