Säljes: Alla Tele2 Abonnemang från 19 kr/månad (inkl. mobil för vissa abonnemang)

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av SHM, 29 aug 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ge tillbaka till communityt?
    Inte för att va negativ eller så men det finns ju reklambanners överallt som gör reklam för samma skit som du skriver om. Comviq fastpris för 245/mån eller 385/mån med en S3. Nej vänta nu... Du snackar om tele2... My bad... :D
     
  2. imagodei

    imagodei Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan förstå varför du gjorde det från början även om jag själv inte skulle göra det, jag anser inte att det är god etikett. Jag kan dock inte förstå varför du "försvarar" det nu när du märker att det uppenbart inte var "ok", inte främst då gällande forumets regler utan forumets kutym.

    Om man får bättre pris genom din sida så skulle man kanske kunna påstå att det är något att skriva om men jag antar att det inte är så.
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du skriver ju själv:

    OBS! Jag tjänar inte ett enda öre på att sälja abonnemang åt Tele2. Däremot kan jag få fina priser om jag vinner ett delmoment eller vinner hela tävlingen. Tack på förhand!

    Varför ligger tråden i Köp & Sälj om du inte säljer något? För att sälja något måste du få något för det du ger. Om du inte får något för det du "säljer" ger du bort det.

    Andra syftet med tråden, och huvudsyftet om jag förstår allt korrekt, är att du vill fiska röster till en tävling. Själv röstfisket är liksom okey men inte i denna forumsdel.

    Således säljer du inget i tråden, du ger bort eller tipsar om något, men du fiskar röster.

    Därför ligger tråden fel. Det är inte så svårt att förstå :neutral:
     
  4. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Sluta puffa tråden hela tiden så försvinner den, nu gratisbumpar ni ju bara.
     
  5. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Vilket skämt, lås tråden och sparka ut spammaren.

    Kan inte begripa hur man kan gå på dessa fjantigheter. Skaffa dig ett jobb istället för att sitta och spamma oss.

    Om du nu säljer, hur kommer det såg då att du inte får betalt? Låter som en dålig deal för dig.
     
  6. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Läs tidigare svar. Jag ska inte behöva upprepa mig. Jag behövde bara fem röster för att gå vidare i tävlingen och det hade jag innan jag startade tråden så jag snyltar inte alls röster som du säger.

    "Statsminister", jag har flera jobb så du vet ingenting om mig. Man får väl roa sig en gång i livet med något sådant här? Måste man tjäna pengar på allt man gör? Vart är världen på väg egentligen?
     
  7. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Du verkar trögare än sirap.
    Det var inte ens okej att fiska en enda röst i Köp & Sälj.
    Även om du inte behöver några röster så är inte Köp & Sälj till för att du ska göra reklam åt andra företag.

    Ser du många som håller med dig? Sluta försvara dig själv.
     
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag har varken bett om röster eller nämnt röster i mitt första inlägg. Sen att folk ändå går in och röstar på mig är väl inte mitt ansvar? Jag ville bara att folk skulle köpa ett abonnemang och samtidigt få sin drömmobil. Men trådens syfte har ju missuppfattats helt och hållet. Kan inte någon Mod låsa tråden och flytta den till "Skräp" när vi har hamnat så pass off-topic?
     
  9. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Då hade du kunnat länka till Tele2's hemsida utan någon ref länk, eller hur?
    Sen hör det inte hemma i Köp och Sälj.
     
  10. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Men nej, vad är ditt problem? Varför förstår du inte? Om jag hade länkat till Tele2:s hemsida så skulle ordinarie priser visas. Hade jag länkat till Mecenats hemsida så skulle det ha stått att du inte var inloggad. Via min länk så visas priser för studenter och man kan köpa det man vill ha direkt. Du kanske är i helt fel målgrupp och därför så förstår du inte syftet med länken i första inlägget. I sådana fall kan jag förstå din frustration.

    Det var väl därför jag bad någon Mod att flytta den i mitt förra inlägg? Varför inte läsa tidigare inlägg innan man svarar i tråden?
     
  11. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Din post hör inte hemma i köp och sälj, skulle också klassa det som spam.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nu har jag absolut ingen talan i detta fall, men jag tycker att en moderator bör göra en bedömning på detta, och eftersom köp&sälj avdelningen har övergetts så tycker jag att man borde stänga ner den eftersom inga extra resuser läggs in på den här sektionen
     
  13. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Sen när har den här avdelningen övergetts? :o Källa på det tack. Det här var ju inte bra, inte alls bra med tanke på alla scammers som brukar härja på forumet.
     
  14. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    454
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
  15. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Fel och fel, säger vem? Hela forumet? Bryr jag mig? Jag bryr mig om de två personerna som faktiskt köpte ett abonnemang och som nu säkerligen är nöjda med sitt köp och sin nya drömmobil. Så varför inte låta fler bli nöjda med ett nytt abonnemang?
     
  16. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Denna tråd låses nu
    Två anledningar
    14. Reklam, röstfiske / trådar med referals.
    •Trådar som endast tjänar till röstfiske eller referals är förbjudna på Swedroid. Detsamma gäller trådar där en upphovsman marknadsför sajter/forum/tjänster eller dylikt. Märk väl att inlägg med referals är tillåtna om det klart och tydligt framgår att en länk eller en kod är en referal.

    3.Tråden måste röra en eller flera specifika produkter. Generella "Kom till oss på [webbutikens namn] och kolla på alla våra billiga telefoner!"-trådar accepteras ej.

    Läs reglerna
     
    gneken gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.