Problem: Musikspelaren seg och kraschar!

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av premonitioner, 25 mar 2012.

  1. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Helt ny på forumet och med en android-lur.
    Håller fortfarande på att vänja mig vid OS mm (gått från nokia n8) men har stött på ett ganska irriterande fenomen med min Razr.

    Varenda gång jag går till musik (och använder musikspelaren som kom med telefonen) så går allting extreeeemt segt.
    Att bläddra mellan mappar, göra spellistor, leta artister och låtar... ja allt egentligen går väldigt trögt.
    Ofta, ofta så kraschar även hela programmet.

    Är detta normalt (troligtvis inte) eller har ni erfarna tips på vad jag kan göra?

    Tänkte installera/köpa en ny musikspelare men hur funkar då motocast med den?

    Att nämna är att jag har motocast-funktionen avstängd för med det på så var det ännu segare :/


    Tacksam för hjälp och tips :D

    Mvh Kenta
     
  2. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    samma sak hände med mig. första gången jag använde den men jag testade att återställa hela telefonen och allt funkar smoot nu för meej
     
  3. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hmmmm.... har ju precis fått iordning telefonen som jag vill ha den :P hehehe... exakt hur återställer man (står säkert någonstans iofs).

    En fundering jag haft är om det kan ha med å göra vart all musik ligger (?) ...nu ligger det på ett SD-kort. Kanske ska testa och flytta över det till telefonens minne??



    Mvh Kenta
     
  4. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    jag tror det har med något med minnet med att göra men minns ej va det var. för att återställa går du till inställningar sen till sekretess sen står det återställ
     
  5. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade att lägga över all musik till telefonens minne men då hittade den inget :ehm:

    Även gjort en återställning idag men fortfarande lika värdelöst är det.
    Bara kraschar så fort man försöker göra något så litet som att skapa en ny spellista.

    Köpte "Player Pro" idag och den flyter ju på suveränt. Dock ingen koppling till motocast men, men...


    Mvh Kenta
     
  6. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jahaa... inte hittat någon lösning eller förbättring på musikspelaren tyvärr.
    Player Pro funkar ju men som sagt inte med motocast :/

    Nu har även 3,5mm-uttaget typ lossnat och glappar som tusan så det blir att få hem en helt ny lur. Får hoppas den spelaren funkar bättre ;)


    Mvh Kenta
     
  7. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lyfter min egna tråd lite....
    ....mest för att avreagera mig lite ;)

    Jag fick förresten aldrig någon ny telefon utan fick tillbaka den fabriksåterställd (som jag själv testat 3ggr) och plötsligt fungerade den som den skulle.

    Då till mitt "problem":

    Är det inga fler som upplever den inbyggda musikspelaren som buggig och i stort sett kass?

    Så fort man lagt in ny musik i telefonen så tar det ju flera timmar innan spelaren ens fungerar ordentligt igen.
    Ibland/ofta när man lyssnat på något och pausat, gått ur spelaren och sen när man ska lyssna igen kommer den ju aldrig ihåg vilket spår man lyssnade på.... detta är ju extremt irriterande när man lyssnar på ljudbok, vilket jag gör dagligen.

    Provade att flytta över en hel del album från minneskortet till det inbyggda minnet och då funkade inte spelaren på flera dagar (trots omstarter) ....även ringsignaler osv ballade ur även om jag inte flyttat dom.
    När jag flyttade tillbaka alla album till minneskortet så tog det kanske några timmar sen fungerade det igen.

    Ingen annan som upplever något liknande?



    .
     
  8. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    prova en annan musik spelare om den inte fungerar

    winamp eller vlc
     
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Rekommenderar också att byta ut musik spelaren likaså galleri som kommer förinstallerade i motoblur

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  10. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Visst kan man prova andra spelare. Men ska det egentligen behövas? ;)
    Tycker det är sjukt dåligt iaf.

    Finns det någon annan spelare som hanterar spellistor på ett smidigt sätt? ....alltså att det går lätt att skapa nya direkt i telefonen osv.

    Har ju en gång köpt Player Pro men där var det ju helt hopplöst att skapa spellistor.
     
  11. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag kör med poweramp (betalversion) och tycker den funkar ypperligt. Har annars testat mort player (gratis).
    Båda hanterar spellistor (m3u) på ett bra sätt imho men jag har inte testat att skapa egna listor från dem.
     
  12. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag testade igår VLC, Winamp & Poweramp.
    Ingen av de verkar kunna skapa spellistor på ett vettigt sätt.
    ....och i dessa program dök plötsligt alla spellistor jag någonsin haft i telefonen upp, raderade för länge sen (?) ...ligger de kvar i något minne?

    Får väl leva med den inbyggda spelaren även om den är buggig :(
     
  13. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    kan finnas rester kvar på sd kortet real player finns ocks till android
     
    premonitioner gillar detta.
  14. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Ingen aning om vart?

    Nu jävlas den inbyggda spelaren med att köra på "shuffle" hur fan jag än gör.... inte det roligaste när man kör ljudbok, haha :P
     
  15. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Yay :D
    ...testat realplayer nu och den verkar leverera iaf det jag kräver än så länge.
    Efter att ha rensat bort alla gamla spellistor som låg kvar även i denna spelaren så funkar det precis som jag vill.

    Får se hur den beter sig sen när man lägger in nya album från datorn med men med "refresh-knappen" så bör det ju funka fint.

    Tack för tipset!