PS3 Firmware

Diskussion i 'Off Topic' startad av Skrutt, 5 sept 2012.

  1. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, jag har ett PS3 som hårdisken crashade på. För att få igång playstationet igen tog jag ur hdd:n och formaterade den via en pc. Sedan stoppade jag tillbaka hdd:n och då startade det, men hdd:n är ju tom så os:et behöver installeras. Detta görs ju via en USB sticka där man lägger update filen i ett mappsystem "PS3\UPDATE\Uppdaterings fil" nu till mitt problem!

    Den sista versionen som var på ps3an var 4.11 men den filen som finns på playstations hemsida är 4.21. detta skall inte vara något problem egentligen, men min ps3 säger att versionen är ogiltig.

    Jag har hållt in startknappen tills den dör och sen igen tills det kommer 2 "beep" så man kommer in i recovery mode, där har jag valt "5 återställ systemet" eller liknande. Men den vägrar ta min uppdate fil som sagt var. Någon som vet vad man kan göra eller är det kört?

    Är det någon som sitter på EU filen med versionsnummer 4.11 eller högre?
    Isf vill jag gärna ha den!

    Mitt ps3 är av version ps3 slim 120gb.
     
  2. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hallå, efter 10 timmars slit med isärtagande, formatering, återställning testande av minst 10 olika usb minnen olika hårddisker å jag vet inte vad... så fungerade fortfarande inte mitt system :( Då fick jag en ide som ingen sagt eller jag kunnat läsa mig till, men jag tänkte att det är värt ett försök... Jag brände en CD med uppdateringsfilen på... 5min senare sitter jag här nu med ett fungerande ps3! SÅ JÄVLA GÖTT!!! Så om ni har ett ps3 som har craschat och som ni inte får igång på något sätt... gå in i recovery, återställ systemet, ploppa in en cd med uppdateringsfilen å håll tummarna. Det fungerade för mig iaf :D
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tack! Kan vara värt om mitt PS3 någonsin kraschar :D

    Jag har ett PS3 slim 320gb och jag kör firmware-version 4.21.