Åsikter på den här artikeln om Note 10.1?

Diskussion i 'Samsung' startad av niad, 31 aug 2012.

  1. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skaplig sågning, har en beställning på gång men kan fortfarande backa på den

    Tänkte jag se vad ni säger om det som verkligen levereras i Sverige, stämmer det med byggkvaliteten och annat som sågas med fotknölarna?

    Samtidigt så är jag helt såld på just Note funktionerna så det är inte mycket annat att välja på antar jag.

    http://www.androidpolice.com/2012/0...iew-an-embarrassing-lazy-arrogant-money-grab/
     
  2. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hahaha har aldrig i mitt liv läst en så negativ recension. Stämmer det han säger så kan ju mjukvaran fortfarande räddas, men den baksidan såg ju allt annat än tålig ut.

    Blir intressant att se Swedroids reaktion när folk börjar få tag i den.
     
  3. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nej det stämmer inte riktigt, visst baksidan är av plast och sviktar lite (observera lite!) om man trycker på den men varför ska man hålla på att trycka och ha sig på baksidan för?

    Min platta knakar inte det minsta men jag antar att det finns måndagsexemplar och Androidpolice kan mycket väl ha fått tag i ett sådant, hur det är med sånt efter några månaders användning återstår att se men jag tror personligen inte att plattan börjar låta så länge man inte håller på och bryter i den dagligen.

    Mjukvaran är det inget fel på, visst finns det saker som kan förbättras och vi ska tänka på att detta är den första plattan i Note serien, får vi samma funktion som på Note II så blir bara det en stor förbättring av ev redan riktigt bra platta.

    Om jag vore dig så skulle jag inte avbeställa plattan, jag är mycket nöjd med min och har skrivit mina intryck i ett omdöme på prisjakt.nu och det är bara att titta där för att läsa lite mer.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  4. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är otroligt kluven efter att ha läst vidare på andra ställen. På vissa ställen står det inget om byggkvaliteten och på andra är det bara den som de fokuserar på. Ingen rök utan eld gissar jag...

    För mig är det egentligen egalt om jag kör Android eller iOS så jag kollar också på iPad och skall man jämföra så är det ju bara Note 10.1, Asus plattor och iPad som ligger i topp med Quadcore m.m., åtminstone som jag är intresserad av.

    Det står nog mellan Note och iPad egentligen för mig. Jag har inga problem med plast men för de pengarna måste det vara kvalitet rakt igenom. Det är jämnt lopp på det mesta mellan dem förutom skärmen och chassiet då.

    Får nog gå och känna på en Note gissar jag för att kunna avgöra detta.
     
  5. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Författaren är kolossalt tendentiös och borde aldrig ha tillåtits att skriva någonting på en sådan site som Android Police. Att han påstår att Samsung har "cheaped out" när de gav plattat en normal HD upplösning istället för ännu högre upplösning visar att han är okunnig. (Bland annat så sätter den speciella pennavläsningstekniken begränsningar på upplösningen, jfr smartphonen Note). Lyssna inte på honom. Dock så finns det förmodligen bättre alternativ (Asus...) om man inte bryr sig ett dugg om penn-funktionen.
     
  6. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När man kollar reviews osv så måste man alltid läsa flera olika och ta nån sorts "medelvärde" av vad som sägs. de allra mest positiva och de allra mest negativa brukar jag alltid ta med en nypa salt. Sen när du hört vad andra säger så måste du också veta vad som är viktigt för dig. Är tex högupplöst skärm det viktigaste så ska du gå på plattan med bäst skärm osv.
    Det viktigaste är att ALDRIG ta en persons åsikter rakt av. Jag var också lite nere efter att ha läst androidpolice review men jag hade redan innan läst en hel del positiva omdömen och när jag läste ännu fler så kom jag trots allt fram till att trots sina brister så är Note10.1 det bästa för mig just nu.
     
  7. Thomas

    Thomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Noten funkar kanon för mig. Jag hade också läst recensionen innan men sket totalt i den. Det är en väldigt bra platta. Jag blev mkt positivt överraskad av pennan. Den är mkt mkt skönare att använda än pennan till den lilla Noten är (jag har båda). Visst... kameran är inget vidare men det är den iofs inte på nån platta, speciellt inte iPad som förutom en kass kamera inte ens har blixt. Jag fick precis hem mitt Sandisk 64Gb-kort som jag slängde på en 7Gb mkv film i HD och stoppade in i Noten. Den spelar filmen hur bra som helst. Plattan stöder alltså exFAT-formatterade kort out-of-the-box och det är grymt bra!! Ingen mer 4Gb-begränsning på filstorleken alltså ;-)

    Mvh... /Thomas
     
    aneeha gillar detta.
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 443
    Mottagna gillanden:
    8 375
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  9. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag avbeställde och har en iPad3 med 3G och 64GB i posten idag istället.

    Jag var och kände på Note 10.1 i helgen och den var absolut inte så illa såsom beskrivs i artikeln men dock väl plastig i mitt tycke.

    Jag behövde något nu och även om Note funktionerna lockade väldigt mycket så fick skärmen, chassiet avgöra lite mer av mitt val. För det priset hade jag velat haft bättre skärm och ett rejälare bygge från Samsung.
     
  10. Thomas

    Thomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om iPad hade haft Flash hade jag kunnat överväga den, men en platta utan Flash finns inte på min världskarta i nuläget... kanske i framtiden om Flash försvinner från webben.

    Mvh... /Thomas
     
  11. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu vill jag inte promota iPad utan bara diskutera detta, men då jag nu haft min ett par dagar och surfat runt som vanligt så kan jag säga att jag inte fått upp något ställe där den talar om att jag behöver flash eller att jag får den där lilla blå boxen som skulle tyda på att det saknas. Kanske finns HTML5 i så hög grad nu att det inte behövs.

    Jag tar gärna tips på sidor som behöver flash och inte fungerar på iPad för att kunna testa.

    Än så länge så retar jag mig på följande på iPad :-)

    iTunes (när jag egentligen bara vill få upp filsystemet)

    Flac (måste betala för en bra Flac spelare)

    .mkv (spelas inte rakt av utan bara via vissa appar som då får hålla filerna, går ej att lägga rakt in i iTunes)

    måste köpa en separat videoadapter till tv:n, men det blir en för några kr på ebay

    alla jävla appar som jag köpte för evighete sen då jag ägde en iphone ser jag nu också i iTunes, man borde kunna säga att man vill kasta gratisappar man bara testat en gång från sin historik

    Det som varit bra än så länge är

    Facetime (nu ställer frugan upp på videosamtal, även Skype har varit för
    struligt, men så har hon iPhone också...)

    Safari (kan visa mitt företags webmail, har inte gått i någon läsare i Android jag testat)

    Allt är överbryggat, det handlar som vanligt om att göra vad som behövs och just nu har jag iPad till allt jag hade min Xoom till tidigare såvitt jag vet.
     
  12. Thomas

    Thomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  13. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är inte Samsungs/Androids default browser Safari??
    Får iaf upp i Dopbox att jag surfar med Safari.
    Hur som helst suger den så jag ska byta.

    Note10.1 är klockren för mig än så länge. Till skillnad från de artiklarna tycker jag den känns lyxig och ser lyxig ut(har deep grey). Innan jag såg den i verkligheten tyckte jag den var grymt ful och såg billig ut, men när jag såg och kände på den i verkligheten och nu när jag ägt den i ett par dagar tycker jag alltså tvärtom.

    Har inte riktigt vant mig vid Spen än, har tidigare använt en Wacom Graphire till min dator och känslan på noten är lite annorlunda. Bla är den lite kinkigare när det gäller hur man lutar pennan.

    Plattan är löjligt responsiv, har inte upplevt något laggande eller långsamma start/laddtider på appar osv.

    Skärmupplösning har jag heller inte ens reflekterat över att den "bara" är 1280.

    Jag är inte alls emot Apple(förutom deras besatthet av rättsprocesser och att roffa åt sig patent som de inte ens tänker använda), men eftersom enda saken som rättfärdigar att jag lägger pengar på en surfplatta är att jag kan navända den som skissblock så är Note det givna valet.

    En sak jag hade velat ha från iPad är dock formatet...16:10 är inte optimalt när man ritar i porträttläge.

    Slutligen; Jag skulle råda alla att läsa så många reviews som möjligt, men ta de värsta och bästa med en gnutta salt. Personligen tycker jag forum, som xda, swedroid med flera är betydligt bättre för att få en uppfattning om vad användare tycker. Självklart måste man se upp här också eftersom någon som betalt 6000 för en sak gärna vill bortse från eventuella brister :)
    Det viktigaste för att bli nöjd är dock alltid att verkligen veta vad det är man vill ha.
     
  14. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER