Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. nygrent

    nygrent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Tyvärr så funkar det inte, då telefon inte förstår alls att jag har simkortet i, säger bara "sätt i simkort"

    kan det vara simkortet som felar bara sådär?
     
  2. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Möjligt, gratis skaffa nytt, iallafall för halebop, så absolut värt prova annars kolla så det sitter rätt kan ju glappa.

    Sent from my Xperia S
     
  3. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Japp. Det där med närhetssensorn händer titt som tätt.


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  4. Arne68

    Arne68 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns mycket rappare i visningen(renderingen) av web sidor i browsern med 2.45.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag stod inte ut längre.. blåste in en rootad .45. Så skönt o kunna avinstallera sony bloatware & slippa reklam :D Får se om den segnar till om ett tag eller om den förblir rapp som den är nu.
     
  6. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag blåste in .45 igår först. Men min lur har annonserat uppdateringen för mig under c:a en veckas tid.
    Jag gillar flytet, den är mjukare och följsammare nu på något sätt. :)
     
  7. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Drog tillbaka min till senaste GB-versionen idag och JÄKLAR vad glad jag är nu! Herregud vilken skillnad i flyt det är! Lätt värt med en lur som inte laggar eller segar alls kontra snyggare gränssnitt etc i ICS men ett lagg som gör en tokig! Kan säga att jag förra helgen fabriksåterställde den för att ge ICS en sista chans men det hjälpte i två dagar typ sen var den tillbaks i seget! Nu kör jag GB och väntar å hoppas på JB. För övrigt en fråga, någon som vet hur man får bort notifikationen i statusbaren om att det finns en uppdatering?
     
  8. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Tog 2 dagar för dig tills att ICS blev laggig igen och GB har du inte kört 12 timmar ännu. Jag skulle inte ropat "hej" än iaf. Installera alla appar osv. och återkom om minst 2 dagar :)

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  9. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    GB funkade som en dröm på mobilen innan jag var dum nog att uppgradera och hittills flyter allt på precis som det ska så är mer än nöjd över mitt val!
     
  10. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Härligt!

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  11. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter senaste 6.1.A.2.45 uppdateringen så är telefonen buggigare än någonsin. I mellan åt blir telefonen helt enormt trög trots att man inte kör några program. När jag lyssnar på musik så börjar ljudet hacka eller så spelas ljudet upp långsammare (!!!).

    Standard svaret brukar vara att man ska göra en total återställning av telefonen. Jag begriper inte riktigt varför det ska vara nödvändigt. Det är ungefär som om man skulle behöva formatera och installera om sin dator varje gång det kommer en uppdatering på windows update.
     
  12. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Tänker inte förklara i detalj hur det inte alls är likt windows uppdateringar...man bör igentligen alltis fabriktsåterställa efter en ny uppdatering för att få ut det mesta av den utan problem, men ibland funkar det bra ändå, jag har inte fabriksåterställt efter senaste uppdateringen och det flyter på fint. Men som sagt vad ibland kan vissa få problem också.
     
  13. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om man nu har konstruerat ett system som är så otroligt korkat att man själv måste ta backup på alla appar, sms, bilder mm, köra en uppdatering som radera allt, sedan försöka att få in sin backup igen, då är det någon grundläggande fel.
     
  14. Luffe

    Luffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER


    Jag håller med CrazyDriver! Kom igen Android!! Alldeles för många buggar alldeles för ofta! Efter ICS har min SXS fått Android-system sjukan med kass batteritid som följd. Återställning och reparation med och utan wipe hjälpte inget... Trött på att fixa - vill använda utan tjafs!
     
  15. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Gör som mig, kör in GB igen! Funkar så jäkla bra nu, hade nästan glömt av att telefonen kunde vara så här rapp! Ska ge Jelly Bean ett försök då det släpps men ICS till denna kör jag inte med igen!
     
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag är benägen att hålla med. Android utvecklas i en rasande fart och man känner att den aldrig får sätta sig ordentligt. Flesta lurar har sjukt bra specs men sackar efter så småningom, känns som windows där allt blev segare med tiden o man var tvungen och blåsa om då och då.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  17. s-flow

    s-flow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en helt annan upplevelse av min Xperia S.

    ICS funkar perfekt med senaste uppdateringen, buggfritt och fint flyt.
    Jag stänger "aldrig av/startar om" telefonen och jag stänger inte några program med
    någon programhanterare. Enda tillfället jag fick problem med ett segt system var när
    jag i min iver flashade in en av dom första officiella ICS släppen, efter det installerade
    jag GB och väntade in ICS. Så fort det blev tillgängligt uppdaterade jag, inga problem.

    Vad som kan vara lite speciellt är att jag aldrig rootat och aldrig gjort någon fabriks-
    återställning/datarensning.

    Något är ju skumt när folk får problem av uppdateringarna, för mig blir det bara bättre..??
     
  18. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Den har jag med, den är aktiv mest hela tiden om man ser på batteristatsen. Dock drar den inte mer batteri. 13 timmar nu och min normala användning och 66 % kvar. Nåt gör den aktiv men på ett snålt sätt tydligen.
     
  19. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Även om det tar emot att säga det så måste jag erkänna att Apple har förstått en viktig sak. Det handlar inte enbart om att ha den häftigaste hårdvaran utan om den sammanlagda upplevelsen.

    Många Android-tillverkare litar helt enkelt inte på sina egna produkter. Sony Mobile (Sony Ericsson) har en lång tradition av att släppa en strid ström av telefonmodeller. Problemet är bara att man inte har resurser att hålla produkterna uppdaterade under deras förväntade livstid. Jag önskar bara att Sony litade på sina kunders omdöme. En bra telefon som folk är nöjda med gör ju reklam för sig själv, medan krånglande telefoner smittar värre än pesten.

    Så varför inte istället släppa några få telefoner i olika prisklasser och sedan lägga fokus på att erbjuda den bästa användarupplevelsen. Folk bryr sig inte om kameran har 12 megapixlar eller quadcore processor om den inte går att använda på ett vettigt sätt och måste hanteras med silkesvantar varje gång det kommer en uppdatering. Sedan blir det ju inte bättra av att Sony försöker sälja telefoner som "Playstation certifierad" och sedan pekar långfinger åt sina kunder i t.ex. Sverige. Ett sånt företag har jag inget som helst förtroende för.
     
  20. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Problemet är oftast när de gäller någon sånt där är att just den/de fåtal personerna har gjort något själv, kanske läst på någon blog att taskkiller ger 50% bättre batteri och sån skit för att nämna något när den istället gör tvärt om. Får själv lätt ut 1/0.5 dygn per laddning och då lyssnar jag på musik runt 7 timmar om dagen samt skickar runt 100 sms. Då har jag ändp runt 10-15 % vilket jag skulle klara mig några timmar till på om jag skulle vilja att den håller.

    Så det är något personerna som har problem gör utan att säga det/ej har vetenskap om det.