Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken solskenshistoria det blev tillslut. Och en stor eloge till polisen!
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vilken tur det ordnade sig så bra. Vilken historia. :-D

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  3. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har haft gula fläcken sedan jag köpte telefonen, i våras. Imorgon tänkte jag lämna in den till phonehouse för att få den fixad. Dessutom så har flärpen som täcker micro-usbporten börjat att lossna. Jag hoppas att hela grejen går smidigt. Orkar inte bråka med phonehouse :P
     
  4. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    när de bytte min skärm bytte dom ramen runt mobilen med kontakterna.
     
  5. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Aha, okej. Hoppas att de gör det på min med.

    Jag fick däremot ingen lånetelefon av Phone House. Har mailat deras kundtjänst men kommer inte att få låna någon telefon. Riktigt uselt!
     
  6. Diiny

    Diiny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft gula fläcken ganska länge nu... Köpte min Sony experia S i princip när den kom till svenska butiker. I början var det bra, fanns ingen gul fläck eller något annat strul.

    Det var först efter att jag uppgraderade till ICS som fläcken dök upp ganska snabbt och jag trode då att det var något mjukvaru relaterat, men det är det ju inte. Ska försöka lämna in den till tele2 fast jag inte kan hitta kvittot :(
     
  7. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Är inga problem,den är inte ens 2 år gammal än. Det verkstäder går efter, inte kvitto.

    Sent from my Xperia S
     
    Diiny gillar detta.
  8. Puolalainen

    Puolalainen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    795
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Z2
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Samsung Tab Pro 12.2 4G
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Samsung Gear 2 NEO
    har fått ett erbjudande att byta till mig en xperia s som är gjord 12w11, finns kvitto och allt men jag är lite orolig att den kommer drabbas av gula fläcken, är alla före vecka 13 drabbade?

    och även om det kommer fram gula fläckar gäller elgigantens garanti om jag kommer in med kvittot, för jag vet att inte phonehouse godkänner nya ägare, visst dom reparerar men det blir namnet på kvittot som får tillbaka telefonen.
     
  9. Puolalainen

    Puolalainen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    795
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Z2
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Samsung Tab Pro 12.2 4G
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Samsung Gear 2 NEO
    har fått ett erbjudande att byta till mig en xperia s som är gjord 12w11, finns kvitto och allt men jag är lite orolig att den kommer drabbas av gula fläcken, är alla före vecka 13 drabbade?

    och även om det kommer fram gula fläckar gäller elgigantens garanti om jag kommer in med kvittot, för jag vet att inte phonehouse godkänner nya ägare, visst dom reparerar men det blir namnet på kvittot som får tillbaka telefonen.
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Låt bli är mitt tips. Många måndags ex lämnade fabriken under den perioden.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Idag hämtade jag ut telefonen hos Phone House. De bytte skärm samt locket över usb-kontakten, allt verkar bra! Det tog precis en vecka.

    Eftersom att all mjukvara uppdaterades och återställdes så passade jag på att unlocka och roota när jag kom hem ;)
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Du e lycklig du. Jag väntar fortfarande på min, och det har nu gått snart en vecka. Fast ok, mitt fall har inget med skärmen i sig att göra. Min mikronfon var paj. Det som verka ta tid är att 3 skickar telefonen till ett ställe och regenersis skickar i sin tur till västerås eller något. De har inte ens tittat på telefonen ännu och de har haft min lur sedan den 18/9. Självklart vill jag inte de stressar och lagar luren och då slarvar, som de är kända för. Utan jag saknar informationen. Ingenting har hänt sedan den 18 alltså. Det står ingenting på varken "Mitt3" reparationssida eller regenersis sida. Om de hade skrivit vad som är tok, så accepterar man liksom även långa reparationstider. Men nu känner jag mig bara hopplöst irriterad.
     
  13. Surfdiver

    Surfdiver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Anovo har klantat sig igen!

    Hej,

    Jag har haft min Sony Xperia S sen tidigt i våras och har haft gula fläcken problemet sen jag fick den. I början tänkte jag inte så mycket på det men har irriterat mig allt mer så för två veckor sen lämnade jag in den till 3-butiken som skickade den till Anovo/regerensis. Fick tillbaka den idag utan åtgärd, de har inte sett problemet. Blev förbannad och fick skicka in den igen med en utförlig felbeskrivning, de borde ju känna till problemet men det verkar som de spelar oförstående. Frågan är vad man skall göra om man får tillbaka den igen utan åtgärd?
     
  14. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ber Sony supporten om en förklaring om problemet i en mail för den "speciella" teknikern som du bifogar med telefonen. Idiotiskt att man ens ska behöva det.
     
    Surfdiver gillar detta.
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jaha, då var man inne på 3dje veckan. Det tog som sagt nästan 1½ vecka för dem att ens börja titta på telefonen. Det var alltså i torsdag förra veckan. Då har de haft min lur sedan den 18/9. De skriver ett svar på mitt mail, som jag får den 26/9 alltså dagen innan de börja felsöka min lur som då säger att de har mycket att göra nu, förlåt. Och de har nu väntat på reservdelar sedan den 27/9. Idag är det den 4, och fortfarande väntar de på reservdelar. Alltså är sååå trött på denna väntan. Har redan ringt och om kompensation för lång väntan, men de bad mig vänta till telefonen kommit tillbaka. Vilket stämmer, de kan inte kompensera mig nu, för det kan bli fel. suck.
     
  16. Surfdiver

    Surfdiver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Förstår din frustration, jag väntade i två veckor på att få tillbaka min och då var den inte åtgärdad! Chattade igår med Sony supporten och de förstod inte heller varför de inte hade bytt skärmen. Nu får man vänta ett par veckor igen, suck :(
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jepp, men det får inte ta sådan tid. Så skall verkligen ringa min operatör i morgon, å kräva dem antingen att man får en ny lur. För inte skall jag råka illa ut för att SONY har dåligt med reservdelar just nu? Just det ja... frågade ju vad det varför det tog sådan tid. Fick då svaret att de hade beställt en SIM-kortsläsare och att SONY har problem med reservdelslagret just nu.

    Då började jag ju fundera lite, men hallå... Sim-kortsläsaren? Det var ju inget fel på den, utan mikrofonen. Så jag skrev en fråga till dem angående detta, och fick då (under samma dag t o m) svaret att SIM-korten funkade inte i luren när den kom. Men vadå, det har inte varit några som helst problem när jag hade SIM-kort i luren, så Ja.... tomtarna har alltså pajjat telefonen lite till när de väl började pilla för att laga mikrofonen. Vilka pajjaser alltså.
     
  18. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Om det nu är som du säger, att dom hade sönder SIM-kortsläsaren så är det helt sjukt. Inte första gången som dom slarvar. Tummen mitt i handen kanske eller vad är det för verktyg dom använder? Låter som rena jävla klantarslen. Det är nästan förnedrande och respektlöst att dom hanterar ens ägodel på det här viset, om man nu ska "överdriva" lite.
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, nu spekulerar jag visserligen. Men visst är det underligt. Jag lämnar in för mikrofonproblem, och visserligen en förfrågan om det fanns möjlighet att byta skärmen för den döda pixelns skull. Och så upptäcker de ett helt annat fel, som aldrig funnits på luren tidigare. För mig låter det ju onekligen som att de pajjat sim-kortsläsaren. Så försöker få 3 att förklara för dem att jag som kund är nu trött på den långa väntan. För det kan de ju göra, även om killen i sig försökte få det till att du kan ju be dem skicka tillbaka telefonen trasig som den är. Men hallå, med stöd av lagen så skall jag ju inte behöva vänta 3 veckor eller mer. Om det tar lång tid, så får helt enkelt reparationsfirma byta ut luren. Så har de ju gjort tidigare om det tar för lång tid. Varför väntar de nu? Saknar de utbytesenheter också?


    Edit: Nu har jag iallafall fått reda på vad som händer. 3 har iallafall satt näven i bordet och talat om för Regenersis att reparationen tagit för lång tid, så jag har då fått erbjudandet att få ta ut en ny lur till en kostnad av 4990kr. Då har man 2 frågor. Vilken lur skall man välja, för på hemsida har de ju inte ens bra SONY-lurar längre, och inga bra lurar ifrån någon annan tillverkare än Samsung och Apple. Jag hoppas iallafall att det inte skall vara något problem med SONY lurar i min 3Butik i stan iallafall. De sa de hade XPeria S inne iallafall. Sedan är det detta med att min lur är tyvärr skriven på morsan så det är inte bara att hämta ut den. utan nu väntar jag på en fullmakt. Suck
     
    Last edited: 10 okt 2012
  20. Surfdiver

    Surfdiver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det verkar som om Anovo/regenersis inte har koll!

    Fick mail idag från Anovo om att min Xperia S fanns hos 3 butiken sen den 2/10. Skickade genast svarsmail tillbaka om att den kom in till dem den 5:e och fortfarande finns hos dem för reparation (andra gången). Vad säger man, har man inte koll på vilka reparationer som finns inne hur ser det då ut med reparationernas kvalité?