Tips: Galaxy Note 2 - 29 augusti

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av TMH, 3 aug 2012.

  1. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Längtar efter Note2, varit sugen på ganska länge men inte valt att köpa då jag väntat på tvåan. Måste säga att 5500 för er studenter är ett väldigt bra erbjudande! Nästan så man får se om man känner någon student..

    Hur är det för er som er ettan, läst igenom tråden lite och ser att det är en del som tänker stanna på ettan då den kommer få JB tex. Vad är det tvåan saknar för att ni ska känna det stora "ha-begäret"?
     
  2. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Faaaaan, jag hatar bra erbjudanden på saker jag vill ha. Pirrar så himla mycket i köpnerven trots att jag inte borde...
     
  3. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Själv är jag inte student längre :innocent: dock har jag kvar student kontot på Dustin :cool:

    För mig är det att jag fick en S2 av jobbet gratis så tänkte lika bra att sälja N1an, fan jag har vant mig vid Note att jag klarar inte av min S2 längre , jag navigerar så mycket i jobbet och mailar att jag behöver en större telefon men inte en Padda.
    Dock inte svar på din fråga.

    Någon som har koll på bildockan än,, bilder?
     
  4. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Ah, lycko.. jag köpte aldrig något som student eller ansökte heller på dustin. Får väl punga ut de 6k som behövs, eller köpa en ny oöppnad från någon som förlängt abonnemanget.. (lite risky dock) Jag har just nu en HoX, men tog den mest som "mellanstation" till Noten, jag använder min telefon mest som mediaspelare, och vill därför ha den större skärmen, sen så gillar jag att möjligheten att ta anteckningar via stylus finns.

    Btw, någon som verkligen använder pennan till det? Bara undrar hur bra/smidigt det är.
     
    Last edited: 6 sept 2012
  5. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    I slutet av min N1a så blev den mer o mer använd,, dels för att man skrev bättre i swype, man behövde inte göra om gör rätt,, sedan spelen var enklare,, fingret var inte i vägen, så att pennan kommer till god användning..

    Rekkomenderar Tridea skalen, testad en del skal men tridea var mest robusta jag någonsin sett..

    http://tridea.co.kr/html_12/product/product_02/01.html

    [​IMG]
     
    sonyboy gillar detta.
  6. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Riktigt läckra! Får hoppas de görs till tvåan också :D

    Hur köpte du från sidan föresten? När man går in på store, blir det koreanska. Och min koreanska är nästan till intet, då jag endast ser på koreansk drama, dock kan jag inte läsa..
     
    Last edited: 7 sept 2012
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 408
    Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Riktigt fula! som sakt lite svårt att ta icke-slimmade case till en gigantisk telefon som Gnote på allvar.. vem vill göra telefonen ännu större än vad den redan är, det är absurt..
    Än så länge är det bara samsungs egna flip covers som man kan ta på allvar..hoppas det är bättre kvalite på dom till Gnote 2..men ser så ut på bilderna iallafall...
     
  8. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du får beställa via Ebay.

    Jag testad Samsungs egna skal och dom var rent sagt dåliga efter ett tag släppte ytskiktet i hörnen, så i kvalitet så vart tridea bäst bland av alla skal jag köpte, enda som var helt skyddande, gummi hölje,rejält flipcover som skrek kvalitet, för en lite hårdare miljö men enkelt att sätta i och ur.

    Detta är ju ett flip cover vill du ha silicone utan skärskydd så finns ju det med :)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gorynytj gillar detta.
  9. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Jag hittar bara 16 GB versionen, skulle det inte komme 32 och 64 också?
     
  10. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Må vi få 4G-stöd på Samsung Galaxy Note II i Europa, när denna släpps ut i oktober?

    Läste nyss här: http://phandroid.com/2012/09/07/sprint-galaxy-note-2-confirmed/

    Att det kan vara som så att att Sprint operatören i USA kommer att få phableten med dessa specifikationer:

    Exynos4412 processor
    1280×720 resolution
    Android 4.1.1!
    Support for EVDO, DOrA, WiFi and LTE!
    2 GB RAM
    16 GB HDD (with expansion slot up to 32 GB)
    8 Megapixel camera
    And more!

    Exynos processor och LTE? Hört att Samsungs SoC inte har stöd för LTE...men kanske det har denna gång? :-P
     
  11. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
  12. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

  13. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Hmm, hoppas helt klart på 1/10 :P

    Aja, smällt iväg ett mail till Alina, får se vad de säger.
     
  14. Qmez

    Qmez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är tyvärr så att Exynos som du säger inte verkar klara av LTE, och samsung har via sia Facebook-sida bekräftat att Note II endast kommer i en 3G-version till Sverige http://www.facebook.com/samsungsverige/posts/439984256051662?notif_t=feed_comment.

    Däremot är det möjligt att det kommer en 4G-version också, men det blir isåfall vid ett senare tillfälle.

    Drömmen hade ju varit att få ett A15-chip i Note II med fungerande LTE, men tyvärr blev det inte så den här gången :(
     
  15. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Så gör hon en smiley i slutet.. precis som det vore goda nyheter

    Det var dock väntat väntat svar.
     
  16. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Ja, då verkar det som att misären fortsätter: en 3G-modell med Exynos och så en inkompatibel, operatörsbrandad LTE-modell för den amerikanska marknaden med en Snapdragon S4. Precis som med S III och med samma gamla elände att man i praktiken får skippa LTE och köra på EU-modellen (amerikanska operatörsbrandade modeller undviker jag som pesten) för att få tillgång till riktigt bra utvecklarstöd (utvecklarstödet för t.ex Note i717 är avsevärt sämre än för N7000).

    Samsung kan rädda situationen genom att hålla inne LTE-modellen och sedan släppa en 5250-baserad sak (Note 2.5). De kan ju motivera detta enkelt: "Jo, 5250 stödjer ju LTE och då är det logiskt att släppa Note II LTE med den och rulla ut den först i USA och därefter i Europa".

    Släpper de en sådan modell, alltså Note LTE med 5250 kommer jag tveklöst att skaffa en Note II. Men håller de på och trampar som nu och istället ger oss en dualcore-S4-baserad US-modell med LTE - ja, då blir mitt initiala beslut att stanna kvar med N7000 verifierat.;)

    Edit: Det optimala är en LTE-försedd Note 2.5 som förutom 5250 även har fullt VoLTE-stöd och fungerar med såväl amerikanska som europeiska LTE-frekvenser.

    Skall LTE bli riktigt intressant är det onekligen bra om man kan använda det i olika länder. Jag är inte speciellt intresserad av mobiler som enbart fungerar i "land X" p.g.a inkompatibla nätstandarder. Att kunna ta med mobilen vid resor och trycka i ett lokalt SIM-kort och köra data med full prestanda är närmast ett minimikrav för min del (jag använder min mobil som dator då jag reser).
     
    Last edited: 8 sept 2012
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Har inte s3 LTE Exynos?

    Flera amerikaner skriver att deras versioner kommer med lte och exynos

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 8 sept 2012
  18. Svalan

    Svalan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  19. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Med S III är det en dualcore Snapdragon S4 som används. Underligt nog rapporteras det om Exynos och LTE i Note II även för USA.

    Intressant men samtidigt väcker det ju frågetecken kring varför Samsung använt S4 i S III LTE om nu deras egen Exynos klarar standarden? (Det krockar ju med all tillgänglig information som tydligt och klart deklarerat att Exynos INTE stödjer LTE och att man därför varit tvungen att välja Snapdragon.)

    Anledningen till bytet av CPU har ju varit för att få LTE-stöd. Sedan är det ju lite intressant med Exynos-rapporterna eftersom det samtidigt meddelas att EU-modellen inte kommer med LTE samtidigt som US-modellen kommer ungefär två månader senare.

    Om nu Exynos verkligen stödjer LTE borde ju dels EU-modellen ha LTE som standard, dels borde den amerikanska modellen lanseras snabbare.

    Samsung verkar ju inte ännu ha släppt specifikationer för en LTE-modell, det enda som finns är rykten där det påstås finnas LTE/Exynos-versioner.

    Så det verkar vara mycket rörigt på den fronten.

    Självfallet vore det bra om Exynos verkligen stödjer LTE numera men jag känner mig inte helt säker på den saken med tanke på att det fortfarande verkar krävas särskilda modeller.
     
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER


    Nu är det I9305 jag menar som S3 LTE

    http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3789&c=samsung_gt-i9305_galaxy_s_iii_lte_eu


    Sen så fattar jag jag inte varför inte vi ska få LTE

    <table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="5" scope="row">General</th><td class="ttl">2G Network</td><td class="nfo">GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 </td></tr><tr><td class="ttl">3G Network</td><td class="nfo">HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 </td></tr><tr><td class="ttl">4G Network</td><td class="nfo">LTE 700 MHz Class 17 / 2100 - N7105</td></tr><tr><td class="ttl">Announced</td><td class="nfo">2012, August</td></tr><tr><td class="ttl">Status</td><td class="nfo">Coming soon. Exp. release 2012, October</td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="3" scope="row">Body</th><td class="ttl">Dimensions</td><td class="nfo">151.1 x 80.5 x 9.4 mm</td></tr><tr><td class="ttl">Weight</td><td class="nfo">180 g</td></tr><tr><td class="ttl"> </td><td class="nfo">- Touch-sensitive controls
    - S Pen stylus

    </td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="5" scope="row">Display</th><td class="ttl">Type</td><td class="nfo">Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors</td></tr><tr><td class="ttl">Size</td><td class="nfo">720 x 1280 pixels, 5.5 inches (~267 ppi pixel density)</td></tr><tr><td class="ttl">Multitouch</td><td class="nfo">Yes</td></tr><tr><td class="ttl">Protection</td><td class="nfo">Corning Gorilla Glass 2</td></tr><tr><td class="ttl"> </td><td class="nfo">- TouchWiz UI


    </td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="3" scope="row">Sound</th><td class="ttl">Alert types</td><td class="nfo">Vibration; MP3, WAV ringtones</td></tr><tr><td class="ttl">Loudspeaker </td><td class="nfo">Yes</td></tr><tr><td class="ttl">3.5mm jack </td><td class="nfo">Yes</td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="2" scope="row">Memory</th><td class="ttl">Card slot</td><td class="nfo">microSD, up to 64 GB</td></tr><tr><td class="ttl">Internal</td><td class="nfo">16/32/64 GB storage, 2 GB RAM</td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="9" scope="row">Data</th><td class="ttl">GPRS</td><td class="nfo">Yes</td></tr><tr><td class="ttl">EDGE</td><td class="nfo">Yes</td></tr><tr><td class="ttl">Speed</td><td class="nfo">HSDPA, 21 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps; LTE, Cat3, 50 Mbps UL, 100 Mbps DL</td></tr><tr><td class="ttl">WLAN</td><td class="nfo">Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot</td></tr><tr><td class="ttl">Bluetooth</td><td class="nfo">Yes, v4.0 with A2DP, LE, EDR</td></tr><tr><td class="ttl">NFC</td><td class="nfo">Yes</td></tr><tr><td class="ttl">USB</td><td class="nfo">Yes, microUSB (MHL) v2.0, USB Host support</td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="4" scope="row">Camera</th><td class="ttl">Primary</td><td class="nfo">8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash</td></tr><tr><td class="ttl">Features</td><td class="nfo">Geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization</td></tr><tr><td class="ttl">Video</td><td class="nfo">Yes, 1080p@30fps</td></tr><tr><td class="ttl">Secondary</td><td class="nfo">Yes, 1.9 MP</td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="14" scope="row">Features</th><td class="ttl">OS</td><td class="nfo">Android OS, v4.1 (Jelly Bean)</td></tr><tr><td class="ttl">Chipset</td><td class="nfo">Exynos 4412 Quad</td></tr><tr><td class="ttl">CPU</td><td class="nfo">Quad-core 1.6 GHz Cortex-A9</td></tr><tr><td class="ttl">GPU</td><td class="nfo">Mali-400MP</td></tr><tr><td class="ttl">Sensors</td><td class="nfo">Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer</td></tr><tr><td class="ttl">Messaging</td><td class="nfo">SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM, RSS</td></tr><tr><td class="ttl">Browser</td><td class="nfo">HTML5</td></tr><tr><td class="ttl">Radio</td><td class="nfo">Stereo FM radio with RDS</td></tr><tr><td class="ttl">GPS</td><td class="nfo">Yes, with A-GPS support and GLONASS</td></tr><tr><td class="ttl">Java</td><td class="nfo">Yes, via Java MIDP emulator</td></tr><tr><td class="ttl">Colors</td><td class="nfo">Titanium Gray, Marble White</td></tr><tr><td class="ttl"> </td><td class="nfo">- SNS integration
    - Active noise cancellation with dedicated mic
    - Dropbox (50 GB storage)
    - TV-out (via MHL A/V link)
    - MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263 player
    - MP3/WAV/eAAC+/AC3/FLAC player
    - Organizer
    - Image/video editor
    - Document editor (Word, Excel, PowerPoint, PDF)
    - Google Search, Maps, Gmail,
    YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration
    - Voice memo/dial/commands
    - Predictive text input (Swype)

    </td></tr></tbody></table><table cellSpacing="0"><tbody><tr><th rowSpan="3" scope="row">Battery</th><td class="ttl"> </td><td class="nfo">Standard battery, Li-Ion 3100 mAh</td></tr></tbody></table>
     
    Last edited: 8 sept 2012