Fråga: Tillbehör och reservdelar för Galaxy Nexus?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Stefan-1987, 7 sept 2012.

  1. Stefan-1987

    Stefan-1987 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hallå! Jag älskar min Galaxy Nexus mer än mycket. Designen är det inget större fel på, men man kanske vill pimpa upp telefonen lite mer? Vad är det egentligen som går att byta ut till Nexuses? Som jag förstår det rätt så är det ENDAST batteriluckan samt skärmen? Dom borde tillverkat den i två delar i alla fall, som vissa telefoner är. T ex iPhone! Där finns det sjukt mycket tillbehör och reservdelar. Det finns t ex transparenta batteriluckor för iPhone, LED skal/luckor osv. Det är synd att sådant inte tillverkas för Android, har i alla fall inte sett något liknande. Vistt finns det schyssta skal med grymma tryck, men jag använder telefonen utan skal då jag tycker den sitter bättre i handen.

    Har snookat runt i Amazon och Ebay men hittar liksom inga "schyssta" reservdelar som faller för min del. Sedan finns det väl någon person i världen som kanske skruvar upp telefonen, plockar bort alla delar och färgar om ytterskalet, men nej. Det känns inte bra ändå! Men det är så, Apple tjänar hur mycket som helst dagligen och därför tillverkar dom reservdelar. Jag vet inte till hur många telefoner där Android körs i, kan det vara därför?
    Ibland känns det som att jag vill gå över till Apple och iPhonne, just för det finns grymt mycket tillbehör och reservdelar men jag måste säga att jag älskar Android's system.

    Ska jag sammanfatta det hela lite kort? Telefonen skulle bli mycket mer personlig om det fanns såna schyssta grejer.

    Och så ber jag om ursäkt om jag låter gnällig osv, men jag tycker bara det är kul med sånt..

    / Stefan
     
  2. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Den finns skal som du kan lägga på, som på iPhone. Telefonen blir lite tjockare. Och så finns det batteriluckan. Mer vet jag inte :)
     
  3. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
  4. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Hur krångligt är det att byta ut skalet då?
     
  5. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det är några skruvar och sen klickar man av bakdelen och in med den nya. Väldigt lätt. Finns en video på youtube som visar detta. Sök på "change housing galaxy nexus" eller något så borde du hitta den. Dock så ska man nog inte tro att man har garanti sen...

    Edit: Här har du videon: http://www.youtube.com/watch?v=kp6e5w2jkk4 (första träffen på youtube efter min sökning)
     
  6. Stefan-1987

    Stefan-1987 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det såg väldigt enkelt ut. Däremot så tycker inte jag att det vita skalet var så snyggt. Vet ni om det tillverkas i olika färger och mönster?