Multitouchen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 20 apr 2010.

  1. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så.... i söndags tog jag (äntligen) ett beslut och valde att beställa en desire. Så kom då idag inlägget om incredible, som pånytt nämner multitouch problemen som funnits med nexus one/desire, och jag blir tveksam om jag borde avvakta...

    Hur upplever alla ni nya desire ägare att multitouchen fungerar? När, om alls, stör ni er på att den e "defekt" ? Jag känner mig ganska villig att skita i att det är problem med den, men frågan är ju hur mkt det kommer störa mig i praktiken när jag väl har luren..........

    // Andreas
     
  2. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visste inte ens om att det var ett problem förens jag såg filmen. Så jag anser inte det som ett problem eftersom jag inte ens märkt det. :)
     
  3. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Den där roterande rörelsen vid dubbla touchrörelser tror jag inte förekommer i nåt program. Möjligtvis i nåt enstaka spel, men tror ärligt talat inte det. Känns lite som ett ickeproblem, mer ett teoretiskt tillkortakommande... just nu i alla fall.
     
  4. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis vad jag misstänker, men någon nämnde att han haft störigheter när han skriver sms, men det har ni 2 iaf in märkt av då vilket ju är bra... har god lust att skita fullständigt i de eventuella tillkortakommandena i multitouchen, men som sagt.... frågan är om det är något som kommer irritera mig.

    // Andreas
     
  5. Superchrist

    Superchrist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte märkt någon störighet vid sms skrivning, men jag är sammtidigt väldigt ny med qwerty på telefon så jag kankse inte kommer upp i den hastigheten man behöver för att märka något.
     
  6. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+

    Det är ju för att han håller på ett annat ställe samtidigt som han skriver, vilket jag anser är väldigt konstigt, jag har inte haft några problem iaf, går skitbra att skriva, fort går det också!

    Sen att man inte kan korsa en viss "axel" spelar inte heller någon roll då jag inte kommer använda någon applikation som använder det.
    Du behöver inte oroa dig.
     
  7. Torach

    Torach Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    jag skriver ca 20-30 sms om dagen och några mail och har inte upplevt något problem alls med multitouch. Personligen anser jag att dom som laggt ut filmerna är sådana som testar allt tills dom hittar ett fel som dom kan klaga på.
     
  8. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra så långt iaf... kommer känna på luren när den kommer, men hålla mig inom villkoren för att hålla returrätten intakt, kanske testar skriva ett sms eller nåt bara för att se, men när jag väl håller i den här godingen i handen e det nog "kört" misstänker jag ;)

    Av de filmer jag sett av problemet med multitouchen förstår jag inte heller varför 2 knapptryckningar på olika ställen skulle orsaka något problem vid sms skrivning, ska se om jag kan testa det när den kommer. Har ingen lust alls att vänta längre nu...

    // Andreas
     
  9. glottis

    glottis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir väldigt ofta att man råkar komma åt skärmen med någon annan del av handen och "låser" då hela skärmen. Ändå har jag små händer! :P

    Två meningslösa klipp, bara så du förstår vad jag menar :)
    http://www.youtube.com/watch?v=yvMjbVgruN4&feature=channel
    http://www.youtube.com/watch?v=aSmoOB_SMOg

    Har du möjlighet att vänta skulle jag definitivt göra det... nästa telefoner som kommer i europe bör väl ha fungerande multitouch tycker man..
     
    Last edited: 20 apr 2010
  10. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Hur tusan gör du när du skriver? håller du telen uppoch ner och håller handen på skärmen och skriver? :P

    Jag håller med att det är dåligt men förstår inte hur man kan se det som ett stort problem...har aldrig lyckats med det hittils och då har jag skrivit endel sms :) Du kanske håller lite fel när du skriver?
     
  11. Sebbe

    Sebbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Watch: Samsung Gear S3 Classic
    Telefon 3:
    Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Tab S6
    Jag stör mig lite på det, skulle spela pong med en polare och hittade ett pong som hade multitouch, sen när vi skulle spela så gick allt bra tills han nuddade sin platta, då CP'ade allt sig..
    Men men, man får väll låta bli o göra sånna saker :P
     
  12. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Går det att inaktivera Multitouch i de fallen (som med spelet) då det ställer till det?
     
  13. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Alltså, jag kan utföra precis de rörelser på min Desire som han gör på Incrediblen utan problem.
    Inklusive när fingrarna går över på motsatta sidor.
     
  14. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Laddade hem en app som heter multitouch visualizer, och den verkar visa korrekt när jag använder 2 fingrar. Även rotationsrörelserna.
     
  15. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Fungerar på min Desire också.
     
  16. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jag har aldrig vart så nöjd med en multitouch telefon som jag är med desire och skriva sms är en dröm på desire.
     
  17. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det borde vara möjligt. Efter att man har aktiverat Scandinavian Keyboard verkar det som att multitouch blir avstängt, jag testade med Multitouch visualizer och den registrerade inte någon multitouch i alla fall.

    Mjo men den visar ju inte exakt var man trycker, eftersom den visar upp hela fyrkanten och inte exakt vilket "hörn" som man trycker. Problemen som har påvisats är väl att den förvillar vilket "hörn" av fyrkanten som man faktiskt trycker på.

    Men men, jag har inte på något sätt upplevt några problem med multitouch.
     
  18. Phelerox

    Phelerox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ser fint ut för mig med i multitouch visualizer, men i multitouch viz test lyckas jag återskapa problemet i filmen i vissa fall.
     
  19. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hade en Galaxy innan och störde mig riktigt mycket på att den saknade multitouch när man skulle skriva sms, eftersom varje knapp var tvungen att registreras innan man kunde trycka nästa. Jag har inga problem alls med att skriva på Desiren.
     
  20. Greenz

    Greenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Incredible kommer ej att komma till Europa.
    Så du får nöja dig med att ta en desire om du vill ha något så nära som möjligt till incredible,