Fråga: Hur vet jag när uppdateringen kommer till min Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Stefan-1987, 9 sept 2012.

  1. Stefan-1987

    Stefan-1987 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hallå! Har läst och blev alldeles glad om Jelly Bean som tydligen finns till våra Nexus. Hur gör jag då för att uppdatera till den senaste versionen? Går in på Inställningar -> Om telefonen -> Systemuppdateringar men det står att systemet är för närvarande uppdaterat. På min förra Xperia Arc så stängde jag av telefonen och kopplade in USB kabeln till datorn och via den vägen fick jag ICS. Hur gör jag på Galaxy Nexus?

    / Stefan
     
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Testa detta en drös gånger (på engelska, för att det är så jag ställt in det (eller, det var ljug, jag har den faktiskt inställd på tyska, men det är en annan sak)):

    Home -> App-drawern -> Settings -> Apps -> All -> Google Services Framework -> Clear data och eventuellt Force stop -> Home -> App-drawern -> Settinge -> About phone -> System updates -> Check now.

    Gör detta många gånger (upp till tio) och se om du inte kan tvinga en triggning. Annars kan du försöka igen imorgon eller så. De flesta har fått den på det här sättet.
     
  3. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Det kommer en popup när den finns tillgänglig för din telefon, dvs OTA (over the air) :) Om dvs DrLaban's metod här ovan inte fungerar så är det bara att vänta.