TF300 eller TF700 - i valet och kvalet

Diskussion i 'ASUS' startad av danielc.se, 8 sept 2012.

?

Vilken platta tror du passar mig bäst?

  1. TF700 (Infinity)

    2 röst(er)
    18,2%
  2. TF300

    7 röst(er)
    63,6%
  3. Ingen av dem

    2 röst(er)
    18,2%
  1. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ända sedan jag hörde talas om att Asus skulle släppa Inifinityplattan TF700 har jag varit övertygad om att det är en sådan jag vill ha. Men det går inte att förneka att den är rejält dyr och jag vill dessutom ha modellen med 3G (som är dyrare och ännu inte har släppts).

    Nu börjar jag därför spana på den lite billigare varianten TF300 istället. Den är inte lika tunn och snygg, har sämre upplösning och ljussvagare skärm samt något klenare processor. Men den kan ju faktiskt vara tillräckligt bra för mina behov, eller är Inifinity värd de extra tusenlappar jag kommer vara tvungen att lägga ut för att få en sådan?

    Detta kommer jag göra med den
    Nu är det såklart inte helt lätt för er att avgöra vilken platta som passar mig bäst. Men jag bryr mig inte om upplösningsskillnaden och tror inte att processorn behöver vara extremt snabb. Jag kommer kanske lira lite GTA III, men annars är det surfa, mejla, skriva, twittra och likande som gäller, tillsammans med lite filmtittande någon gång då och då.

    Det känns om TF300 uppfyller mina krav och den finns väl redan ute med 3G? Vad tycker ni att jag ska satsa på, eller vad hade ni valt i min situation?
     
  2. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Jadå, TF300 finns ute med 3G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1245524) (1000 lapp billigare utan tangentbord)

    Jag hade en Prime innan, den klarade av allt du ville göra iaf. Om inte upplösningskillnaden är något du bryr dig värst mycket om, så är TF300 perfekt för dina ändamål.

    Allt beror helt klart på din ekonomiska status, men tanke på att tf300 kostar runt 5800 med tangentbord, och att infinity utan 3g ligger på 1000 kr mer, och med 3g borde det vara en tusin till, så två tusen kr dyrare.
     
    Last edited: 8 sept 2012
    danielc.se gillar detta.
  3. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Tack för ditt svar. Min ekonomiska status är just nu riktigt dålig, är arbetslös. Att köpa en platta idag är därför mer eller mindre uteslutet. Men jag hoppas snart få tag på ett jobb och blir inkomsten förhoppningsvis något förbättrad.
     
  4. Sandis

    Sandis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Isåfall tycker jag tf300tg verkar givet :)
     
    danielc.se gillar detta.
  5. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Om din ekonomiska status inte är den bästa och du vill ha en så kan jag råda dig att hålla koll på Blocket efter en ASUS-platta. Jag hittade en Transformer Prime(TF201) för 2000:- förut, och då ingick dockan, men den var jag lite för sen på så en annan hann före. Men den jag har nu fick jag för 2650:-, helt nyskick och med dockan :) Förutsatt att du skriver personligt kvitto med säljaren så är inte kvittot på enheten det allra viktigaste då ASUS reparerar utan kvittot så länge modellen inte är äldre än 2 år, endast då de kräver kvitto för att kolla att det verkligen finns garanti kvar. Köpte en ASUS TF101 förut utan kvitto som jag skickat in på service 2 gånger utan kvittot eftersom de vet att den inte kan vara äldre än 2 år(jag har sagt att jag inte haft något kvitto när jag pratat med support men de sa att det endast behövs om modellen är äldre än 2 år) :)

    Lycka till! Kan säga att du kommer bli otroligt nöjd vilken du än väljer, ASUS gör fantastiska plattor! Är sjukt nöjd med min, dock vet jag inte om den fyller någon funktion för tillfället men det tar emot dock att sälja den eftersom den är så jävla bra ;)
    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2
     
  6. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Bra förslag, men innan jag har en stabil inkomst kommer det nog inte bli något inköp alls. Och när jag väl köper så får det bli en ny platta. Det brukar kännas bäst att få den direkt från en butik.
     
  7. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ja. Tf300TG låter som valet. Dessutom finns det inte mycket som är anpassat för den höga upplösningen än, så då är det ännu längre väntan. Hoppas du hittar ett jobb ;)

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
    danielc.se gillar detta.
  8. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om du inte är helt inställd på 10" kan kanske en Nexus 7:a vara nåt. Den rekommanderas.
    Har en själv en TF300 som jag skaffade ett par månader innan Nexus 7:an, och hade jag vetat om Nexus 7 innan (mer än bara spekulationer) hade jag aldrig skaffat TF300.
    Idag använder jag inte TF300:an alls.
     
  9. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag känner ändå att 10" är vad jag vill ha. Dessutom är Asus tangentbordsdocka något jag dreglar över. Nexus 7 ser mycket trevlig ut, men är inte anpassad för mina önskningar.