Applikatoner för föreningar/organisationer?!??!!

Diskussion i 'Applikationer' startad av YEAH, 8 sept 2012.

  1. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag letar efter appar som är nyttiga för organisationer och föreningar?! Exempelvis här om dagen hade vi en bussresa där vi skrev ut listor på vilka som skulle med och sen bokade av mot deras medlemskort när de kom till bussen. Tar ju massa tid när det är 3 bussar och 160 pers ska bokas av från listor.

    Man skulle ju kunna tänka sig att det borde finnas en app där man använder kameran som läser av barcoden på deras medlemskort och sedan kan appen köra mot en lista och se om personen är berättigad att åka med. Borde ju inte vara så svårt egentligen och någon borde ju redan sett denna möjlighet ex? Men jag hittar inte!!!

    Vore även grymt om det gick att hitta appar som är bra för föreningar som underlättar resor och allt möjligt!
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Bra initiativ.

    En grej är ju om föreningen kör en egen domän på Google Apps. Då har man ett eget google-konto för domänen, kan ha delade kalendrar och såna grejer. (Nackdelen där är väl att gratisversionen är max 50 konton, är föreningen större funkar det inte.)

    Jag har ju en egen domän (för familjen) hos Google Docs och använder det kontot som primärt Google-konto (alla i familjen har Android-telefoner numera, trots att ungarna helst skulle vilja ha iPhone).
     
  3. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Rättning tipspromenad.

    Vi är ett antal föreningar här jag bor som ordnar en tipspromenad och när alla lappar med raderna kommer in från de som gått tipspromenaden så har man en rättningsmall som man lägger på pappret med deras rader och sedan kollar man vad många rätt personen har. Med tanke på vilka funktioner som finns i de senaste mobilerna så undrar jag om det inte skulle vara möjligt att ha den rätta raden i mobilen och sedan jämföra deltagarens rad via nån sorts barcode scanner eller likanande. Känns som detta skulle fungera på något sätt inte för att det är jobbigt att rätta raderna nu men man skulle vara en kul grej att testa.