Fråga: SGS3 vs iP5 Undrar vilka av Er kommer köpa iPhone 5 ??

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 12 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Distans ?
    Inget är mer hämmande för den teknologiska utvecklingen än företaget som vill äga rektanglar med runda hörn, fuck Apple!

    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
    urbanlarsson gillar detta.
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag fattar inte hur folk kan tycka IOS är enkelt! jag brukar aldrig ha problem med några tekniska apparater, på android gillar jag att experimentera med nya rommar, på datorn kör jag utvecklingsversioner av ubuntu så fort förråden öppnas, dvs pre-alfa, men IOS begriper jag mej helt enkelt inte på.
    Skulle försöka hjälpa grannen att få över foton från en ipad till datorn, men milde tid ett sånt strul det var att lyckas med det. Ett tag funderade vi på att fotografera skärmen, men till slut så lyckades vi mejla över bilderna, men det var inte helt enkelt det heller. Enda äpplena för min del är såna som man äter.
     
    wuqqs och foxman gillar detta.
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag håller faktiskt med. jag har en iphone 4s som jobbtelefon och jag tycker inte nånting i regel är enklare. dock vidhåller jag starkt att det beror på att man vant sig vid androids sätt att confa och då känns ios sjukt handikappat. Enda som var en nobrainer och ännu smidigare och bättrepå det mesta än android was windows phone.

    jag hoppas verkligen wp8 får chansen att bli den utmanare det förtjänar att vara.
     
    wuqqs gillar detta.
  4. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tycker att iPhone 5 är en enorm besvikelse. iPhone 4S var i princip en uppiffad 4:a så man förväntade sig ju något nytt och revolutionärt med 5:an. Vad Apple istället erbjöd var en 4SXL med mer eller mindre samma GUI som när iPhone lanserades 2007. Det är ju knappast en dålig telefon, den är dock mycket långt ifrån den telefonen man hoppades på.

    För min del blir det troligen en Lumia 920 i November, iPhone 5 hoppar jag helt över. För att förtydliga är jag sjukt hypad över Lumia 920 :D Den är sjukt snygg, har en riktigt bra skärm, touchpanel som klarar naglar och vantar, grym kamera och wp8.
     
  5. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag vet många som, tyvärr kommer ta en iPhone 5, bara för att få vara exklusiva i några veckor..

    För 2 år sedan, hade jag förespråkat Apple och deras produkter, det gör jag väl fortfarande till dem som inte är så tekniska av dig, kan ta mina mostrar och min mor. De har en iPhone idag, av just den enkla anledningen, att den inte är så avancerad eller krånglig för nybörjare.

    Men för oss som är lite med exprimentela av oss. Tja, efter någon månad, så är du fast i en bubbla, kan man väl säga. Same old, same old. Du kan inte "styla" din telefon.

    Blev besviken att de inte vågade satsa på en större skärm, några cm längre, och lite tunnare, thats it.

    Nej, iPhone 5 kommer sälja, sälja riktigt bra. För de har ju redan trollbundit deras kunder.

    Deras fanatiska kunder.. Men själv sitter Jag, glatt nöjd med min S3:a.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jag ska köpa den

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Berätta gärna hur du upplever den. Om du nu inte är ironisk. Själv skulle en S3 -> IP5 = nedgradering, men de är bara min personliga åsikt.
     
  8. ehrlin

    ehrlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Fantastiskt inlägg! Tack!
     
  9. ehrlin

    ehrlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Du får 1500 av mig! :)
     
  10. Sorkstryparen

    Sorkstryparen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Oj oj oj, detta Iphone snack, blir verkligen besviken på hur världen står runt Apple som om dem vore gud och han varje år skulle släppa en ny jesus. Alla skriker och är lyriska, sen hör man på bussen, jobbet, bion ect ect. "titta jag har den nya Iphone 5", precis som om dom hade köpt det mest exklusiva i världen.
    Om detta kommer fortsätta vet jag inte om jag vill vara med längre i teknikens värld, för detta gäller inte bara Iphone utan allt Apple släpper, "jag har en Ipad", "jag har en Macbook" bla bla osv. Apple styr sina användare och låser dem mot nästan allt. Skolor står så nöjt och visar upp att de köpt en Ipad till sina elever, men varför?! när dom kunde spara ett par tusen minst på varje surfplatta, visst inget Äpple på men, plus att de flesta skolor har Windows integrerat i skolsystemen och de flesta vet att Windows och IOS inte kommer så bra överens. Ne det är verkligen sådan tur att det finns andra saker att tillgå än så länge.... men den dagen det inte gör det hoppas jag att jag inte heller gör det.

    Vill dock påpeka att jag inte är en Apple "hater" men denna maniska Apple hysteri börjar bli löjligt....
     
    uloxh gillar detta.
  11. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag kommer inte köpa någon, och om inte Apple gör något dramatiskt så lär det inte hända i framtiden heller.

    Först och främst pga iOS som utvecklats alldeles för dåligt. Folk pratar om att det är så användarvänligt men det är fel ord att använda. Det är simpelt att använda men det saknar så många funktioner som jag klassar som användarvänliga. Möjlighet att ställa in standardappar, riktig filhantering som sedan kan användas av mailprogram osv, och sådant är saker som Apple ligger efter med. Google har helt enkelt lyckats integrera mer saker med varandra och därmed förenkla arbetandet för sådana som mig. De har heller inte lyckats så bra med vissa riktlinjer för appar, så man kan t ex få bakåtknappar i vilket som helst av de fyra hörnen i en godtycklig app.

    Sedan kommer såklart också rena begränsningar som Apple satt upp. Många appar begränsas starkt i hur bra de kan bli eftersom de konkurrerar med Apples egna. Att t ex Chrome måste använda sig av Safari-motorn, samt dessutom inte får använda de snabbaste funktionerna för java-script (som bara Safari får komma åt) är bara negativt.

    Hårdvarumässigt är skärmen för liten för mig idag. Den var lagom för ett par år sedan men nu har jag upptäckt större varianter och kommer inte att gå tillbaka. Designmässigt är aluminium trevligt men jag tycker inte det är snyggt när baksidan är uppdelad mellan två olika material/ytor.

    Kort sagt är iPhone 5 inte en produkt som har något som jag saknar och därmed inte något som är värt att köpa för mig.
     
  12. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Inte en chans jag köper något från crapple. Och i5:an är ju inte ens något speciellt, "wow" en större skärm? Jaha, och?
     
  13. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Samma skit som innan under nytt skal, jag är enormt nöjd med min S3a, ip5 har 200 timmar standby S3a har 700. ;)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. s60761

    s60761 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Alltså jag har haft iphone sedan iphone 3G, men tröttnade på min iPhone 4 och ryktet att 5:an bara fick 4". Så ja sitter rätt nöjd med en SGS3 sedan några månader tillbaka.

    Men funktioner du pratar om är mysterium för mig. Är det en speciell app du har för wifi på och av? Är precis mest missnöjd med detta på SGS3 mot iphone. För nu måste ja hela tiden stänga av och sätta på wifi för att spara batteri. Iphone däremot behövde ha aldrig röra, utan den startade och stängde av wifi utan fipplande. Samma sak gäller för GPS. Iphone stängde av gps när man stängde appen.
     
  15. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Hur kan iphone få så jävla mycket uppmärksamhet, tom nyheterna på statliga P3 har haft inslag om ip5 i varje sändning...? ?

    this massage was send in symbiosis between tapatalk & my S3
     
  16. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Allt du behöver är tasker och vissa plugins. Har du rootat din telefon så får du ännu fler features exempelvis kan du stänga av pinkoden på mobilen (ingen app får normalt sett stänga av sånt därför krävs root) då ska du installera även Secure Settings.

    Det finns en hel drös med plugins som är gjorda för Tasker. Vill du kunna tända och släcka lampan på mobilen så behöver du Tesla Led... Osv..osv..

    Det finns en bra tråd här på Swedroid om hur allt funkar. Rekommenderar ett besök för intresserade som vill automatisera ALLT mellan himmel å jord på sin mobil. Gå hit om du vill läsa om tasker. Och slutligen hit om du behöver hjälp.

    Du kan skapa en regel som startar GPS:en bara när vissa appar är igång. Exempelvis Maps, Navigator osv. Mycket enkelt och kräver ingen root heller.
     
    Last edited: 13 sept 2012
    foxman gillar detta.
  17. albino25

    albino25 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter fantastiskt! Vad måste jag skaffa för att kunna göra det där? Jag vill!

    Tappar man inte prestanda och flyt med olika launchers och vid rooting?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 13 sept 2012
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    med tanke på hur mac tar sig bland medialt folk så kommer nog mycket hypen just från dom, tror jag iaf. Apple får ju hur mycket gratis marknadsföring som helst, bara att gratulera när man gör bra produkter.
    Att dom inte passar oss alla är ju en annan femma ;)

    Tror dock att storhetstiden just mobilt kommer plana ut en del framöver om dom inte kommer med nånting nytt senare. Det känns lite platt nu men samtidigt finns det ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept. Android har ju varit skräp ui-mässigt fram till jb imo och det är ju inte svårt att förstå att många tycker det ser för jävla tråkigt ut.
     
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tasker....eller eg inte ens det men det underlättar iaf ;) det är kul och nyttigt i ungefär 2 min..
     
  20. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    aldrig i livet. kanske när de lyckas jailbreaka den så men ej innan. ingen ska bestämma hur jag ska använda min mobil. Apple är som en diktatur

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.