Fråga: SGS3 vs iP5 Undrar vilka av Er kommer köpa iPhone 5 ??

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 12 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Jag håller med dig att SGS3 har verkligen snabbheten som är svår att slå. Sen laggar den inte som andra android telefoner. Jag hade tidigare en SGS2, SGS, HTC Desire HD, HTC Desire, HTC Hero

    Skulle aldrig kunna köpa en HTC lur igen, urusel kundvård om nåt händer och sen så var dom tragiska när det gäller uppdateringar. Helt klart att de har mist mig som kund på en oöverskådlig tid.

    Jag har oxå även haft iPhone 3, 3GS, 4.. så det det var ett tag sen innan jag gick från dom till Android. Annars har jag alltid varit en NOKIA person !!!

    Är inte en vidare expert på Android, har custom ROM.. och visst skulle det vara kul kunna mera.. men det är svårt när man inte är insatt i det. Å ena sidan så gillar jag gränssnittet som finns i min SGS3.. har vant mig ganska bra vid det här laget.
     
    Last edited: 13 sept 2012
  2. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Angående andra telefoner än SGS3 så är det nog snarare en Nokia Lumia 920 som lockar. Windows Phone lider av att de är så små på marknaden men jag är faktiskt ändå mer intresserad av det operativsystemet än jag är av iOS. Apple har som sagt stannat av i sin utveckling (de två senaste åren tycker jag Android utvecklats mycket mer än iOS) medan Microsoft såklart är tvugna att göra något för att öka. Windows 8 är en intressant produkt men medan det behövs några små tweaks här och där för en desktop så tror jag det är rätt moget för mobila enheter.
     
    Last edited: 13 sept 2012
  3. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Jag tycker oxå att Lumia 920 är fantastisk snygg till sitt utseende. Idag under min lunch hann jag klämma lite på 900 på Elgig. Bad säljaren att prova lite... stod där i ca 10min..

    Kan säga WOW.. föregångaren till 920 känns verkligen solid och snygg som tusan är den oxå. Gillade konceptet med tiles... skulle definitivt funka för mig.

    Men det stora problemet ligger i deras app store... då de inte har samma utbud som i Google Play/Itunes... det är en avgörande faktor för mig faktiskt om jag skulle köpa den. Apparna betyder väldigt mycket !!!

    Jag hoppas att NOKIA fixar en Android telefon.. tror att det skulle bli en rejäl knock-out för många märken.. skulle tom. överge Samsung
     
    Last edited: 13 sept 2012
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    När vi ändå pratar om Lumia 920.. Alltså jag blev så sjukt impad när jag fick se en så simpel sak som bordshållare till Lumia 920. Bordshållaren har både NFC och trådlös laddning!

    Kolla själva.. sjukt snygg.. Nokia kan sin skit. Synd att jag måste ge upp så mycket annat om jag skulle byta plattform.. Så de lär jag inte göra men Damn.. Nokia är duktiga hur som helst. http://www.youtube.com/watch?v=XYG2IEgvb5w&feature=player_detailpage#t=65s
     
  5. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Ska avvakta och se vad Motorola kommer ut med... Kant till kant display kan va najs.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Min åsikt om iphone 5, om någon bryr sig:

    - Tråkigt att designen inte har ändrats sedan 2010. Detta i kombination med iOS inte heller har ändrats tycker jag borde minska allmänhetens "vill ha"-faktor.

    - Bra med bättre skärm och med 16:9-upplösning, lite roligt att dom övergav sin gamla skärm trots att dom trodde så hårt på den. Men skärmen kommer säkert vara asbra iaf.

    - Grymt att den blir smalare och lättare men samtidigt får bättre batteri.

    - Stör mig på att den inte har NFC, för det påverkar alla konsumenter och inte bara iphone-användare. Nu försenas ju den teknikens genombrott för alla.

    - Hade varit mycket lättare för världen om dom hade kört på micro-usb. Både mer miljövänligt och praktiskt.

    - Sammanfattningsvis kan man säga att skillnaden mellan 4s och 5 är lika stor som skillnaden mellan 4 och 4s (förutom dimensionerna). 4s bjöd åtminstone på innovationer (siri). iOS har inte utvecklats ordentligt på ett bra tag också. Det roliga när man köper ny elektronik är dom första dagarna när man bara pillar, leker och håller på och utforskar. Nu kommer allt vara typ exakt som innan, bara att det går lite snabbare. Och för det har man betalat ganska mycket pengar.
     
    Janne303 gillar detta.
  7. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  8. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Nej tack. Ska precis hämta ut min SGS3 ikväll och är säker på att den kommer att bli superbra. Orkar inte med Apple, iTunes, speciella tillbehör och bök. Vill andra ha Apple är det helt ok för mig, bara jag slipper.
     
    Janne303 gillar detta.
  9. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  10. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Att köpa en I5a är som att köpa en S2a :D
     
  11. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Iphone är en bra mobil, men grejen är ju bara att man tröttnar efter ett par veckor och vill tillbaka till android igen.
     
  12. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag kommer hoppa iphone utav samma anledning jag hoppade över HTC.. Varför bygga in batteriet?
    Samsung gjorde ju ett större batteri till s2:an, det kanske kommer till s3:an oxå med tiden. Sånt är ju helt kört med iphone o htc.
    Sen verkar det ju inte varit mycket nya funktioner på iphone heller nu, trodde dom skulle komma med massor av nyheter men tycker inte det var nått som lockade.
     
  13. futureon

    futureon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro
  14. PatrickOne

    PatrickOne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det mest sjuka med ip5 är alla som säger att de ska köpa en, innan ens telefonen var presenterad. Hade det inte varit ett äpple på mobilen, så hade inte telefonen sålt särskilt mycket.
    Jag struntar helt i om det står Samasung, LG, HTC, Nokia mm på luren, jag vill ha det bästa man kan få till ett bra pris och där kan ingen påstå att det är det man får med ip5. Men ip5 kommer naturligtvis sälja som smör, eftersom de flesta inte bryr sig om att sätta sig in i vad som är bäst köp utan det är viktigare att tillhöra en viss grupp samt så är media (iaf i Sverige) ju "köpta" redan på universitetet av Apple. Ta bara sveriges största IT nyhetstidningar (IDG koncernen) så kan de inte skriva om en mobil utan att nämna iphone även om det inte har något med artikeln att göra, det sjuka är att varje gång de utser bästa mobil så väljer de en annan som de gjort med galaxy s2 och s3 men sen i kommande artiklar så är det ändå iphone de nämner varje gång - köpta?
    Skulle vara intressant att veta vad de som skriver i denna tråden tycker är bättre med ip5/ios6, jag menar Android 4.1 har allt plus mer, t.ex. om jag bara vill ha ikoner i startfönstret så kan jag ha det men i Android kan jag ha widgets av alla de slag. JB har dessutom ett "nybörjar"-läge så att det t.o.m. blir enklare att använda än ios och förövrigt anses wp ha det mest intuitiva gui:et i de flesta användartester, så vill man ha ett låst och enkelt os så är t.o.m. wp bättre - @robinofstockholm - och man kan visst generalisera och säga att ett os är generellt bättre.
    @fedex-Apple uppfann inte Siri (de har förövrigt inte uppfunnit något i iphone, om man inte räknar att göra en kontakt mindre) det var en app som knappt sålde något alls, men så köpte Apple upp den och plötsligt var den helt fantastisk - men den är helt värdelös för svensktalande och sämre än google now.
    iPhones bästa egenskap har varit design men även där misslyckades man, ip4s är snyggare än ip5.
    Lite fakta för apple-nördarna, apple har 16% av mobil-marknaden i sitt hemland USA (man skulle kunna tro det är 85%, vilket förresten Andriod har i Spanien) och på världens största marknad Kina kommer man inte upp ens i 5% t.o.m. slagna av wp (innan ens wp8 släppts).
    Apple har inte vunnit några priser i någon av mobil klasserna de senaste åren när Eisa awards delats ut, varför, för att resten av Europa inte har lika "köpt" media som vi har i Sverige.
    Jag stör mig inte på iphone, men jag stör mig på avsaknad av objektivitet av IT media och jag stör mig på företaget Apple - totalt oetiskt och försöker bara bromsa andra innovativa företag genom att stämma till höger och vänster - Apple står för 60% av alla stämningar på IT marknaden, bara av den anledningen hade man hoppats på en bojkott av företagets produkter tills de slutat med ofoget.
    Jag stör mig också på Apple lögner som att iph5 skulle vara tunnaste mobil och bäst skärm av alla.
    Nu försöker man t.ex. få säljstopp av för bra säljande Galaxy S3 och då nämner man patent för ordprediktion som man tycker S3 bryter mot, för T9 funktion fanns ju inte i mobiler lååååångt innan iphone dök upp på marknaden.
     
    Rozeman, Slajk och Paron gillar detta.
  15. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Moto. är ju så tunn på en "del" sen har den klumpen där kameran sitter. ip är ju så tunn över hela mobilen. Så man kan väl se det som både rätt och fel :)
     
  16. futureon

    futureon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro
    Point taken!
     
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Sant, För många köper en iphone för äpplet. Man kan ju till och med fråga en som står i butiken och ska köpa en, varför ska du just köpa iphone?
    ...öhhh....öhhh..vet inte..alla andra har ju en..

    Är ungerfär vad du kan få för svar..

    Skulle jag som vissa köpa en mobil och sedan ha den ett bra tag skulle jag inte gå rakt in och köpa en iphone utan att ha kollat runt. Själv är man ju en "mobilnörd" så man köper ju det som kommer ut, men man går alltid tillbaka till den som fungerar och som man kan använda hela dagen och vara nöjd med.

    Själv helnöjd med min S3 och iphone5 för mig själv är mer som en leksak jag bara vill ha i samlingen. Den mobil jag verkligen ser fram emot och som faktiskt "kanske" skulle kunna fungera som daily för mig är Lumia 920, men återstår och se i november.
    Sen har man ju LG G som kommer ut senare som också ser lite rolig ut..
     
  18. Mr ros

    Mr ros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hur ställer man in så whfi stänger av sig automatiskt när man kör hemifrån och startar på jobbet?
     
  19. futureon

    futureon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro
    Tasker. Stäng av när du lämnar en cell hemma och sätter på när du kom in i cellen som finns på jobbet.
     
    Mr ros gillar detta.
  20. Paron

    Paron Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Iphone 5 är inget alternativ för mig, så himla nöjd med min S3 plus att jag har erfarenhet av IOS, så när jag fann Android blev äpplet ett minne blott.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.