Fråga: Telefonen tror att den laddar hela tiden?(finns det en lösning?)

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Lindstromer, 2 feb 2012.

  1. Nilssonnet

    Nilssonnet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    USB-kabeln som jag fick med fungerade i typ fem dagar,sen hade jag samma fel. Laddades dåligt och skärnen tändes/släcktes hela tiden. Tog en annan kabel och sen har det varit lugnt.
     
  2. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ja om problemet bara uppstår när kabeln är i så är det antagligen kabelns fel. Men när det uppstår utan att kabeln är i, då är det något med kontakten. Oftast är det kortis mellan pinne 5 och 4 tror jag att det är, dvs Jord och Sense. Då tror telefonen att en laddare är ansluten.

    En böjd/skadad pinne i USB-porten kan givetvis orsaka detta och som jag förstod det så har vissa lyckats böja tillbaka pinnen. I dom andra fallen så är det smuts eller annat som kortsluter.
     
  3. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har samma fel på en av mina GN. Tog kontakt med ett serviceställe och de skall fixa det till mig. Det roliga är att jag inte ens behöver visa ett kvitto... Antar att de har lagat några GN:usb-kontakter åt samsung..... :D
    /Johan
     
  4. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Skulle kunna leva med detta om det gick att förhindra att skärmen tänds varje gång det glappar till och telefonen tycker att den börjar laddas. Kan man förhindra detta? Finns kanske nåt program man kan ladda hem?
     
  5. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nej för tusan!
    In med den på service!!
     
  6. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Så surt att vara av med den så länge bara, men det är klart jag ska skicka in den. ZTE Blade, here we go again. o_O
     
  7. baggarn

    baggarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig började det för en vecka sen, oftare och oftare började den få för sig att den laddade när jag inte hade något kontakt i.

    Jag såg till att städa ur kontakten ordentligt då det kan ansamlas damm och smuts. Först kunde jag inte se botten, men kunde plocka ut det mesta med en nagelsax (utan batteri i). För att få bort det sista använde jag en väldigt tunn synål för att komma åt ordentligt. Därefter körde jag en sväng med kemiskt ren aceton på en tandborste och nu verkar det fungera som det ska igen.
     
  8. Mars Mountain

    Mars Mountain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aceton låter lite riskabelt då det skadar de flesta plaster. Jag hade samma problem som ts ett tag men efter rejäla påtryckningar med en tandpetare i kontakten försvann problemet. Har dock en ny kontaktmodul hemma ifall den behöver bytas så småningom.
     
  9. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Fick detta problem häromdagen. Jag gav Tasker i uppdrag att räkna antalet "laddningar" under en 15 minuter lång promenad och antalet blev 39!

    Eftersom jag hade läst den här tråden bestämde jag mig för att prova en annan laddare än den medföljande och sedan dess funkar det bra även för mig. Det märkliga är dock att jag inte ens behövde plugga in den nya laddaren i väggen utan bara en stund i telefonen för att det skulle börja funka. Någon som har någon teori om varför?
     
  10. hnhl

    hnhl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Råkade ut för detta problem för snart två veckor sedan. Testade olika laddare men det hjälpte inte. Lämnade in telefonen på Netonnet. Reparationen tog 10 dagar och jag hämtade den igår 12/9. Deltaservice har bytt ut sub-kretskort inklusive laddkontakt och uppdaterat mjukvaran till senaste versionen. När jag glad ihågen startade telefonen var det inte alls 4.1 utan 4.02. Sure, senaste versionen.

    Nu kör den 4.1.1 och allt är frid och fröjd, i a f för stunden.
     
  11. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Teorin jag har är densamma som flera andra haft om s2. Nämligen att det är fysiskt strul med kontakten. Själv har jag sett sonen dregla och bita i telefon under en månads tid. La märke till fenomenet och börja "jobba" med laddkontakten ut och in. Löste sig efter några dagar.
     
  12. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min från Samsungservice i Kista igår och de hade bytt laddkontakt. Funkar numer utan problem, dessutom var de väldigt snabba, tror jag fick sms om att den var klar på 3-4 dagar.

    En rolig sak är att jag bemödade mig med att låsa Bootloader och dra in en stock build innan jag lämnade in den. När jag fick tillbaka den var Bootloadern olåst..... :)
     
  13. Zender

    Zender Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min Nexus från reparation hos Geab igår. Jag har också haft problem med att telefonen trott den laddat trotts att ingen kontakt varit i.
    Jag har prövat alla de enkla tips från tråden men problemet har alltid kommit tillbaks.
    Telefonen var flashad med yakju, orkade dock inte leta upp någon stock build utan nöjde mig med att låsa bootloadern innan inlämning.
    När jag hämta telefonen hade de bytt usb modul och varit vänliga nog att uppgradera programvaran till senaste versionen.
    "Senaste versionen" visade sig vara yakjuxw 4.02 och bootloadern hade även för mig lämnats upplåst :-)


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. Scania_trucker

    Scania_trucker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5
    ROM:
    stock
    Har haft laddningsproblemet och att skärmen tänds upp titt som tätt på min GN..

    Beställde hem denna http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-nexus-67366p.html som CJ954RR tipsade längre fram i tråden + http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-nexus-67370p.html pga att 3,5tums jacket la av för 1 månad sen (kör mycket Spotify genom Aux i lastbilen)
    Dock inte lämnat in den(kan inte leva utan mobilen)

    Fick hem båda reservdelarna idag :)
    Och det tog max 30min att bytta
    (och det var min första gång någonsin att öppna en mobil)
    Nu funkar den prima :)
     
  15. tophe

    tophe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade samma problem.. Gjorde som du... Nu funkar det. Tack!
     
  16. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Glad att jag kunde vara till hjälp! Jag har ej haft problem med min sen jag gjorde det!
     
  17. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Har råkat ut för detta idag, dock vill jag inbilla mig att det är pga android 4.1.2 innan jag ger upp och skickar in den på lagning...

    Vart ska man vända sig om man köpt sin på Telia och har försäkring och ditt och datt ??

    Är ju lagom trist då jag använder den både inom arbete och privat...

    Edit:
    Petade in en knappnål och fick ut lite damm, det dammet var lite blågrönt, antar att det var ärgat och på såvis skapade någon sorts kontakt... Ser om det hjälper..
     
    Last edited: 14 okt 2012
  18. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Jag hade samma strul som dig, men hade köpt min på webhallen. Fick också ut lite blågrönt damm men strulet fortsatte så lämnade in den på webhallen och dom hade skickat den till samsung service och dom var riktigt snabba. Sökte min order nu och den var skickad från samsung service tillbaka till webhallen. Men antar att du får lämna in den där du köpt den. Hoppas du har någon backup telefon. Min hade inte senaste 4.1.2 när det hände mig.
     
  19. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Efter att jag tagit backup på allt och fört över till datorn, bestämde sig uttaget att fungera, högst olämpligt tyckte jag, så jag väntar ett tag till innan jag skickar in min.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  20. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Min var så fram och tillbaka ett tag, men sen bara slutade det. Inte haft problem på 2-3 månader nu :)