Ainol Novo 7 Elf II & Aurora II

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Vispen74, 22 jul 2012.

  1. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Skulle du inte skicka tillbaka den och få den lagad/utbytt?
     
  2. Kaliber441

    Kaliber441 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle, men firman som ja köpte platan i, gick i konkurs.. Då skickade jag den tillbaka idag. Jag tänkte köpa ny plata (fire/flame) på Ainol sajt men det blir ca 1800/1900kr med frakt, moms och tull. Om tre veckor Nexus 7 kommer in på svenska marknaden så jag kan vänta på den.
     
  3. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köp från gadget greats har ju kommit en efterföljare till elf ii. De har erbjudande på den nu.. 114usd om du tar gratis frakt är den hemma på 13 dagar ca. Och jag slapp moms på mina i alla fall. Så ca 750sek blir det ju bara dollarn är ju låg nu med. tull är det inte på surfplatta .

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  4. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Själv beställde jag just en Ainol Novo 7 Flame/Fire för dryga 1000-lappen inkl frakt. Sedan tillkommer en eventuell moms, men blir ändå ett mycket bra pris!
     
  5. Kaliber441

    Kaliber441 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes. Det är bra pris både aliexpress och gadget men jag vill ha garanti i Sverige... Jag vill ha säkert att när det nåt händer, jag ska få snabbt hjälp...
     
  6. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En av mina den som var vit hade ju dålig mottagning på wifi hälften så bra som den svarta. Skickade den förra fredagen från jobbet de fick den i tisdags. Och i fredags stod det att den var repaired får se när jag får den.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  7. Coolhand

    Coolhand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    - Byggkvalité?

    Enheten är byggd av plast men känns kompakt, skarvar och sånt är bra och den knarrar inte om man "vrider" på den

    - Lagg/snabb/trög?

    Jag kör fortfarande med original rom och jag tycker att den är förvånansvärt snabb, jag har bara bytt launcher till Apex då jag föredrar den. Den startar upp appar snabbt, flyter bra i menyer och vid byte av hemskärmar osv. Det enda jag stör mig på är scrollningen vid surfning då den lixom stannar upp och kan hacka lite.

    - Batteritid?

    Bra, ca 4h med cpu i "performance mode", då med kontinuerlig surfning, Wifi, Youtube osv. Med cpu i "energy saving mode" får du ut kanske 6-7 timmar. Exempel: Full laddning, överföring av 1,5 gig via wifi, film 2 h, standby i 5h, 30 min surf, Batteri indikator på 47%. Helt ok tycker jag.

    - Funkar de flesta appar från Play?

    Beror på vad man menar med de flesta, i originalutförande: nej många vanliga stöds inte, men med t.ex romen "DarkElf" http://www.apad.tv/apadforum/showthread.php?2805-Elf-II-ROM-DarkElf-Custom-ROM-for-Ainol-NOVO7-Elf-II så "förvandlas" din Elf till en Galaxy S2 och då har jag inte hittat ngn app som inte är kompatibel.

    - färger/skärpa?

    Bra färger, skärpan bra, upplösningen ok.



    / C
     
  8. Coolhand

    Coolhand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ROMs mm

    Hej,


    Ett test av de olika ROMs till Elf 2:

    Test av ROMs

    Här kan du ladda ned olika ROMs

    ROM filer


    Jag kör nu själv med DarkElf 1.1 vilken är stabil och bra, mkt mer smidig än stock.

    Jag rekommenderar också att man köper ett skärmskydd till plattan då skärmen verkar vara av repvänlig plast.



    Angående ni som funderar på moms osv. Enligt tullverket så är momsgränsen på importerad privatelektronik nu satt till 1400:- detta gör defacto att om ni köper en produkt för 1399 betalar ni 1399, men om ni köper en produkt för 1400 betalar ni ca 1950:- om den skulle fastna i tullen dvs.


    / C
     
    Last edited: 17 sept 2012
  9. TrumJalle

    TrumJalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra
    ROM:
    EU
    Den 27/9 betalade jag för en Elf II från Gadgetgreats men den har fortfarande inte skickats. Jag har frågat flera gånger om när leverans kommer ske och de har då svarat att den kommer in i lager under dagen och ska testas innan den skickas eller att den redan finns i lager och precis ska läggas för utskick oav. Senast de sa att den fanns hemma var för 6 dagar sedan.

    Jag vet inte hur supportkulturen är i Kina. Kanske hamnar man sist i kön om man fortsätter ställa frågor och stöter på?

    Jag beställde en vit och har bett att få byta till en svart om den möjligheten finns men de bara förhalar. Jag kommer nog snart att avbeställa och ta mig en Ainol Crystal eller nåt istället. Elf III lär väl vara på gång också gissar jag.

    Ledsen om jag inte tillförde så mycket, möjligen en liten reservation mot Gadgetgreats?
     
  10. Coolhand

    Coolhand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej, Jag beställde också från GadegetGreat och jag upplevde inga problem som du beskriver. Jag var också i kontakt med deras support och fick svar inom 2 timmar. Denna adress var den jag använde [email protected]

    Hoppas det löser sig för dig.


    mvh / C
     
  11. TrumJalle

    TrumJalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra
    ROM:
    EU
    Direkt efter min förra post så kontaktade jag dem igen via chatten. Där bad de mig ytterligare en gång skicka ett mail. Det gjorde jag och en liten stund senare fick jag ett bekräftelsemail att varan nu skickats.

    Nu är jag glad igen. Gladast blir nog min dotter 3½ år, hon har tjatat ett tag... :)
     
  12. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Härligt :)
     
  13. adde766

    adde766 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjena.. Vill bara tipsa om en sida: www.dinodirect.com har handlat lite småsaker därifrån och det verkar vara ett seriöst företag.. Har nu beställt Elf 2. Dom har en jäkla massa tablets... Titta dit vetja:)
     
  14. Collguy

    Collguy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej ,

    Jag köpte en ainol flame från aliexpress. Men surfplattan har problemet inom 3 dagar. Jag betalade ca. 250kr frakt från göteborg till Kina via Posten förra veckan. Nu jag måste betalar 110kr frakt från Kina till Göteborg igen om jag vill har den tillbaka via DHL.................... :(

    Jag har redan betalade 150kr moms när surfplattan kom till sverige...... :(

    Men nu köpte jag 3st Ainol Flame från www.ainolsweden.com. Dem har 2rd batch (0918) Ainol Flame i lager i sverige. Dem är unik officiell leverantör i sverige. Dem är bäst!! jag fick dem inom 2 dagar och allt funkar mycket bra!!!!!! :) Fri frakt :)
     
  15. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Bra info om återförsäljaren, men det luktar reklaminlägg lång väg!
     
  16. Twinned

    Twinned Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det ingen mod som kan banna Collguy, han gör reklam -enbart.
     
  17. Collguy

    Collguy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    reklam?? Konstig!! Om jag rekommendera andra hemsiddan som säljer surfplattan, vad ska du säga?