Fråga: Uppgradera till ICS

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av teemfros, 19 sept 2012.

  1. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänkte uppgradera till ICS, och har lite funderingar. Jag har moddat ganska mycket på telefonen (kernels, cpu scripts/hacks etc) och tror att alla dessa gjort min telefon instabil.

    Vad vore det smidigaste sättet för mig att uppgradera till ICS via OTA, och göra en full factory reset på telefonen? Jag sitter på 651.73.30.XT910.Retail.en.EU 2.3.5.

    Finns det någon universal flash man kan använda sig av för att få telefonen till standard? Jag är ytterst tacksam för svar.

    Mvh :)
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
  3. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för att du tar dig tid att hjälpa mig ASR. Är fortfarande väldigt noob på Android, men ska göra ett försök att följa guiden senare. Vad händer i värsta fall? Och vad har jag för alternativ?

    Bör jag inte kunna göra en hel factory reset på telefonen och uppdatera som vanligt? Eller måste jag flasha in något?

    Tackar igen på förhand
     
  4. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Orkade inte vänta på svar och testade ändå, fungerade perfekt. Märker dock att kontrasten/ljusstyrkan har ändrats. Påminner lite om den där gula tinten många har på telefonen men samtidigt är det inte det problemet. Allt på min skärm känns ljusare och mattare till färgen.

    Är jag ensam om detta? Hittar ingenting när jag söker någonstans. Skulle sitta fint om det fanns någon app som man kunde justera inställningar med lite.
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Förlåt hade fullt upp och kunde inte svara men i ICS så är det så tyvärr med ljuset, om det finns någon app som kan fixa det så får någon annan svara på
     
  6. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Härligt, då är inget "fel" i alla fall. ICS flyter på riktigt nice, ser verkligen framemot JB. Märkte även att min batteritid återställts och är nu bra igen. Även glitchar jag haft som att vibrationen inte fungerar som den ska, att telefonen startar om sig titt som tätt har försvunnit. Otroligt skönt!

    Tack för din hjälp ASR :-)