Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Håller med där. Sony kunde nöja sig med tre modeller av vanlig smartphone; Ett flaggskepp, en mellanmodell och en lågpris som är enkel. Sedan göra dessa bra under dess levotid typ 1.5 år. Sedan kan de ju ha någon tåligare modell bredvid i still med de ordinarie.

    Som det är nu är det ju en hel uppsjö med modeller som kommit på dryga två år. Det börjar gå inflation i både skärmstorlek och antal modeller.
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Du kan omöjligen ha mycket skärmtid eller!?

    Skärmen sätter gränsen för mig. Jag har ca 2,5 timmar skärmtid per dag och har efter ca 12-13 timmar i genomsnitt 10-15% kvar när jag lägger mig. Att ha en HD skärm och en "klen" batteri som 1750mAh är ett gigantiskt fail som jag fick lära mig den hårda vägen. Det här en normal dag.. minst 2-3 ggr per vecka måste jag ladda på jobbet. Värst av allt är att Sony fortsätter släppa lurar med 1700-1800mAh batterier medans konkurrenterna klämmer in 2100-2500mAh.
     
    Last edited: 17 sept 2012
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Couldnt agree more!!
     
  4. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Drygt 2 timmar


    Sent from my Xperia S
     
  5. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu när jag äntligen fick uppdateringen måste jag säga att mobilen känns perfekt. Jag hade bara enstaka problem förut som hack vid bt-lyssning men nu är även det borta. :)

    Grejen är väl att de som klagar och gnäller är de som hörs mest. Hälsan tiger still heter det ju.

    Ska tillägga att jag inte heller har rootat eller nåt utan bara har de vanliga grejerna. Tycker det är en kanonmobil efter att nu ha haft den en dryg månad.
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Håller inte alls med dig där. För Apple så kan det möjligen funka, eftersom folk verka dumma nog att köpa produkterna som de säljer bara för att det är en Apple-produkt. Men för en (just nu) så liten tillverkare som Sony så funkar inte detta. Egentligen skulle de fortsatt göra lurar för 100-300kr för att kunna växa i de länder som folk inte har råd att köpa dyra lurar, men nu gör ju inte Sony detta. Priskrig för att växa är helt klart inte möjligt, alltså måsta man försöka göra lurar som passar så många som möjligt, och tjäna pengar på priset per såld enhet. Och då behövs nog fler lurar än 3. Just i skrivandets stund så har Sony runt 16 på marknaden (vilket är runt en tredjedel av Samsung mobilflotta). Av dessa 16 lurar är 10 på väg att fasas ur produktionen alltså 2011 års lurar. Då finns det plötsligt bara 6 kvar vilket kommer utökas till 5 lurar till. Så 11 lurar varav 6 av dessa kommer fasas ut nästa år. Ja och så vidare. De ser onekligen inte ut som att de gör fler lurar, utan de ligger runt 10-16 lurar.
     
  7. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER


    Njaa. Lite mer ligger det bakom Apples framgång. Visst, folk köper det på grund av märket, men varför? För att Apple släpper ett fåtal ikoniska produkter de lägger mycket tid på, så att man kan vara hyfsat säker på att den håller en bra kvalitet. Man köper apple för att man vet vad man får. Visst är det för dyrt, men det är garanterat inte skit.

    Släpper man för många produkter där en del brister i kvaliteten lär sig konsumenterna att märket inte är att lita på längre. Köper du en LG vet du till exempel inte alls vad du får. Det kan vara ok, men det kan också vara fullständigt undermåligt.

    Edit: Det är så här vanligt folk som inte är bra på teknik känner inför nya prylar:
    http://www.theonion.com/video/sony-releases-new-stupid-piece-of-shit-that-doesnt,14309/


    PS Jag gillar Xperia S.
     
    Last edited: 18 sept 2012
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha... kul klipp. Men så illa är det ju inte förstås... Men kul var den. Jag tycker bara inte Sony släpper för mycket. Det är helt klart bara för att det står Apple på produkten. Bara titta hur iPhone ägare kan skifta ifrån att 3.5" skärm är det optimala till att 4.0" skärm är det. Bara för att Apple säger att så är det, så tror de direkt på saken. Min bror sväljer t ex detta direkt. Många köper enbart luren för att det är en appleprodukt. Inte för att de egentligen vet om den är bra eller ej. Sedan försökta jag nu kollar om det fanns någon jämförelse mellan Xperia S panoramafunktion och iPhone 5 dito. Men hittar lustigt nog en massa ljug jämförelsesidor som gav iPhone fördelar som den verkligen inte har. Visst ni t ex att Xperia s inte har dubbla mikrofoner? Eller en Cmor-sensor i kameran? Eller just det ja... enligt sidan jag hittade hade den inte ens Panoramafunktionen. haha. Klart, detta hjälper till att sälja Apple för att folk försöker ljuga till fördelar för iPhone som den helt enkelt inte har. Det är faktiskt så att Xperia S har fler fördelar än just iPhone 5. Men iPhone 5 har den största fördelen i namnet Apple.

    Just det, som jag sa,.... någon som skulle kunna jämföra Xperia S panorama funktion mot iOS6? För det jag sett på video så är iphone 5's en ripp-off på Xperia versionens.
     
  9. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Bra skrivet, håller med helt. Hipsters strikes again...Apple är löjliga själva när de snor funktioner som de stämmer Samsung för. Tur Sony/Google är mer mogna än så, för i slutändan stoppar det inovationen bara att folk inte kan se det.


    Sent from my Xperia S
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Så är det inte alls IMO. Marknaden är inte korkad att den köper allt bara för att det är Apple. Tror ni om man smäckade på namnet Apple på XperiaS att den skulle sälja bättre!? Nej.. för efter 3 min med dom touchknapparna så blir man galen... och ger den inte en andra chans.

    Många av mina vänner som kör Iphone tycker XperiaS är sjukt snygg så även utseendemässigt så slår den Iphone IMO. Det sorgliga är att när en lur (SXS) som verkligen har allt Iphone saknar men ändå inte lyckas sälja den produkten i de kvantiteter som Apple lyckas med. Ingen där ute rekommenderar ens XperiaS längre!! Men varför är den redan glömd? Vad beror det på tror ni? Missförstånd bland konsumenterna!? Nej.. Xperia S säljer inte lika bra om Iphone för att den är i slutändan inte lika fulländad som Iphone även om den har bättre Specs. Marknaden har alltid rätt.

    Hela 11 enheter lanserade av Sony under 2012 = så fort du köper din lur som kommer den efter 5-6 mån att vara obsolet, det är ingen kul känsla. Iphone användare känner sig mer trygga i sitt val.. då Apple lanserar bara 1 produkt per år och det ger en trygghetskänsla. Sony "måste" uppdatera 11 enheter, Apple 1. Vilka kommer lyckas bättre? Apple! Så trygg skulle jag vilja känna mig. Android utvecklas i en rasande fart och måste få sätta sig och bli mer robust.

    Marknaden har alltid rätt. och tills Google och OEM tillverkarna inser problemen med Android och deras strategier så kommer Apple fortsätta att vara herre på täppan.
     
  11. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Varför Iphone är så stora kan man dividera runt hur som helst utan att igentligen komma fram till just svaret på frågan.

    Enligt mig är det snarare att extremt många vill vara som alla andra, speciellt kändisar, Gäller förövrigt andra saker också även om de inte träder fram like tydligt men tänker du efter så förstår du vad jag menar. Att vara som alla andra är dessutom ganska enkelt med just Iphone då de släpper just 1 modell om året så alla kan vara just precis som alla andra. Iphone var dessutom före sin tid när den kom det kan alla hålla med om, problemet är att de som inte använder Android vet inte hur enorma steg versionerna tar hela tiden och faktiskt gick om IoS under Gingerbread tiden (min åsikt såklart) Medans Ios bara står stampar på samma version sen telefonen kom igentligen.

    Finns så mycket mer att skriva men har verkligen inte lust att skriva en ny bibel om ämnet, är man nöjd med iphone fine använd den, men håll käften om andra inte gör det, exakt samma sak gäller Android gillar du det så använder du det men hacka inte ner på iphone användare. I slutändan handlar det om personliga preferenser, inget annat. Använd det du gillar bäst helt enkelt.
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag kan ta ett färskt exempel på hur Android/OEM tillverkare missar/klantar sig med grundläggande funktioner. Igår kväll skickade jag 3 låtar via BT till min mobil som hamnade i BT mappen, självklart flyttade jag dessa till min musik mapp med astro. Sen gick jag till Walkman och skulle lägga till dom i en spellista och såg att låtcover på alla tre låtar var en bild som låg i BT mappen (wtf), ja ja tänkte jag och försökte spela upp dom, tror ni det gick? Nej "fel" gick inte o spela upp. Självklart trodde Walkman att dessa låg kvar i BT mappen. Suck. Media scanner fail. Efter mycket om och men så blev det en omstart och först då vart allt rätt. Sen ska man inte ens börja prata om att själv behöva lägga in en nomedia fil i mappar man vill utesluta ur musikbiblioteken. Tragiskt IMO.

    Ska det verkligen vara så fortfarande efter 4år med Android?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 sept 2012
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ärligt talat tror jag faktiskt att det är så. Skulle Apple satt sitt namn på telefonen, och förstås lagt in iOS, så hade folk kryllat till produkten. Jag håller till stor del med Apple-fantasterna att specs inte säger allt. Annars hade jag ju inte haft en Xperia S utan snarare möjligen en Galaxy SIII. Men jag gillar Xperia S, hur den känns i handen, design-språk samt SONY's gränssnitt som inte är (tycker jag) så plåttrigt utan möjligen närmre iphones enklare gränssnitt.

    Och apropå det med att dina kompisar tycker Xperia S är snyggare än iPhone. Då har du kompisar som inte direkt är fanatiska. Jag är glad att du känner sådana. Jag får tyvärr hållas med min bror som tycker allt är uselt med min telefon. Visst han erkände att kvalitets mässigt känns den bättre än min gamla arc S, men det var så långt han kunde sträcka sig till. Han klagade på skärm, kamera, bildvisning (som han ansåg visade helt fel färger). Det fanns i princip ingenting som var bra. Vi testade att ta bilder, han anser fortfarande att hans lur är snabbare i uppstarten trots det inte är så... t ex.

    Men håller med Arvid. har inget emot de som köper luren iPhone. Skulle nog kunna tänka mig köpa femman också, om den var släppt förra året visserligen. :) Men det jobbiga är ju att jämt få försvarat sitt val av telefon och OS för alla iPhoneägare? Men iallafall, nu är vi verkligen ute å surfa på hal is här. Kanske tillbaka till ämnet och Xperia S. :)
     
    Last edited: 20 sept 2012
  14. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Självklart köper många en Iphone bara för att det just är en Iphone och att den har ett Äpple på baksidan - kallas smart och aggresiv marknadsföring och man behöver inte vara korkad för det och det är inget fel på en Iphone4, tvärt om. Men ibland verkar det nästan vara en fanatisk religion att köpa och äga en Iphone - eller att vara först och köa i dagar för att köpa en Iphone. Sen kommer det ut en ny version med smärre förbättringar - som redan finns hos konkurrenterna - men den beställs i miljonexemplar innan den ens har kommit ut eller också så anmäler man sin gamla Iphone för skadad eller stulen hos försäkringsbolagen bara för att få en ny även om den gamla fungerar hur bra som helst och den nya inte är så mycket bättre - man bara skall ha den senaste för att den heter typ Iphone5.

    Det sägs att det finns 4 kategorier av Iphone köpare. (OBS Ironi)

    1. Man har gått på Apples smarta marknadsföring och betalar gärna 2000 kr mer för en Iphone bara för att den har ett Äpple på baksidan.
    2. Man köper den för att "alla" andra köper den.
    3. Man har hört att den är så bra och fantastisk men man vet inte varför.
    4. Man har mera pengar än förstånd.

    Bara att välja :)
     
  15. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER




    Marknaden har alltid rätt? Ja i bemärkelsen att folk får köpa vad de vill ja. Fast att McDonalds är en succé är ju inte detsamma som att de gör den bästa maten.

    Att köpa en apple-produkt är mer att köpa en livsstil, plus förstås den gamla myten att de är lättare att använda.

    Du verkar ha haft mer problem med din mobil än alla andra forumanvändare tillsammans. Vad det beror på kan man ju bara spekulera i.
     
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Japp jag har ett måndagsex som jag inte blev av med tyvärr. Men många problemen med SXS är kända och inte bara på måndagsexpemplaren som Kamera o autofocus problem, dåliga bilder vid mörker, touchknapparna är inte vad en kvalitetsmobil ska ha tex sen har vi ju lite mjukvarumissar som jag nämnde tidigare. Hade SXS varit en tip topp mobil hade den legat högre i rankingarna. SGS2 slår fortfarande SXS i försäljning och rekommendationer och det efter så lång tid.. de i Tele2 butiken jag skaffade nytt sim sa att de rekommenderar SGS2 istället för SXS och att det är så överallt, mest pga att SXS inte når ända fram. Ja ja. skitsamma hopas på att Sony V inte blir en besvikelse.
     
  17. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Haha min moster är nr 4, en av bröderna är nr 2, sen så har vi kategorin folk som inte är tekniska men vill ändå ha en smartphone och köper då en iphone, har några såna i min närhet
    Jag har flera som försöker övertala mig till att skaffa en iphone, men jag älskar mina widgets för mycket :)
     
  18. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Antingen så vill dom sälja slut på lagret av SGS2 eller så har dom inte jämfört telefonerna med varandra. SXS har bättre flyt och sen så är skärmen magisk jämfört mot SGS2, å flytta över kort mm ska vi inte tala om.

    Visst det är kanske inte en dålig mobil men att rekommendera den över en SXS förstår jag inte hur dom ens kan göra.
     
  19. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    En örfil eller två borde du ha för att du lyssnar på en försäljare. De vill bara,sälja samt tjäna pengar,för att just göra detta. De skiter helt i dig som kund.


    Sent from my Xperia S
     
  20. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Är nog ofta som du säjer. För flera år sen jobba brorsan hos tph. Där fick dom massa fina grejer av nokia om dom sålde tillräckligt av deras lurar. Varför skulle det inte vara likadant idag?