Fråga: Fråga om uppdatering/firmware

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av manne80, 20 sept 2012.

  1. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Om jag tex. uppdaterar min s3:a idag till den senaste versionen av firmware osv. och sen fabriksåterställer telefonen så antar jag att att jag fortfarande har senaste versionen av systemet?

    Anledningen till att jag frågar är att jag lämnade in min telefon för service i söndags för glappande usb-kontakt. (Den kan man inte byta ut, man måste byta ut moderkortet om den skulle vara paj har jag hört) Jag fick den tillbaka idag och dom säger att dom inte hittade något fel eller kunde återskapa felet.

    Men när jag sätter på mobilen och ställer in den osv så får jag 2 st systemuppdateringar. Och jag är ganska säker på att jag installerade dessa innan jag lämnade in telefonen. (Gäller LH1/LH3)

    Har dom gjort något eller har det kommit någon uppdatering efter söndag den 16/9. :ehm:
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Yes, de stämmer. Du kan inte ta bort uppdateringar genom att göra en fabriksåterställning utan den tömmer bara dina filer som du skapat. Själva systemet stannar kvar på senaste programvaran.

    Verkstaden kan ha nedgraderat din telefon med den senaste för dom mjukvaran för just din mobil.


    Jag har inte sett någon uppdatering vid den tidpunkten iaf. fast Samsung skickar inte ut till alla samtidigt. Men jag tror inte någon annan har fått något nytt heller. De enda är väl att Samsungs Push update service eller vad de heter har fått några uppdateringar men de har inget med systemprogramvaran att göra.
     
    manne80 gillar detta.
  3. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    kendobendo: Tack för svaret.. Varför skulle verkstanden vilja nedgradera? För att testa om det var firmware som spökade?

    (Dessutom tog dom bort min copterskydd utan att nämna det. I Teliabutiken blev dom lite snopna men som tur var så angav jag att copterskyddet följde med vid inlämningen just av denna anledning. Kände på mig att den ev skulle försvinna :cool:)
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag kan bara gissa men jag skulle tro att Verkstaden får uppdaterade .ROM filer av Samsung då och då. Vilket betyder att dom har inte alltid den absolut senaste ROM:en. Dom tog helt enkelt den senaste dom hade och gjorde en omflashning bara för vara säker på att allt funkade efter bytet av moderkortet. De skulle jag iaf gjort för att se att allt funkade som tänkt.


    Edit: verkstaden kan liksom inte tanka ner sina ROMS ifrån nätet och hoppas på att dom ska funka. De måste vara officiella saker ifrån Samsung.
     
    manne80 gillar detta.
  5. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar! Det roliga var att dom skrev i beskrivningen att inget gjordes då dom inte kunde hitta eller återskapa felet. Jag lurade på ifall dom gjorde det iaf. (Eller inte.) Därav min nyfikna fråga om firmware och uppdatering från början.

    Tack för svaret!