Fråga: Vad får min Gnexus att bli seg på en vecka

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av pimmen, 14 sept 2012.

  1. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Detta ska ju ändå vara en rätt vass telefon i dagsläget.
    Men varje gång jag lägger in ny rom så håller sig telefonen riktigt snabb i max max en vecka, sen börjar det ta tid att ladda upp appar, allmänt göra någonting alls, har alltid kört Franco kernel med någon ics eller nuförtiden jb rom.
    Men som sagt trots full wipe och lätt överklockning känns telefonen rapp i ett par dagar bara.
    Och force gpu rendering har jag upplevt har gjort telefonen långsammare än med det avaktiverat.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  2. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Udda. Du kanske skulle pröva att köra standard? Jag kör standard jb o det flyter som fan!
     
  3. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Är detta bara på jb eller va det såhär på ics också?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Nae, bara på jb.
    Nu har jag kört in ny rom igen, så nu är det full rulle på hela telefonen

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Låter som om det är problem med din rom eller någon app du har installerat. Inte upplevt några sådana problem med allt stock.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag kör custom rom och jag upplever inte alls att luren segar ner sig mer än vad Android gör rent allmänt efter ett tags användning.
     
  7. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    nu är det faktiskt bra snurr på den fortfarande, ställde in någon clear cache on reboot, rebootar av gammal vana telefonen varje morgon nämligen. återkommer när jag vet vad som händer efter ett par dar
     
  8. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Sambons Nexus S med JB ligger på 1163h uptime nu :) Hon låg på närmare 3 månader med ICS/AOKP. Då bootade den inte heller, utan det var jag som flashade in JB :P De som påstår att Android är instabilt förstår jag inte alls... Själv bootar man ju sin GN ibland, men mest när man joxar med roms och annat.

    Skumt med din lur... men när jag tänker på det har jag nog som mest haft igång min någon vecka innan jag flashat om någonting. Kanske inte hunnit märka något lagg.
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    instabiliteten kommer ju säkerligen många ggr från apps man installerar så har man rätt skralt eller helt enkelt bra skrivna apps så klarar man sig inte konstigare än så.. custom roms är ju alltid en given instabilitetsfråga.. CM... instabilitetens gudfar.
     
  10. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Du har inte 700mhz buggen? Den segar ner som fan

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  11. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Att jag ställt in telefonen att köra i 700mhz som lägsta?
    Tror inte det, kör just det som idle och screen off är nog ännu lägre tror jag, inga problem med det just nu iaf m

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  12. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Mja, jag vet att när jag pillade med oc lite och tryckte för "set on boot" kom en konstig bugg som gjorde att telefonen själv ställde in sig på max 700mhz ibland.. Gjorde telefonen oerhört slö faktiskt. Drog tillbaka den till 1200 och tickade bort set on boot och nu är den rapp igen.. Gå in och kolla cpu vad den ligger på

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  13. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min känns slö ibland också, kör stock.
    http://db.tt/MIak6uul
    Är det normalt att den ligger på så låg frekvens mest hela tiden?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Det tror jag allt. På vilket sätt känns den slö? I appar, någon speciell apply? Eller när du öppnar appar, växlar mellan vyer?
     
  15. Concorde11

    Concorde11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ett stort problem som jag upplever med GN är att efter att jag har spelat lite på den så blir den otroligt varm! Nästan så att man bränner sig på den..

    Efter det så blir telefonen segare... Då får jag lägga ner den lite så den kyls ner lite igen så funkar den sedan som den ska igen!

    Annars så upplever inte jag att den är speciellt seg :P
     
  16. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    nu e det åtta dar sen jag flashade in helt färsk rom i telefonen igen, och nu är det likadant igen, vissa gånger när jag ska starta appar kan det ta tid som fan, ibland när jag ska skriva så registreras inte min första knapptryckning förrän någon sekund efter att jag tryckt.
    såhär kan det ju på allvar inte skulla vara, drar mig extremt mkt för att lämna in luren för en sån här sak då svaret efter ett par dagar ändå bara kommer vara att dom gjort en fullständig återsällning av telefonen och den fungerar.. inte sköj alls..
    har ändå ställt in någon funktion i franco kernel med attt den ska rensa cache varje reboot, vilket jag ställt in i tasker att telefonen ska göra varje morgon klockan 04.00
     
  17. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det här är inte ovanligt. Har läst att flera på xda har samma problem med custom roms. Det är precis likadant för mig när jag kör Jelly Bean custom roms såsom AOKP, MIUI och CM10. Jag gick faktiskt tillbaka till stock JB i tre veckor för att jag tyckte att alla custom roms segade ner telefonen förr eller senare. Jag har dock upplevt att segheten kommer snabbare än efter en vecka. Med stock var telefonen däremot alltid rapp. Men avsaknaden av mods gjorde att jag flashade in CM10 nightly 09-18, och den fungerar fortfarande bra. Telefonen blev dock slö en stund för ett par dagar sedan, men sen försvann det och nu rullar den på bra igen.

    Tror att det beror på att custom roms inte har fått till minneshanteringen på ett bra sätt än. Men det är bara gissningar...
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Händer detta enbart när du kör annan kernel än stock eller händer det ändå? Har dock aldrig märkt av ditt problem på min lur fast jag kör andra kernels.

    Tapatalked