Batteritiden på HTC Desire - tips och förslag

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av MadeByMe, 16 apr 2010.

  1. wallinnr12

    wallinnr12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. charliebigpot

    charliebigpot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar vilken skillnad 200 mah gör.. hmm..
     
  3. MadeByMe

    MadeByMe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    15% tror jag att jag läste någonstans.
     
  4. charliebigpot

    charliebigpot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt batteriet!
    FYI, med koden "MFCLOTH4" får man en gratis Mobile Fun Microfibre Cleaning Cloth... LOL
     
  5. Phelerox

    Phelerox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Idag har jag haft en riktigt bra batteritid!!
    Uppe i 15h nu och har en timme kvar. Spelat musik över bluetooth i 7 timmar, och haft på skärmen samt wifi en ungefär 40% av dagen.

    Har inte ändrat så mycket, det jag minns är svart bakgrund.
     
  6. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med tycker batteritiden är riktigt dålig men jag hoppas den blir bättre, känns lite b att jag får hushålla med strömmen för att den inte ska ta slut innan dagen på jobbet är slut. Har haft den ca en vecka.
     
  7. Stash

    Stash Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ni som upplever batteritiden som dålig, vad hade ni för telefon innan?

    Kör själv med Netcounter och upplever inte min batteritid som dålig.
    Detta med ett konstant pillande på telefonen, skärmen är inte släckt många minuter av min vakna tid.
    Kör konstant med Wi-fi/3G och Talk igång, samt några extra widgets. (Friendstream, beautiful widgets smaller home osv.)


    Dock så använder jag Advanced task killer widgeten, som dödar alla apps som jag inte lagt in som undantag.

    Så, men tanke på vad jag använder min telefon till så är batteritiden helt okej, enligt min mening...
     
  8. tomas

    tomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Grymt bra inlägg. Lärde mig en massa.
     
  9. renkan

    renkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Han säger inte att batteritiden är dålig (inlägget över dig som du kommenterade), han säger att han haft en riktigt bra batteritid idag ;)
     
  10. Jockem00

    Jockem00 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon förklara för mig varför jag har så mycket % i "telefonen är inaktiv" och "vänteläge" :/ har jämt över 30% och jag förstår inte vad det är HTC menar med det. Finns det någon här som är snäll och kan berätta för mig vad dessa två innebär och vad man kan göra för och minska det? Har kollat runt i Swedroid men hittar inte någon eller något som förklarar dessa två riktigt noga och vad som kan minska de. Vilka apps ere man ska använda eller vad är det man ska göra?
    Tacksam för svar :)
     
  11. Mattias03

    Mattias03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det bara att öppna telefonen och byta batteri lr?
    för om det är så är det ju riktigt najs. 15% är ändå 15% liksom.

    Vad som helst för att få lite mer kräm.
     
  12. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Det tar inte heller upp extra plats! PLUS på det! Då kan det säkert vara värt om man tycker man har dålig. Jag klarar mig fint, men man pillar mindre och mindre med den också. Snart kommer man bara pilla när det är nödvändigt, då kommer den hålla 2dygn typ. Räcker för mig.

    Har hållit precis ett dygn nu för mig. Inte gjort så mycket, spelat litegrann. har 65% kvar.
     
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har ett extrabatteri till min Hero på 2200 MAH jämfört med de ynkliga 1400 som är original, skillnad e de men den blir klart tjockare med bakstycket som följer med. Där har vi grejen, självfallet så skulle HTC kunna fixa en suverän batteritid men ni vill ha tunna lurar :)
     
  14. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kör Juicedefender, ca 30% ljusstyrka till vardags med fastbright widget för när jag behöver använda den utomhus, ställt om den till endast 3G och tagit bort online-mode och task-killar manuellt typ varannan var tredje gång jag använder telefonen och jag kan lätt krama ur min 2 dagars normalt användande. Nu har jag fått ladda den varje kväll ett tag, men det är för att min sambo blivit beroende av Robo Defense och suger ur de sista 55 procenten mellan 7 och 10 med konstant spelande :)
     
  15. wallinnr12

    wallinnr12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo det är bara att sätta in det nya batteriet. Inget större bakstycke behövs. De lär släppa ett likadant batteri som till nexus med 3200 mah. Då får man mer en dubbelt så lång batteritid dock blir den 50 % tjockare.
     
  16. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Nu har jag avinstellerat Battery Indicator samt 3G WatchDog. Redan nu har jag märkt en skillnad efter att jag tagit ur telefonen från laddaren för 2 timmar sen ungefär! :)

    Edit: Hmm, aktiverade WiFi en liten stund. Det verkar dricka batteri rätt så bra... :/
     
    Last edited: 22 apr 2010
  17. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ett samtal, 3 sms och lite surf sen 7 imorse då jag kopplade ur den. 98% kvar, antagligen närmare 97 dock men 1% i timmen är väl över det jag kräver. 40 timmar är skönt att kunna klämma ur den, då kan man ju ha den 2 dygn och sen laddar. Det verkar dock inte vara några problem.

    För mig spelar det egentligen ingen roll om den klarar 40 eller 50 timmar, eftersom jag ändå laddar den på natten. Förväntade mig inte att den skulle överleva 3 dagar, så 40 räcker bra för mig då nästa steg isf blir 64 timmar.
     
  18. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Många snackar om att batteriwidgets drar mycket kräm. Jag använder BatteryLife, någon som vet om det är känt för att dra mycket? Finns det inget alternativ som gör att man kan se hur mycket procent man har kvar av batteriet och som inte tar mycket på batteriet?
     
  19. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Idag har jag efter 2h ren idle 98% kvar, dvs borde kunna klämma ur ca 4 dygn standby. Här om dagen när jag testade skulle jag ha kunnat klämma ur knappt 2 dygn standby, då jag hade gjort av med 11% på 4h.
    Skillnaden som jag gjorde nu (tror det var den enda) var att installera JuiceDefender och ställde in den att aktivera APN i två minuter varje halvtimme.
    Men sist när jag testade hade jag stängt av Mobile network helt, men det kanske inte stänger ner APN?

    Är det någon som vet exakt hur Wi-Fi sleep policy mode "Never when plugged in" fungerar? Jag har det inställt, men rapporterar SpareParts att både Wi-Fi on och Wi-Fi running ligger på drygt 97%. Den borde ligga på 12-13%, dvs aktiverad en kvart efter att jag tog ur laddaren och sen avstängd resten av mina 2h eftersom telefonen har varit idle.
     
  20. crs

    crs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej jag hade grymma batteri problem i början, installerade adv task killer och Juicedefendor nästan omedelbart, hjälpte inte ett smack, blev värre tyckte jag.

    Så jag avinstallerade all skit, tog bort alla onödiga apps som friendstreamer, den drar för mycket.. Ställde in synch tider mellan 3 - 6 timmar beroende på app, stängde av autosych för facebook, gmail, STOCKS(förmodligen är du inte börsmäklare) stängde av roaming, aktiverade endast WCDMA. Kör Enable always-on PÅ, har inte provat av.

    I mitt användande anser jag det onödigt att hela tiden syncha saker som jag kolla på 2 ggr om dagen, öppnar hellre en app och uppdaterar manuellt.

    batteriet har hållt över 24 timmar nu och jag har över 30% kvar.

    Det ultimata upp till detta hade väl varit ett program som juicedefender eller liknande som att konservera ännu mer kräm. men jag tyckte juicedefender fungerar dåligt, kanske inte är helt optimerat till desire än vill ha ultimate versionen innan jag drar in det på nytt.