[ROM] JellyBean - JELLYTIME for DHD/Inspire4g - R9

Diskussion i 'Desire HD' startad av j-danielsson, 19 sept 2012.

  1. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Org post by randomblame

    Jag har inte sett att någon har tagit upp denna ROM här så därför tänkte jag göra det. Fick själv reda på den ifrån monkie79 här på forumet.

    Denna ROM är fortfarande i release stadiet men helt klart tillräckligt användbar för att kunna installeras.

    Jag har kört denna ROM i 10 dagar nu och har hunnit med att vara med på 4 uppdateringar redan vilket betyder att det jobbas på bra med att fixa buggar och annat som ägaren + användarna vill ändra på.

    Kod:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778202
    This is based on cm10 compiled from source

    ISSUE TRACKER IS HERE: http://code.google.com/p/jellytime/wiki/SubmitBug?tm=3

    Broken:
    headset buttons do not work

    Working:
    Wifi Tethering
    camera
    Mic
    accelerometer
    audio
    bluetooth
    wifi - may not support some channels
    hw acceleration
    buttons
    lights
    gps
    gsm
    lots more

    Quirks:
    HW overlays cause graphical issues - in settings/developer options check disable hw overlays to fix.

    *This is KANG cm10. It is unnofficial and an early build and is NOT indicitave of a final release. Do not expect any form of support from anyone.
    *PLEASE REPORT ALL PROBLEMS WITH LOGS AND A THOUROUGH DESCRIPTION OF THE PROBLEM!!!
    *FULL WIPE FIRST - Don't complain about bootloops if you don't

    [​IMG]
     
    Last edited: 26 sept 2012
  2. willd

    willd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här var väl ändå den sämsta av Jellytime-releaserna..

    Just i R9 så funkar inte kameran utan pill..
     
  3. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller inte riktigt med dig där. Kameran har funkat men la av just i r9'an...
    Det var ett riktigt tråkigt bakslag måste jag säga... :(
    Kan slå vad om att dom fixat det inom några timmar...:)

    Det är som sagt just release därför det jobbas med dom för att allt ska bli bättre och bättre... Om allt hade varit perfekt direkt så hade det ju varit jättebra.
    För ett tag sen hade några problem att skicka mms men det är fixat nu. Lite barnsjukdomar följer ju alltid med allt som är nytt, det går ju aldrig att komma ifrån.
    Men visst, alla behöver ju inte gilla samma ROM's... Det är ju därför det finns olika... ;)

    Innan denna hade jag Android Revolution HD och jämfört med den så tycker jag denna flyter på bättre och snabbare.
    Tror den kommer bli riktigt bra när den är klar. :D
     
  4. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skrev att jag inte själv har kört ICS även om jag varit sugen på att testa. Jag vet inte om det är den ROM'en som DU kör just nu men med tanke på det du skrev så är det lite konstigt att det skrivs så här om DENNA ROM'en... ;)

    Den är nog bättre än du tror bara dom får fixat lite buggar å så... Vi får hålla tummarna... :)
     
  5. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Han fixade kameran i R9.1, följ tråden på xda
     
  6. willd

    willd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag menar givetvis denna specifika version av just denna ROM. Dåligt val att länka den här och nu, i och med att kameran inte fungerar.

    Annars är det en helt underbar ROM, som jag kört sen den var i tidigt alphastadie :)

     
  7. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag följer tråden där och är med och skriver oxå (har inte samma nick där som här bara) och jag kan meddela att han INTE fixade kameran i 9.1 tyvärr, det blev faktiskt värre ist... :) Men eftersom det är det största problemet just nu så misstänker jag att den är fixat nångång nu ikväll/natt...
    Får väl erkänna att jag sitter och väntar på att det ska släppas en ny eftersom jag använder kameran ganska flitigt på mobilen.

    Aha, du menar så... :teeth:
    Ja men bortsett från kameraproblemet som jag som sagt tror är löst snart så tycker jag allt att den funkar såpass bra att den är värd att tipsas om... Dom flesta som häckar här är ju såna som inte är rädda för att flasha i ROM'ar som inte är 100% klara (vilket ingen ROM är egentligen) om inte för att bara stilla sin nyfikenhet... :neutral:

    Så jag håller fortfarande kvar vid att den är awsome... :)

    Vilket du med gör då misstänker jag eftersom du har kvar den trots lite "buggs"... ;)
     
  8. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    HAHA, Jag körde in 9.1 idag :P 2 saker med kameran jag märke. ett var ju att den visar bilen fel men tar rätt. Efter första bilden är tagen så ser man rätt med.

    Och det andra är att bilden grön medan den "sparas undan". Men det är kanske meningen.

    Annars flyter den på riktigt bra.

    Jag gick från R7 till R9.1 med bara att rensa cashen före jag flashade romen.
    Fungerar bra tycker jag.

    Fick dok installera Apex launcher som har följt med sedan tidigare.
     
  9. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Välkommen till min värld då... :D

    Japp, det är det som blev med kameran (att den har vriden förhandsvisning tills första bilden är tagen) efter han försökte fixa det andra felet som var innan. Alltid är det nått... :)
    varför det är grönt medans den sparar vet jag inte men däremot har det kommit in önskemål att ta bort just den animeringen som är när den sparar och istället få kameran redo att ta nästa bild snabbare istället vilket jag oxå föredrar.

    Samma här, jag kör oxå bara över för tillfället men tänkte att göra en ren installation snart igen. har inte gjort det sen 7'an tror jag... :o

    Oki, själv gillar jag Nova launcher som medföljer. Tycker den är kanon och har många alternativ om man vill justera lite efter eget tycke. Men smaken är som röven... klöven... :teeth:

    Skönt att höra att vi är två som gillar ROM'en nu iaf då... :)
     
  10. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag testade nån beta och då fick jag ofta problem med texten på olika ställen. Så jag gick över till en ICS version ett tag men jag fick samma där med men inte lika ofta.

    Gick över då R7 kom ut, sedan hann jag inte med och uppgradera till 8 och 9 så det blev 9.1

    Jo jag gillar rommen.

    Det fanns några saker som jag gillade med Nova, saknade eller hittade inte hur man låser skärm layouten. Hittade inte hur man plockade bort "kub" animeringen, störde mig på den.
     
  11. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När du går in på inställningarna på Nova så överst står det "Skrivbord" Längst ner på den sidan har du låset för skärmlayouten.

    [​IMG]

    När du ändå är inne där så passa på att gå in på "Scrolleffekt" det är oxå under den menyn alltså "Skrivbord" Där kan du ändra eller ta bort kuben... ;-)
    Då vet du det till nästa gång... ;)

    [​IMG]
     
  12. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är äntligen r10 släppt och jag kan meddela att kameran funkar igen så nu tror jag denna ROM'en kommer bli en grym upplevelse...:D
     
  13. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    OK men ingen genväg man kan lägga upp på skrivbordet?

    Jupp körde in den nu på morgonen. Har du testat Google goggles?

    En anan sak, jag vet inte var du bor men skulle du kunna testa installera lokaltrafik Skåne och se om du får fram ikonerna för vilken transport typ som kör sträckan?




    Sent from my DHD using Tapatalk 2
     
  14. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Menar du låsningen så får du upp denna rutan om du har låst och försöker trycka/ändra på nått...

    [​IMG]

    Japp, jag har testat Goggle goggles för länge sen men det var inget för mig... :ehm:

    Jag bor några mil norr om Göteborg men jag testade att installera den du bad mig om och nope... det kommer inte upp VEM som kör sträckan. (jag kan inte nått om den delen av landet så jag bara valde från och till... :-))
    Tog en screenshot så du kan se hur det ser ut för mig...
    Det kan vara lite problem med appar när man kör med så här nya andriodversioner för att apptillverkarna har inte alltid hunnit att uppdatera så det brukar oftast bara vara att vänta lite så blir dom som som ska tillslut.

    [​IMG]

    Nu är jag såpass nöjd med denna versionen att jag ska göra en ren installation av r10 så nu sopar jag rent alla partitionerna i mobilen... Ska bli skönt... :P
     
  15. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Okej då vet jag att det är inte bara min telefon som har samma problem med appen.
    Problemet med den appen är att utvecklaren inte vill uppdatera den
    Vad jag har förståt så vill han sälja iden/appen till någon som vill utveckla den.

    Får jag problem så wipar jag helt
     
  16. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Installerade precis JellyTime! Shit vilken skillnad mot Virtuous Infinity som jag körde tidigare!

    Telefonen känns supersnabb!
     
  17. j-danielsson

    j-danielsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får väl hoppas att nån snart tar över den så då det blir lite ordning å reda... :)

    Ja egentligen behöver man ju inte wipe'a om allt funkar som det ska. Jag körde full wipe och formaterade alla partitioner förutom sd kortet idag bara för jag har flashat så mycket det senaste så jag tänkte att det kan ju vara skönt att göra en ren flash för engång skull... :-)
    Sen tog det bara några timmar så släpptes 10.1
    Så med andra ord har jag redan gjort en dirty flash igen... :neutral:

    Håller med dig... Denna är riktigt snabb... Och har man som jag haft en gammal version i länge så märkte man verkligen skillnad... :)

    Kul att fler hittar denna version... :)
     
  18. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Har du gjort din signatur bild själv ? Eller har du hittat den nånstans ?
     
  19. mourten

    mourten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det här med kernel? Är det något man ska ladda in?
    Jag har inte riktigt koll på vad det är eller gör :)

    Jag kör just nu MIUI och har inte uppdaterat någon kernel eller radio innan.
     
  20. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Vissa vill tweeka sin telefon med en speciell kernel eller radio som passar deras telefon bättre.

    Vanligtvis behöver man inte göra det ( tycker jag i alla fall ).
    Har inte rom kokaren skrivit att kernel X är bättre på en sak som jag söker så kan jag tänka mig byta men annars nöjer jag mig med den som följer med.
     
    Last edited: 24 sept 2012
    mourten gillar detta.