Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

  1. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Var ska jag skriva in mitt inlogg för Tellstick Live?

    Jag har hittat till konfigureringen (gissar jag), men "Consumer Key", "Consumer Secret Key, "Token" och "Secret" blir jag inte klokare av.
     
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ska skriva en bättre guide för detta senare men. Du går till api.telldus.com sen trycker du på "Your keys" -> "Generate a private token for my user only" -> "yes" Sen har du allt du behöver där. Dem ska vara i samma ordning som dem står där.
     
  3. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag skulle behöva lite nybörjarhjälp.

    Jag har laddat ner appen och datorprogrammet. Jag har hävt blockeringen från brandväggen. Men hur jag än mixtrar så lyckas jag inte koppla mobilen till datorn.
    Jag har en stationär PC som jag kopplat till en router med kabel, routern har stöd för trådlöst men jag föredrar kabel till PCn.

    Ska jag koppla mobilen trådlöst via routern eller direkt till datorn?

    Det kanske inte går att ha en dator inkopplad till nätet via kabel och samtidigt försöka komma åt den trådlöst via wifi på mobilen?

    Någon som kan hjälpa en stackars noob?
     
  4. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om datorn kopplat till en router med trådlöst nätverk så kan man oftast ansluta mobilen till trådlösa nätverket och sedan kommunicera över det med datorn.
     
  5. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, Det lättaste är att du aktiverar ditt trådlösa nätverk och ansluter mobilen dit. Jag har två datorer anslutna till min telefon. Inte samtidigt. Men ena är trådad o andra är trådlös. Funkar bra. Lättast är det om enheterna är på samma nät.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Okej, men när du säger aktivera trådlösa nätverk menar du att jag ska koppla datorn trådlöst till routern istället för kabel och sedan koppla in mobilen? Eller kan jag aktivera det trådlösa på datorn samtidigt som jag är ansluten till routern via kabel?

    Kan man till exempel aktivera trådlös mottagning på datorn utan att koppla upp till något nät och på något sätt göra datorn synlig via wifi till mobilen?
    Ursäkta min okunnighet men jag har verkligen ingen aning hur jag ska lösa detta.
     
  7. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Du behöver inte aktivera trådlöst nätverk på datorn om den är ansluten via kabel. Så länge de sitter på samma nätverk är det lugnt, så om du har en trådlös router med datorn kabelansluten och telefonen ansluter trådlöst till samma router är det lugnt.

    Jag antar att du har startat serverprogrammet på din dator. Syns det något när du går in på Servrar i appen på telefonen? Om det inte gör det, tryck på plustecknet i övre högra hörnet och välj automatic. Syns det något nu?
     
  8. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Okej, så det borde alltså gå att komma åt datorn via routern. Men mobilen hittar ändå inte datorn via wifi genom routern.
    Då kanske det är i routern problemet ligger? Måste jag öppna portar och grejer kanske?
     
  9. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Hade samma problem med min laptop. Använder icke trådlöst eftersom jag kör på sladd, och då funkade ju inte UR (Unified Remote) alls. När jag däremot kopplade upp datorn på det trådlösa nätverket så funkade det perfa.
     
  10. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Du bör få ordning ett fungerande nätverk innan du börjar testa Unified Remote och jag personligen förstår inte att man ger sig på en liknande app som Unified Remote utan att kunna ABC grejer som nätverk. (förlåt om jag är dryg nu men vaknade nog på fel sida idag) Kolla här...

    Kolla svaret till p1er...
     
  11. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

  12. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har du testat lägga till servern manuellt med ip-nummret istället för automatiska sökningen?

    Jag har förståt ditt problem från början därav mitt förra svar.
     
  13. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag har provat med datorns IP och routerns IP men jag vet inte om jag fyllt i allt rätt. T ex så kan jag inte routerns lösenord så jag lämnade det tomt i hopp om att den skulle hitta den men sedan fråga om lösenordet (för att se om appen funkar).
     
  14. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det är inte så att du har brandvägg igång på datorn som blocker Unified Remote?
     
  15. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Som jag sa i första inlägget så hävde jag blockeringen efter installationen.
     
  16. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Testa pinga din dator från din telefon för att se att telefonen hittar datorn.
    Du hittar lite information på hur man gör här
    http://wiki.unifiedremote.com/wiki/Troubleshooting:Ping_Test

    Vi har försökt göra det så enkelt som möjligt men ibland så funkar det inte. Då är det inte Unified Remote server som inte funkar utan helt enkelt nätverket som har någon liten fel konfiguration. Dessa fel är väldigt svåra att upptäcka och fixa om man inte är nätverksexpert. Men börja med att testa pinga så är vi en liten bit på vägen.
     
    p1er gillar detta.
  17. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Konstigt. Enligt guiden så skulle jag pinga lokala nätverkets IP, vilket inte gick via Ping-appen. Men jag testade att pinga min dators IP, alltså det som heter External IP adress på Unified Remote, och det gick. Jag kan alltså pinga datorns IP men inte lokala nätverkets IP.
    Men jag kan fortfarande inte hitta datorn via UR. Borde inte det betyda att felet ligger i routern?

    Om jag ska testa att lägga in en server manuellt, måsta allting fyllas i då? Alltså Namn, MAC och lösenord eller räcker det med IP:n?
     
  18. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hittar ingen info om hur Unified Remote NFC Writer fungerar, råkade helt plötsligt få fram den när jag lekte med ett NFC chip men sen får jag inte fram det igen..

    Edit: Det var share funktionen jag letade efter...
     
    Last edited: 8 aug 2012
  19. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    tjena, Fantastisk app! borde tankat den för lääänge sen!

    har en fråga, går det att typ schemalägga så att den skickar wake on lan direkt den ansluter till wifi? om det inte går kanske det vore en sjysst grej att implementera :)
     
  20. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, jag ser gärna att file manager får några flet funktioner. Tex att man kan sortera i mappar som på dator. Bokstavsordnin A-Z, Z-A, Datum ordning osv, ja ni kanske fattar poängen.

    Det är en mycket bra app, ser gärna fler uppdateringar :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2