ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Någpn som vill lägga upp den italienska FW på någon mirror?
    Det tar som sagt ett halvt liv att ladda ner originalet ifrån sammobile.com

    Gärna på DropBox så man kan få filen dit på nolltid.

    Tack på förhand.
     
  2. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Ingen som kan lägga upp filen?

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. Baarra

    Baarra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jaha, när släpps officiella ICS här i sverige då? 2018?
     
  4. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När det kommer till Samsung, uppgraderingar och releasedatum är den samlade erfarenheten den: Ingen idé att fråga. Den kommer när den kommer...

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  5. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Borde man egentligen inte kunna lägga in programvaran från tab 2 dvs P5100 på våra P7500? Det är ju ingen skillnad på dom egentligen mer än telefonsamtalsfunktionen. Är väl samma hårdvara och sånt annars?
     
  6. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Nej, det är inte samma hårdvara, det är "stora" skillnader;
    http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3892&idPhone2=4567
     
    Pzycic gillar detta.
  7. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jaha, då har jag definitivt bestämt mig, för att aldrig mer köpa en Samsung-pryl...

    Inte nog med att vi får vänta över ett år för att få (officiell) ICS, nu får man veta
    att om denna uppdatering någonsin kommer så är den den sista, Samsung har
    tydligen bestämt att Tab 10.1 inte skall få JB.

    Hoppas många med mig bojkottar Samsung i framtiden...


    / Erol



    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Om du tänker så där, ja då kommer du bli besviken vad du än köper. Galaxy Tab 10.1 är över 1,5 år gammal. Utvecklingen går jättesnabbt, och jag är jätteglad över att vi får ICS till den.
    Men om man nu vill ha Jelly Bean, ja då får man ta och lägga in en custom rom.
    Man måste förstå att Samsung (så som de flesta bolag) lever på att ta fram och sälja nya produkter, man tjänar inget på en gammal produkt, och att lägga ner hundra/kanske till och med tusentals arbetstimmar på en produkt som man inte tjänar något på, ja det leder då sakta men säkert till konkurs. Samsung vill (precis som de övriga i branschen) att kunderna köper nytt varje år, varför tror du de kommer med nya "flaggskepp" varje år?

    Visst, jag vill också ha det senaste OS'et i min Tab (& mobil), men man måste inse att vi lever i en kommersiell värld.

    Jag är som sagt jättenöjd med att ha ICS på min Tab, flyter på rejält bra. Men jag kommer säkert att lägga in en custom rom med Jelly Bean på, innan året är slut. :cool:
     
  9. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hade de för det första släppt ICS och denna rom hade varit buggfri, jag har som många andra flashat in den italienska romen, men den lämnar en del att önska.

    Utöver detta så har de gått ut med att Galaxy S2, som är över 2 år gammal, kommer att få JB redan i november.

    Du säger att om de skulle lägga tid och pengar på att underhålla gamla enheter så skulle Samsung gå i konkurs. Där har vi väl Apple som ett bra exempel, de pissar inte på sina gamla kunder och har nog den mest lojala kundkretsen.

    Jag kan tycka att en tillverkare borde uppdatera sin produkt, åtminstone 12 mån efter att den slutat att säljas och i synnerhet när den befintliga produkten inte är stabil!

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hade möjligheten att lägga in en vanillarom från Google funnits, hade jag inte varit lika bitter.

    Men när man betalat ca 5.000:- för en imo ofärdig produkt som är full med problem, då tycker jag att tillverkaren har ett ansvar...

    ...och Samsung tar inget ansvar, vilket kommer straffa sig i långa loppet.



    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. Baarra

    Baarra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att Apple släpper de senaste uppdateringarna till enheter som är över tre år gamla, och ändå lyckas de sälja nya enheter? De må ha ett grymt stark varumärke och en marknadsledande position, men det är ingenting som kommer gratis eller hur? Att behålla kunder är A och O och genom att uppdatera gamla enheter så skapar man tillit och förtroende hos kunden vilket senare resulterar i att de fortsätter att köpa produkter från dem.

    Samsung å andra sidan skiter fullständigt i sina gamla kunder de vill istället kränga så många nya enheter som möjligt och jag hoppas att de för eller senare får sig en käftsmäll. Inte fan köper jag något nytt från Samsung igen i alla fall.
     
    Erol gillar detta.
  12. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur ser det ut för andra Android-plattor då? Har de fått ICS?

    Själv skulle jag förstås också tycka att det vore trevligt med snabba utrullningar, men problemet är ändå inte större än att man kan flasha plattan. Det har jag gjort.
     
  13. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Vi kan även säga så hör, hur många olika modeller av plattor och mobiler har apple?
    Och vad skiljer hårdvaran i dem, förutom lagring, 3g/lte?

    Jämför sedan utbudet hos tex. Samsung...

    Nu är det här inget nytt, varför valde Du att köpa en Samsung från första början?

    Oj, nej jag tänker inte försvara Samsung, var mycket missnöjd över en mobil jag hade, det var ett felköp för mig. HTC's mobiler passar mig bättre. Men man måste ju tänka lite längre.
    Samsung och övriga har ju kommit med uppdateringar, jag har då i alla fall fått det.
     
  14. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Förstår (och delar) din irritation, men ICX har funnits i ca 11 månader, hur har du väntat i över ett år?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#Android_4.0.x_Ice_Cream_Sandwich
     
  15. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Läs mitt inlägg en gång till. När Samsung väl släpper den officiella ICS till oss i Sverige, slutet av Q4 enligt Samsung, då har ICS funnits över ett år. Vilket innebär att de som inte rotar/flashar fått vänta över ett år.

    Visst går det att rota och lägga in en halvstabil rom, som funkar mediokert, men då den officiella rommen buggar så har jag inga stora förhoppningar att dessa hemmapulade rommar skall vara mycket bättre.

    Dessutom har jag garanti kvar på båda mina plattor, den senare köptes i våras bara nån vecka innan Samsung presenterade Tab 2, med tanke på att den senare köptes för ca 6 månaders sedan kan jag tycka att det är konstigt att de slutat och uppgradera modellen, man borde åtminstone kunna förvänta sig uppdatering så länge man fortfarande har garanti på produkten, dvs. 2.

    Jag förstår att det är skillnad på Apple som har färre produkter och att det är lättare att uppdatera dessa, men det kanske Samsung skulle tänkt på innan de spottade ur sig 10 nya modeller varje år...

    Som jag sagt tidigare, detta var mina första och definitivt sista produkter av Samsung. Helt sjukt dåliga när det kommer till en sån elementär sak som att mata in text i webläsaren och alla FC som webläsaren gör dagligen. Trodde detta var en surfplatta!


    / Erol
     
    Last edited: 25 sept 2012
  16. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Utöver Nexus har bl.a fljande plattor fått ICS:
    https://swedroid.se/acer-iconia-tab-a500-uppdateras-till-ice-cream-sandwich-notis/
    https://swedroid.se/sony-tablet-s-far-android-4-0-ice-cream-sandwich/

    Transformer har fått JB
    https://swedroid.se/asus-sverige-transformer-prime-har-borjat-uppdateras-till-jelly-bean/

    Jo, jag har också flashat mina plattor, men attityden från Samsung får mig att se rött, varför släpper de inte ICS till alla? varför ska vi i Norden vänta? varför fixar de inte alla elementära buggar? och varför kan de inte ge oss JB på en produkt som fortfarande säljs, skillnad hade varit om plattans hårdvara inte klarade av detta, men det gör den...


    Valde Samsung för att jag tyckte att det var den vettigaste Androidplattan vid köptillfället, efter som jag inte haft några Samsungprodukter tidigare trodde jag att de skötte uppdateringar av Tab 10.1 som de flesta andra märken/modeller.

    Visst har det kommit EN uppdatering från Samsung, fick uppdatering från 3.1 till 3.2 i vintras...
     
    Last edited: 25 sept 2012
  17. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Går ju alltid att återställa till original om det behövs för ett garantiärende och så länge du inte behöver kameran är alla aosp baserade romar ca 1000 gånger bättre än 3.2...:-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  18. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det är just det, antingen får man nöja sig med en buggig originalrom, eller en ofullständigt customrom, varför kan man inte få en fungerade pryl för 5.000:-?

    Börjar mer och mer förstå varför min far är så nöjd med alla sina Appleprodukter, även om han är låst och styrd av Apple, så fungerar de som det är tänkt...
     
  19. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Tab 8.9 har inte ens fått ett datum för när dom skall släppa ICS. Nästa platta och telefon blir en nexus!
     
  20. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Som sagt, känns fullständigt nog för mig då jag inte använder kameran. Men, lesson learned, man köper inte Samsung för mjukvaran... I vilket fall suger uppdateringarna till taben, säger inte emot dig i det.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2